| Author |
Topic  |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 11:06:09
|
Det var ju snällt av bredbandsbolaget att "ge bort" något som är gratis till att börja med?  |
/Jonas
|
 |
|
|
henrickpettersson
Member

359 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 12:44:01
|
Ja precis! Gratis i den bemärkelsen att jag slipper vänta på en invite från Spotify eller jaga den på något annat håll.
|
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/03/08 : 15:23:10
|
Sant, även det dräller av webbsidor med hur många instant invites som helst  |
/Jonas
|
 |
|
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2009/03/18 : 07:50:28
|
Lyssnar nästan dagligen på jobbet via Spotify och ljudet är helt ok via datorhögtalarna. När jag kommer hem ställer jag högre ljudkvalitetskrav dock Det är lyxigt att kunna hitta nästan allt (eller väldigt mycket åtminstone) via programmet... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
|
mac
Member

286 Posts |
Posted - 2009/04/02 : 15:55:12
|
Hur många av er som kommenterar ljudkvalliten kör dator via en extern DAC? Att köra ut från ett "default" ljudkort till stereon och jämföra mot en "bra" CD-spelare känns inte så rättvist. Jämförelsen får väl i så fall göras genom att spela CD-skivan genom datorn så att de har samma utgångsläge.
Testade lite genom min PC att jämföra ljudkvalliten men konstaterade ganska snart att inget låter speciellt kul direkt från datorn om man jämför med att spela det på stereons CD-spelare.
/Marcus |
 |
|
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2009/04/02 : 16:10:38
|
| mac: Jag jämför med FLAC- och WAV-filer som är rippade från cd-skivor. De låter betydligt bättre än Spotify-filerna via samma ljudkort (har ingen extern DAC). |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
|
Pac
200.000-klubben

22013 Posts |
|
|
Thomas_Ö
Member

391 Posts |
Posted - 2009/04/06 : 14:30:18
|
Har läst igenom tråden lite snabbt, men kunde inte se att någon tipsat om detta förut, nämligen att ljudet från Spotify blir helt klart bättre om man under "Edit - preferences" tickar av "enable volume normaliazation"
|
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
 |
|
|
iMac
Member

484 Posts |
Posted - 2009/04/18 : 13:52:36
|
| Är det någon som använder Windows mediacenter fjärren (1039) o fått alla "knappar" att funka? Nästa o förgående, pilar upp o ner + ok funkar, men det är allt.. Play, stop o snabbspolning händer inget med.. |
"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000 |
 |
|
|
Orpheus
Member

970 Posts |
|
|
Passerati
Member

3449 Posts |
Posted - 2009/04/22 : 15:55:23
|
quote: Thomas_Ö Har läst igenom tråden lite snabbt, men kunde inte se att någon tipsat om detta förut, nämligen att ljudet från Spotify blir helt klart bättre om man under "Edit - preferences" tickar av "enable volume normaliazation"
Inte jag heller, så kanoners. Fixade det just! |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 08:21:51
|
Blev lite förvånad när ungarna ville ha Spotify på deras datorer också, det var den yngre som tog upp det (6 år).. mysigt 
Om någon har en eller två invites över så vore det uppskattat, det verkar som att invite-sidorna alltid har slut invites nu för tiden.
Edit: Never mind, hittade en sida där invites fanns. |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2009/04/25 08:36:42 |
 |
|
|
bmxx
Member

256 Posts |
Posted - 2009/04/26 : 14:02:06
|
har kört last.fm en hel del men nu ska dom ju ha betalt och då blir man ju nyfiken på alternativen.
så är det någon som vill bli av med en invite så står jag här med mössan i handen och bockar å bugar |
Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99 |
 |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts |
Posted - 2009/04/27 : 19:53:29
|
Jag använde denna länk och spelar nu musik via spotify. Jag rekommenderar dock att man använder spam email och helt annat lösenord än man tänkt använda. Jag litar inte på länken men använde den ändå. Via TOR, lite kaka på kaka men ändå. Går att ändra land och andra uppgifter när man loggat in på spotify.
http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/
Så om du vill vara helt säker så är det nog bäst att vänta på någon vänlig själ härifrån. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
 |
|
|
bmxx
Member

256 Posts |
Posted - 2009/04/28 : 00:18:20
|
nja, den verkar ju lite skumm..
|
Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99 |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/04/28 : 08:19:58
|
| Funkar bra, jag har kört två på den. |
/Jonas
|
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/04/28 : 08:25:35
|
Provade ändra land men det går inte ändra till Sverige i efterhand (?)
Blev ännu mer förvånad när det står att de nya användarna har 10 invites var att dela ut.
bmxx: Skicka mig din e-postadress så skickar jag en invite.
|
/Jonas
|
 |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts |
Posted - 2009/04/28 : 17:34:17
|
Jag ändrade land till Sverige utan problem. Kontot funkar idag också så jag ser inga problem. Inte mer spam än vanligt på spammailen heller.
Men som sagt. Vill man vara helt säker så kan man få invite av någon här. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
 |
|
|
bmxx
Member

256 Posts |
Posted - 2009/05/01 : 12:14:27
|
tack EuphoniC för inbjudan.
I owe you one |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2009/05/01 : 21:34:02
|
Vassego 
Funkade bra att byta till Sverige nu. |
/Jonas
|
 |
|
|
Wiker
Member

104 Posts |
Posted - 2009/05/13 : 01:22:00
|
Jag är helt chockad. Använt spotify på min arbetsstation ett tag nu och är supernöjd me det.
Men idag bestämde jag mig att koppla upp det på stereon (Stello DA100 signature - Unison Research p70 - Silverline La Folia) och döm av min förvåning när det lät fantastiskt. Jag fattar inte hur codecen de använder kan låta så bra. Jag har precis gjort flera A/B tester med samma musik i Lossless format och jag skulle säga att spotify ger minst 90% av musikkvalitén. Kanske är min DAC som är duktig? |
This article is about audiophile sound systems. For other uses, see High fidelity (musical). |
 |
|
|
Thomas_Ö
Member

391 Posts |
Posted - 2009/05/18 : 22:48:10
|
quote: ag är helt chockad. Använt spotify på min arbetsstation ett tag nu och är supernöjd me det.
Men idag bestämde jag mig att koppla upp det på stereon (Stello DA100 signature - Unison Research p70 - Silverline La Folia) och döm av min förvåning när det lät fantastiskt. Jag fattar inte hur codecen de använder kan låta så bra. Jag har precis gjort flera A/B tester med samma musik i Lossless format och jag skulle säga att spotify ger minst 90% av musikkvalitén. Kanske är min DAC som är duktig?
Kul att du tycker det låter bra, men skulle nog säga att OGG Vorbis q5 ~160kbit som Spotify kodar med låter bättre än vad de flesta tror 
PS. har du stängt av "Volume Normalisation? DS: |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
Edited by - Thomas_Ö on 2009/05/18 22:48:52 |
 |
|
|
Ryssen
100.000-klubben

9096 Posts |
Posted - 2009/05/18 : 23:14:11
|
| Statsministern sa i en debatt att spotify är framtiden,att på spotify kunde man minsann köpa bara en en låt om man ville.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
 |
|
|
Obizzz
Member

76 Posts |
Posted - 2009/05/18 : 23:41:25
|
| Att man kan stänga av volume normalisation hade jag missat, när kom den funktionen? |
 |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2009/05/22 : 21:50:40
|
| Går det att använda Squeezebox till Spotify. Kan man välja låtar via SBn? |
 |
|
Topic  |