HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Att modda en Pioneer PL-12D
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2009/03/27 :  22:36:50  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Jag kan bara inte undanhålla er en bild på mitt hembygge. En totalt ombyggd och moddad Pioneer PL-12D:



Det var på denna konstruktion som min MP-11 testades (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73848). Fast då stod den i vardagsrummet. Nu är den återbördad till mitt arbetsrum. Frugan tyckte det. Undrar varför.

Bygganvisning
1 st Pioneer PL-12D
4 st gamla Ikeakataloger
2 st trädgårdsplattor av betong - halvplattor
4 st flaskkorkar av gummi - helst naturgummi

1. Lägg två Ikeakataloger på varandra i ena änden av underlaget och de andra två på varandra en liten bit ifrån.
2. Lägg den ena betongplattan på den ena kataloghögen och den andra plattan på den andra högen.
3. Skruva av bottenplattan på skivspelaren.
4. Limma på en kork i varje hörn av chassit. Karlssons Klister ger bäst ljud.
5. Placera skivspelaren på sina gummikorkben på så sätt, att två ben hamnar på den ena betongplattan och den andra två benen på den andra betongplattan.
6. Sätt på en skiva och njut.

Snyggt va!
WAF?
Vaf.. är det???

Lägg också märke till den avancerade stroboskopfunktionen med påklistrade bokstäver. Vid 33 varv kan man läsa PIONEER. Om det i stället står PIONER så går den för långsamt. Och går det för fort så står det PIONEEER. Vid 45 varv står det SINGEL. Smart va?

Är det försent att anmäla sig till DIY-träffen?





PS. Lite fredagskoj får man väl ha när frugan sitter och tittar på konståkning.
Men faktum är att den låter riktigt bra.
Ska fila lite på det estetiska bara....

Bra ljud är bättre än dåligt.

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/03/28 :  02:22:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Klart att du är välkommen, du borde söka patent på din lösning ..

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Strata
Starting Member

12 Posts

Posted - 2009/05/01 :  15:48:29  Show Profile  Visit Strata's Homepage Send Strata a Private Message  Reply
Snyggt jobbat.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000