HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Technics 1210 MK2 med Denon DL103 ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22009 Posts

Posted - 2010/01/29 :  17:09:05  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
@tompa: Grattis!!!

@lindome: Oljefilteravdragare kan ibland göra susen på helt oanade ställen!!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2010/01/29 :  22:36:47  Show Profile Send tompa a Private Message  Reply
Jag ska spela in kombinationen 1200 + 103 en tid framöver, och med spela in menar jag inte enbart apparaterna tillsammans utan också i förhållande till mig själv, d v s vänja mig vid en annan ljudbild (på ofta spelade plattor sitter ju en ljudbild kvar i huvudet och man håller kanske ofta just denna gamla ljudbild som den "rätta").
Men visst, kanske jag ändå kommer fram till att uppgradera fötterna, de betingar ju inga astronomiska belopp.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2010/01/30 :  00:46:35  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
@lindome: Oljefilteravdragare kan ibland göra susen på helt oanade ställen!!

Det låter väldigt intressant Pac du får berätta mer!

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2010/01/30 :  11:09:14  Show Profile Send tompa a Private Message  Reply
Tack för alla intressanta synpunkter och trevliga tillrop!
Jag kommer att återuppta ämnet, om jag börjar fundera på förändringar i vinylkedjan. Just nu sitter jag väldigt nöjd i soffan och njuter av att lyssna på både ofta och sällan spelade plattor. Just för ögonblicket snurrar Bill Evans "Waltz for Debby" på tallriken - och den låter mera och bättre än någonsin.
Go to Top of Page

lindome
Member

1055 Posts

Posted - 2010/01/30 :  15:58:07  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Bubbel: Den stora "ratten" vid tonarmsfästet hade fastnat. Olja o 5:56 hjälpte inte nämnvärt, men Pac's grejor ordnade det. Nu går det att ställa VTA riktigt

Tack Per!!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2010/01/30 :  17:53:13  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
lindome: Då förstår jag den ratten på fästet tillåter inte att man får ett rejält tag, tack för tipset.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

lindome
Member

1055 Posts

Posted - 2010/02/03 :  21:05:55  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Så ja, nu fick jag ordning på 103:an på armen.
Låter riktigt bra
Kan verkligen rekommenderas med facit i hand!

Lite ljust ännu så länge men det skall gå och fixa med lite noggrannare VTA och nåltryck.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000