Author |
Topic  |
Knoppen
Member

3244 Posts |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 18:01:11
|
Det kommer bli toppen detta, verkar vara en trevlig boyta i själva layouten. Och sedan verkar du vara en trevlig person som förtjänar det helt enkelt trots ino audio ;-).
|
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 18:39:08
|
Klart att jag ska glo , men har inte du bott där några år nu?
Innan "Arga snickaren", titta på fyran, "Bonde söker fru", min systerdotter, My, är med hos Per-Jörgen, eller vad han heter. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 19:54:33
|
Missar aldrig Arga Snickarn, han är för skön.
Får vi se om Knoppen svarar upp till det  |
 |
|
Passerati
Member

3449 Posts |
Posted - 2009/11/20 : 19:55:15
|
Sitter på restaurang då, men ska absolut kika på reprisen och/eller webtv om vi inte kan ratta in kanalen mitt i maten!
quote: Knoppen P.S. Fastna inte i renoveringsträsket! D.S.
Word! |
Edited by - Passerati on 2009/11/20 19:57:24 |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 14:45:50
|
Kul skall kolla.MvhKristofer |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 18:21:21
|
quote: P.S. Fastna inte i renoveringsträsket! D.S.
HAhaha jag skall iväg på måndag och fixa ett sovrum som påbörjades i somras där renoveringen har stannat men någon arg snickare är jag inte. Jag får se om jag hinner se programmet.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
jimmy_JDM
Member

141 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 18:39:43
|
Det här är nånting jag har viljat sett på inredningstv sen det började för 10 år sen eller nått. det ska bli en ordentligt rolig onsdags kväll. dock har ja fortfarande stor tvivel om att en inredare från tv förstår nånting alls av vad en hifi torsk vill ha, det ska bli otroligt kul å se om dom har lärt sig nått av dig.
Mvh Jimmy |
Välkommen till mitt hem och min trädgård http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191 |
 |
|
byZan
200.000-klubben

4435 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 19:36:47
|
Det ska jag kolla på, kan bli kul
Men arga snickaren är ingenting mot arga frugan, som efter mitt försök till gerering av ett dörrfoder, är allt annat än glad
Lite OT - en historia ur verkliga livet, kan ta bort den om du vill?
Efter renovering av köket så återstod det bara foder runt dörren. Efter ca 1 år så kände jag mig tvungen att inhandla foder, sagt och gjort, 3 foder mättes upp till exakta mått, in i garaget och såga. Det två första passade perfekt, det tredje hade vänt sig gereringen på något sätt. Ja, ja, två foder var bättre än inga alls försökte jag förklara för henne  Sex år senare så kom allt på plats, är själv hur nöjd som helst, men det är ännu omålat Vet inte varför jag delger er detta kanske för att rädda er från att göra samma misstag. Nu har det blivit prestige i att det aldrig ska bli helt klart, målat kanske, men en spikskalle eller så kommer att sticka ut, det ska bara inte få bli helt klart. Våra grabbar och deras flickvänner skrattar åt mitt löjliga beteende men inte frugan och jag undrar varför
Edit: rättade till ett ord |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
Edited by - byZan on 2009/11/21 21:29:57 |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 19:57:53
|
En girering är inte samma sak som en gering. Jag föreslår att du försöker med det senare alternativet om du ska åtgärda några dörrfoder själv. Om du däremot anlitar en snickare för uppgiften kan däremot en girering bli aktuell. 
Jag ska garanterat titta på programmet, men det får bli på webben eftersom min box till kabelnätet varit trasig sedan mars-april. Motivationen för att ringa och gnälla på Fele2 har inte infunnit sig ännu.  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 19:58:16
|
Mitt snickarmotto: Mät tre gånger - såga två - släng en gång 
M
|
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
räven
Member

3653 Posts |
Posted - 2009/11/21 : 20:32:11
|
OT: Gersåga taklister till innerhörn är ingen lek, köp extra material!!!!
Edit. Eeeh... Har nu tittat på castingfilmen och inser att gera inte är det största problemet..... |
ombud för Intelligent Sound |
Edited by - räven on 2009/11/21 20:41:05 |
 |
|
Thzar
200.000-klubben

816 Posts |
Posted - 2009/11/22 : 22:28:34
|
Finns det nån motsvarighet till arga snickaren när det gäller DIY hifi projekt? man bara samlar på sig, en efter en utan att det bli klart.
Man köper hem komponenter för ett "tänkt" projekt som man kom på. Sen ligger delarna där och man känner att den där är för fin för att använda till projektet jag håller på med så den kan ligga kvar så köper hem andra delar istället ;)
|
 |
|
OcA
Member

2184 Posts |
Posted - 2009/11/23 : 16:16:44
|
Detta ska bli riktigt spännande! Har alltid velat se hur inredare och hantverkare hanterar oss ljudtokiga människor med våra konstiga krav på rum osv... Kan tänka mig att det blir kulturkrock av sällan skådat slag! 
När jag byggde var både hantverkare och elektriker hifi-tokiga, så jag hade inga problem att komma överens med dem gällande mina krav. |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 20:15:09
|
Vicken röra att betta i! Kul att se! MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
pak
Member

1572 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 20:19:57
|
Ojojoj-här va det ord och inga visor
Måste väl va varit liite skämmigt i alla fall. Härligt att få sån hjälp alltså Blir nästan lite avis... Grattis |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
 |
|
Orpheus
Member

970 Posts |
|
Mschill
Member

420 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 20:54:13
|
Jäklar va snyggt det blev. Bara att säga GRATTIS.... |
Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud. |
 |
|
Nenni
Starting Member
18 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 21:04:24
|
Blev kanonsnyggt! Grattis! Hoppas på en bildtråd över bygget av ljudrummet!
En liten kommentar till själva programmet (tittar på det nästan varje vecka). Känns som att det bitvis "dramatiseras" lite i överkant. Dock blir det rätt bra TV av det.
Känner igen mig i ganska mycket. Så otroligt lätt att saker bara blir liggande och i det avseendet får iallafall jag motivation fån programmet.
Modigt Johan! |
/Nenni |
 |
|
Bland
Member

672 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 21:05:50
|
Om det är någon tröst så skulle jag själv hamna i samma situation! Jag är alltid optimist och tror att det "ordnar sig" - eller som man säger på värmländska; "det ordnar sig och gör det inte det kan det lika gärna kvitta". Men, saker ordnar sig ju inte och det måste ordna sig. Det är ju så
Så från en kungsholmsbo till en annan säger jag; Suveränt snyggt har du fått. Och modiga, öppna och personliga var både du, dottern och din flickvän. Kul att se. :-) |
Edited by - Bland on 2009/11/25 21:06:53 |
 |
|
sopwith
Member

595 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 21:24:53
|
Blir alltid så fashinerad av detta programmet, vilka goa projekt folk drar igån precis överallt i hela huset samtidigt och vilken otrolig mängd skräp/bra att ha saker det står precis överallt, känns som att det är fejkat för så mycket skrot kan väl ingen spara på, eller , om man skall bli klar så är det viktigt att det endast är sakerna som hör till bygget i just det rummet, allt annat behöver städas undan först, i detta programmet verkar folk ohämmat hamsta allt precis överallt. Den där listen som aldrig kommer upp känns inte så jobbig efter ett avsnitt av Arga Snickaren.
|
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 21:38:35
|
Himla trevlig lägenhet det blev. Jag har renoverat några lägenheter, men den här hade jag nog också gått i väggen med. Dom jag gjorde iordning hade kanske som längst varit 30 år sedan förra renoveringen, din såg ut som om det var 100 år sedan, Johan.
Men elen, ojojdå. Ajabaja, som snickarn sa  |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 22:53:37
|
Vad fint det blev! Tur att du fick hjälp.  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
FForsman
100.000-klubben

2593 Posts |
Posted - 2009/11/25 : 23:06:00
|
quote: Herregud johan .....så jäkla modigt av dig!!! Bra jobbat!
Håller med till fullo!
/mvhff |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
 |
|
Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts |
Posted - 2009/11/26 : 00:10:12
|
Håller med ovanstående, modigt! Men snyggt blev det =) Hur har det gått med ljudrummet? |
Akustikchef på Sounds of Science
|
 |
|
pwrdesign
Member

200 Posts |
Posted - 2009/11/26 : 07:47:39
|
hehe jag tyckte väl att jag kände igen dig när jag såg reklamen :) Kunde inte placera dig riktigt, men nu faller ju allt på plats :D |
Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik |
 |
|
Topic  |
|