HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Kan man gifta Foobar med Spotify?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/06/02 :  15:50:27  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Kan man gifta Foobar med Spotify?

Foobar erbjuder ju möjligheten att dela aktivt digitalt mellan elementen med hjälp av insticksmodulen foo_dsp_xover



Är det möjligt att steama musik från ex. Spotify via Foobar och på så sätt kunna använda den aktiva delningen?

Kanske är detta inte rätt väg att gå och är det någon som har tips på andra sätt/mjukvaror att använda för aktiv delning är jag förstås tacksam.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2010/06/02 :  17:26:08  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Du skulle kunna använda dig av DSBridge för att streama ut ljud från Spotify och sen plocka in den MP3-strömmen i Foobar.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2010/06/03 :  13:44:26  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Kanon, det ska jag pröva.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

TheoT
Member

56 Posts

Posted - 2011/12/23 :  00:36:15  Show Profile Send TheoT a Private Message  Reply
Dehär är jag mycket intresserad av! Jag kör Foobar då jag tycker det är mest strul med J. River som jag köpte för ett tag sen. Men det händer att jag vill spela några låtar från spotify (och film från youtube och tex. VLC).
Hur jag skall få dessa spelare att spela genom Foobar så min Frequency Allocator och ASIO ljudkort funkar vet jag inte..

Har du fått DSBridge att funka ihop med Foobar FForsman?

Nuvarande anläggning: OK dator med JRiver MC 22 - Lynx E44 CH1&2 - Acoustic Reality eAR 202 - 8xVisaton B200 i öppen baffel. Lynx E44 CH3&4 - Adcom GFA 555 - 2xBeyma SM115K

Edited by - TheoT on 2011/12/23 00:38:30
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/12/23 :  08:38:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
quote:
Hur jag skall få dessa spelare att spela genom Foobar så min Frequency Allocator och ASIO ljudkort funkar vet jag inte..

Kolla på Jack: http://jackaudio.org/
Jag snörde ihop J.River med Frequency Allocator på det viset.
Allt i ASIO om jag minns rätt.
Det bör gå lika bra att rutta ljudet från andra program till Jack och vidare till delningen.

quote:
Jag kör Foobar då jag tycker det är mest strul med J. River som jag köpte för ett tag sen.
Vari består strulet?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2011/12/23 08:40:17
Go to Top of Page

TheoT
Member

56 Posts

Posted - 2011/12/23 :  13:39:07  Show Profile Send TheoT a Private Message  Reply
Ser ut som jag har lite julpyssel framför mig:)

Jag skall sätta mig in i Jack lite mer, spontant så ser det ju rätt enkelt ut. testa testa.

Jag har som jag var inne lite på förr om du kommer ihåg Bernt, problem med att MediaCenter inte vill spela efter datorn har vart i viloläge, och det står jag inte ut med då min dator är det väldigt ofta.
Sen tycker jag Foobar är rättså mycket enklare och "renare" rent allmänt än MC.
Jag hoppas och tror det går att få till det problemfritt med Mediacenter också, men jag har precis fått igång allocator och ASIO-"drift" så måste nog testa och lära lite mer ett tag. Nya högtalare och förstärkare med till på köpet.

God Jul Bernt och ni andra!

//Theo

Nuvarande anläggning: OK dator med JRiver MC 22 - Lynx E44 CH1&2 - Acoustic Reality eAR 202 - 8xVisaton B200 i öppen baffel. Lynx E44 CH3&4 - Adcom GFA 555 - 2xBeyma SM115K
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/12/23 :  14:48:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ok, minns det nu. God Jul!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000