HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hrt Music streamer 2+ eller Devilsound usb dac?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/09/29 :  12:52:10  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Någon som lyssnat å jämfört?
De ligger ju i ungefär samma prisklass å får båda entusiastiska omdömmen.

Bättre och bättre dag för dag :-)

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2010/09/29 :  15:08:34  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Försök hitta företagens nyckeltal - den firma som du tror har störst del av sin relativa budget lagd på marknadföring är den firman som inte har råd med bra ingenjörer. Så välj då det andra fabrikatet.

Alternativt lyssna på bägge.

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2010/09/29 :  15:43:47  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Vill man göra det enkelt för sig kan man konstatera att den ena klarar 24/96 medan den andra bara fixar 16/48 (om den info jag såg på hemsidan stämmer). Fast det bygger förstås på att man bryr sig om den skillnaden.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/09/29 :  18:39:38  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Försök hitta företagens nyckeltal - den firma som du tror har störst del av sin relativa budget lagd på marknadföring är den firman som inte har råd med bra ingenjörer. Så välj då det andra fabrikatet.


Låter som urvalskriteriterierna hos en sann strukturfascist

En sån är dock inte jag så alternativ två låter mer lockande. Ett problem dock att jag antagligen bara kan lyssna på Music streamer här uppe i Norr...

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/09/29 :  18:45:16  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Vill man göra det enkelt för sig kan man konstatera att den ena klarar 24/96 medan den andra bara fixar 16/48 (om den info jag såg på hemsidan stämmer). Fast det bygger förstås på att man bryr sig om den skillnaden.


Att blint gå efter specen känns inte heller som ett vettigt urvalskriterium.

Ingen som haft möjlighet att jämföra dessa i Storstan (Fjollis)?

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2010/09/29 :  19:52:18  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Usch, ja, du har säkert rätt - lite struturfascist e jag nog.

Den nya versionen av HRT är väldigt fräck designad iaf. Det kan ju vara viktigt.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2010/09/29 :  20:02:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Att blint gå efter specen känns inte heller som ett vettigt urvalskriterium.

Fast det här är inte som om förstärkaren har 50 eller 60 W per kanal. Vill du spela upp material med högre upplösning än CD så klarar det ena alternativet helt enkelt inte detta utan nedsampling och kapning av antalet bitar.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/09/29 :  21:06:45  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Vill du spela upp material med högre upplösning än CD så klarar det ena alternativet helt enkelt inte detta utan nedsampling och kapning av antalet bitar.


Så sant

I mitt fall handlar det nog främst om de flackade cd skivorna och rätt så mycket Spotify. Trots att Premium medlemskap steppar upp en liten bit i kvalitetsnivå så tror jag inte att vi ens inom avlägsen framtid kommer att uppleva så mycket högre upplösning

quote:
Den nya versionen av HRT är väldigt fräck designad iaf.

När kommer den att lanseras? Har inte lyckats hitta någon info på nätet?

Nåja.. risken är nog rätt så stor att det blir en HRT då den finns tillgänglig i Luleå.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/09/29 :  22:33:05  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
NuForce nya uDAC-2 kanske kan vara ett alternativ? Fast den är ju billigare så den kanske är sämre?

Jag har den gamla uDAC och tycker den funkar bra, men jag har inte jämfört den med de andra här. Den har dock lite fler funktioner då den även kan anslutas till annan DAC eller direkt till hörlurar eller t.ex. aktiva högtalare. Nya versionen är 24/96.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2010/10/02 :  11:16:47  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Fast den är ju billigare så den kanske är sämre?


Kanske det

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2010/10/02 :  11:21:02  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Kanske inte?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000