HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 M2TECH USB HIFACE?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/18 :  07:34:05  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Är det nån som provat?
Jag blev lite nyfiken då på min dac max klarar 16/44 via USB och jag har en fin digitalkabel hemma.

http://www.svalander.se/shoppen/241

ombud för Intelligent Sound

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/18 :  13:14:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ja, ja!
Jag köper väl en då så vi får veta.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2011/01/21 :  06:22:47  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Jag väntar med spänning på hur denna låter! Har du fått den än?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2011/01/21 :  06:23:34  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Du borde kunna göra en A-B jämförelse med denna jämfört med Usb från datorn till Dacen eller hur?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/21 :  07:34:13  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Nä, den har inte kommit än, men grejen är också att dom har egna drivrutiner som man ska använda så vi får väl se.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/01/21 :  13:18:12  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Nu har den kommit!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Hjertstrand
Starting Member

6 Posts

Posted - 2011/02/01 :  21:50:03  Show Profile Send Hjertstrand a Private Message  Reply
Jag är också på G att investera i denna lilla pryl, så jag är väldigt nyfiken på om det låter bra. Hoppas det inte var problem med drivrutinerna, -vilket OS kör du med?
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/02/01 :  22:47:27  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag kör med win 7 och det har inte varit några som helst problem.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/01 :  23:14:55  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Ska du inte modda den och byta ut RCA-honan till en hane så att den kan sitta direkt i DACen utan en extra kabel?
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/02/02 :  06:57:36  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Rca för chassimontage är svåra att hitta.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/02/02 :  10:03:42  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Det har du nog rätt i
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/02/02 :  21:09:14  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
huzze: Fast då måste man ju ha en USB-kabel!

Det som jag tycker verkar smart med denna är att man kan sätta den direkt i en USB-port på datorn. Många liknande produkter kräver kabel både före och efter. En annan sak som få liknande produkter verkar ha är möjligheten att köra 5.1-ljud, visserligen med reservationen att det ska vara nån betadrivrutin för det.

Om ni inte redan sett dett så finns ett rätt utförligt och mycket positivt test på 6moons.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000