HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Music Hall MMF-5.1
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/07 :  07:59:49  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Halloj!

Någon som vågar sig på att ge en kommentar om denna snygga skivspelare?

http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=4

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2012/04/07 :  10:06:20  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Hej,

Jag har själv en:Music Hall 5.1-se som jag är helnöjd med,jag kan verkligen rekomendera detta märke!Finns att köpa hos Akkelis Audio.

Tobbe
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/07 :  23:06:02  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Härligt! :) Jämförde du 5.1-SE med den vanliga 5.1:an?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2012/04/08 :  10:16:08  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Nej,jag bytte min Michell Gyrodeck mot den och ett Trigon Audio Vaungard II och har inte ångrat mej en sekund.Jag tyckte att Gyrodecken var lite klumpig och besvärlig ,det är möjligt att Gyrodecken är en bättre skivspelare men Music Hall passar mej bättre,den är enkel att montera ihop och är smidig att använda.Så om du funderar på att köpa en skivspelare köp en Music Hall iställetför en dyrare så får du mer pengar över till att köpa vinylskivor.

Tobbe
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/09 :  19:55:20  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Trevligt! Frågan är bara om SE-modellen är värd 2 000 kr mer än den vanliga 5.1:an?

Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2012/04/10 :  11:34:21  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Skillnaden är nog inte så stor,jag skulle nog ha svårt att höra någon skillnad men jag är ju snart 57 så min hörsel är nog inte den bästa.Jag köpte semodellen delvis därför att jag gillar plintens utförande i rosenut.Gillar du hellre svart plint ,köp den billigare modellen,jag tror inte du blir besviken.

Tobbe
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/04/10 :  16:06:16  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Tack för info. Jepp jag gillar svart bäst faktiskt... allt går i svart hemma hos mig. T.o.m. skivorna är svarta! :)

Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2012/06/02 :  19:07:15  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Skillnaden är ju främst att SE-modellen har ett dyrare material på lådan, plus levereras med en dyrare pick-up. Ja man kan höra skillnaderna mellan pick-ups men det är ju upp till dig om du tycker det är värt skillnaden... jag skulle inte betala extra för den skillnaden, men däremot tycker jag SE-modellen är snyggare. :)

Music Hall är en bra skivspelare för pengarna. Helt manuell och därmed bökig ändring av hastighet (går att koppla till en box som sköter omställning av hastigheten åt en, det kostar då extra..).

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2012/06/03 :  16:44:02  Show Profile Send Tobba a Private Message  Reply
Hej,vart finns det information om denna box? Vilka säljer den?Vad jag vet så finns det ingen sådan att köpa till min 5.1 se

Tobbe
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2013/07/18 :  22:11:55  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
mycket nöjd efter att jag bytt pickup, det satt en goldring 2200 på, nu har jag en AT-95E

dynamik!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000