HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur står sig Sbox/Sonos som transport nu för tiden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/09/28 :  12:22:36  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Ja hur står de sig nu för tiden som rena transporter jämfört med andra alternativ i denna prisklass?

Ger tex en mac dator med Amarra som transport med optiskt ut en mer kvalitativ signal?

Skit in skit ut heter det, så finns det andra alternativ i prisklassen någon/några tusenlappar, eller är det SB och Sonos som fortfarande gäller? Är de värda att modda tex?

Förslag på bra transporter i den lägre prisklassen mottages varmt :)

Finns ju Roomplayer nu också som verkar intressant för 6500 kr på bla ljudmakarn..

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/09/28 :  17:20:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag nyttjar min Sonos som transport till sovrummets hörlursrigg för tillfället. Jag tycker den låter bra, men inte i klass med MacMini/Amarra eller Marantz NA-7004 via UPnP för den delen. Den stora fördelen med Sonos är det otroligt braiga gränssnittet för styrning via din Smartphone/Tablet.

Vet att många svär vid Squeeze, men själv svär jag nog mest över det systemet!
Ska inte baktala det hela men jag uppfattar att det är mycket buggar och trixande med serverprogramvaran.

Vet inte om jag skulle köpa in mig i ett system som upphört att utvecklas heller?

Mina 5 öre, som alltid...
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2012/09/28 :  23:14:52  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Å andra sidan så säljer de ut Squeezeboxar så billigt så att dom står och kastar Squeezeboxar efter folk som passerar utanför på gatan, så vad har man att förlora?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/09/30 :  18:30:00  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
LMS är öppen kod. Det kanske utvecklas i en annan och bättre rktning...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2012/10/01 :  11:56:34  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
De får gärna kasta några SB på mig ;-) . (Är fortfarande mycket nöjd med min gamla SB Classic!)



Edit:
Finns säkert något som är bättre, men inte för de pengarna och smidigheten!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2012/10/01 11:57:52
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/10/01 :  13:04:52  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
jag kör SB Classic med min Beresford Caiman DAC, låter alldeles utmärkt tycker jag.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8245 Posts

Posted - 2012/10/01 :  13:59:55  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Har min SB Duett inkopplad men det var ett tag sen jag lyssnade på den..
Kanske skulle ta och prova..
Edit:Tycker den står sig bra mot Acer laptop + EVO USB2Spdif
Men då är SB moddad med ny klocka och nya regulatorer..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2012/10/01 15:37:53
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/10/04 :  15:06:15  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
haft alla SB modeller (utom radio och boom) men SONONS är så mycket bättre, användarvänligheten slår allt!!! Inget buggande och inga omstarter av systemet och inga krångliga inställningar för att komma igång! Jag är verkligen nöjd med bytet från Squeezebox till SONOS, varför bytte jag inte tidigare?!
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2012/10/05 :  07:29:46  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Hm? Bortsett från att jag nu för tiden måste starta om (löstes dock med ett enkelt script) senaste versionen av LMS regelbundet pga minnestugg så har jag aldrig upplevt LMS speciellt krånglig eller buggig..?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/10/05 :  08:56:49  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Upplever du någon kvalitetsskillnad softish?
Jag kan tycka att Sonosen är liiite luddigare i kanterna än andra system.
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/10/06 :  18:25:47  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Har inte gjort nån vidare A-B test så men jag tycker att det låter ok, kör mest spotify och nu har man inte så mycket tid att sitta och finlyssna... Men det fungerar mycket bättre än SB iaf!!!! Och då var jag ett riktigt sb fan förut...!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000