HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 plötsligt råsprakar Squeezebox :(
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/10/02 :  16:27:36  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
ibland i början av vissa låtar låter det rent sagt fördj*vulskt illa, det sprakar och låter hemskt, när jag sedan väljer nästa låt och sedan tillbaka till låten som först sprakade så låter det som vanligt och låten kan spelas utan problem, vad är detta? jag har senaste versionen av mjukvaran :-(


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/10/02 :  17:21:37  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Har du gjort några förändringar i setupen nyligen?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/10/02 :  18:11:52  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Ja, jag har skaffat SB igen :-(

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/10/04 :  15:03:08  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Vilken modell?
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/10/04 :  18:29:46  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Flac?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/10/04 :  19:27:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Trådat eller trådlös?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/10/05 :  08:07:42  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
600 kr och den hämtas i solna
har fjärr och transformator, ej kartong
600 pix som sagt, fungerar perfekt såklart.



Med tanke på topic - "fungerar perfekt såklart"???

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8245 Posts

Posted - 2012/10/05 :  08:20:31  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Är det inte ett software problem då?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/10/05 :  09:35:58  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Vox, detta har hänt även tidigare när jag hade en helt ny Touch, inte ofta problemet uppstår, kanske en av 100, men min gissning är att det är när det sker avkodning av en låt som är rippad eller komprimerad på ett sätt som mjukvaran inte riktigt gillar, alltså någon slags bugg i mjukvran. Det är inget fel på hårdavaran (tror jag!) då fenomenet uppstått även med med andra sb jag ägt. Nu har jag gått och köpt en Touch igen så det är därför jag säljer classicen. jag skulle aldrig sälja någonting som inte är okej och säga att det var det Men konstigt att ingen annan upplevt fenomenet?


Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2012/10/05 09:37:11
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/10/05 :  09:38:40  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
jag skall koppla in tochen nu och prova, om fenomenet uppkommer även då så är det troligtvis i mukvaran fenomenet uppstår.. återkommer..

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2012/10/05 :  09:42:34  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
Räven: otrådat och mp3 vid ett tillfälle, tror det var flac vid det andra..

att fenomenet sker på 1 av hundra uppspelningar är ingen jättebiggie, men det vore skönt om allt var flawless, men squeezebox är inte helt superstabilt, det har det aldrig varit, de sb jag använt genom åren, alltid lite grus i maskineriet.. men en underbar produkt likväl...

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2012/10/05 :  12:00:03  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Jag kör med kabel, trådlöst funkade inte alls hos mig.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2012/10/05 :  12:25:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Har aldrig upplevt något sådant problem alls, är inne på min tredje squeezebox.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/10/06 :  18:23:31  Show Profile Send softishman a Private Message  Reply
Varför byter du inte till sonos? Då slipper du "grus i maskineriet"!!!!
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2012/10/08 :  13:25:21  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Enda gången jag upplevt störningar/avbrott med SB vart när jag körde försökte köra trådlöst genom betongväggar i mitt förra boende samt vid ett tillfälle med min förförra router (en d-link som sedan dog en mycket brutal död) krånglade...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2012/10/08 :  16:47:37  Show Profile Send Harry_up a Private Message  Reply
Man kan aldrig säga generellt att trådlöst funkar men däremot i princip kan man säga det om trådat. Har säkert satt upp >50 olika Squezzeboxar och Transporters med olika typer av NAS och servrar både PC o Mac och aldrig hört fenomenet. Däremot har jag aldrig ens försökt köra trådlöst. Är nätverksansvarig själv och hemmiljö är inte så störfri miljö med plattskärmar, dimmers och andra nätverk som bara några få orsaker som gör att jag gärna avstår trådlöst.

Vad har du för server? Hur mycket minne?

mvh/Harryup

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2012/10/09 :  08:21:51  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Det brukar spraka och brusa när servern inte hänger med i svängarna, kollat om de filerna är 24-bitars?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000