HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Byta lagerkula i en Clearaudio Champion
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2015/11/02 :  13:30:51  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Har precis köpt en ny lagerkula till min skivspelare och undrar om ni har något bra tips hur man får ut den gamla kulan.

/H

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/11/02 :  14:04:20  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Pincett?
Vända och skaka?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2015/11/02 :  15:06:11  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Det hjäper tyvärr inte. Några andra tips.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2015/11/02 :  15:15:54  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
På vilka sätt har du försökt och varför funkar inte dessa?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2015/11/02 :  16:21:04  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Jag har försökt skaka ur den. Bankat försiktigt mot plastskärbräda har heller inte hjälpt. Funderar på om jag på något sätt fäste mot kulan med tex vakuum eller något annat. Det konstiga är att den nya kulan inte går så tight i lagret.

/h
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/11/02 :  18:17:52  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Kulan kan ha blivit deformerad under resans gång. Vet inte hur det ser ut på din spelare men i liknande fall har jag använt superlim och limmat fast typ en tändsticka eller liknande.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2015/11/02 :  22:00:36  Show Profile Send Wader a Private Message  Reply
Det blev kanske lite otydligt, alltså limma fast något på kulan som sitter fast och dra ut den. Jag manar till försiktighet så att du inte förstör något annat på vägen.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

tandren
Starting Member

12 Posts

Posted - 2015/11/03 :  00:32:19  Show Profile Send tandren a Private Message  Reply
Prova sugrör av olika dimensioner att klämma över kulan. Har funkat för mig.

Thomas
Go to Top of Page

Hakan
Member

56 Posts

Posted - 2015/12/30 :  19:22:48  Show Profile Send Hakan a Private Message  Reply
Avfettningsmedel och sugrör var lösningen på problemet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000