HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Funk Firm Achroplat II Platter Upgrade
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2016/01/16 :  12:57:02  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Hej ! är det någon som har provat denna på sin Rega spelare, eller annan spelare ? och har någon provat skivmattan Funk Firm Achromat II Turntable Mat ?

MVH André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Edited by - swingpjatt on 2016/01/16 12:58:30

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2016/01/21 :  12:15:44  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Alltså ingen som har hört någon av dessa, då det enligt återförsäljaren hade sålts dylika i landet, eller var det en bluff så att den som isåfall blivit lurad inte vill ge sig till känna

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/01/21 :  14:14:26  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Hmmm... Jag vet at Jojje66 använder en Achromat på sin spelare iaf?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2016/01/21 :  17:49:23  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Visst gör jag det. Jag använder den tjockare varianten,5mm som jag inte tror funkar med Rega beroende på VTA men då finns ju 3mmsvarianten att ta till. Den skillnad jag upplevde när jag böt från min gamla antistatfiltmatta var att det kändes tydligare. Ungefär samma effekt som när skivklämman hamnar på plats. Dock absolut ingen revolution här hemma men den ligger kvar. Skivklämma är då mer ljud för slanten.

VH Johan
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2016/01/23 :  16:55:27  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Så är det ju med skivspelare, tuning och voicing. Små nyanser hit o dit.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2016/01/27 :  14:53:44  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Tack för info, får väl se om jag kanske provar en sådan senare, har monterat VTA justering på Regan så 5mm mattan skulle gå att använda.
Kör nu med Clearaudios harmonicer och Music halls korkmatta i den ordningen och det spelar väldigt bra.

André

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2016/01/27 :  19:32:45  Show Profile Send sulan a Private Message  Reply
Hej! Prova att göra egna lösningar. DIY-mattor är inte svårt att göra. Jag tyckte läder på bitumen blev absolut bäst. Provade också kork osv. Finns mycket bra material att prova sig fram med, det gäller dock att vara lite finurlig. Ex korkmatta fixade jag till från ett bordundergg från IKEA... Men kanske svårare på Rega mht VTA om det blir olika tjocklekar på mattorna...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000