Hej ! är det någon som har provat denna på sin Rega spelare, eller annan spelare ? och har någon provat skivmattan Funk Firm Achromat II Turntable Mat ?
Alltså ingen som har hört någon av dessa, då det enligt återförsäljaren hade sålts dylika i landet, eller var det en bluff så att den som isåfall blivit lurad inte vill ge sig till känna
Visst gör jag det. Jag använder den tjockare varianten,5mm som jag inte tror funkar med Rega beroende på VTA men då finns ju 3mmsvarianten att ta till. Den skillnad jag upplevde när jag böt från min gamla antistatfiltmatta var att det kändes tydligare. Ungefär samma effekt som när skivklämman hamnar på plats. Dock absolut ingen revolution här hemma men den ligger kvar. Skivklämma är då mer ljud för slanten.
Tack för info, får väl se om jag kanske provar en sådan senare, har monterat VTA justering på Regan så 5mm mattan skulle gå att använda. Kör nu med Clearaudios harmonicer och Music halls korkmatta i den ordningen och det spelar väldigt bra.
Hej! Prova att göra egna lösningar. DIY-mattor är inte svårt att göra. Jag tyckte läder på bitumen blev absolut bäst. Provade också kork osv. Finns mycket bra material att prova sig fram med, det gäller dock att vara lite finurlig. Ex korkmatta fixade jag till från ett bordundergg från IKEA... Men kanske svårare på Rega mht VTA om det blir olika tjocklekar på mattorna...