HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Ohmega 7238
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2016/01/24 :  11:07:19  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Jag köpte en pryl på loppis igår, vilket jag tror är ett skräpigt RIAA-försteg. Den heter Ohmega phono pre-amplifier 7238. Den har stereo RCA in och ut, helt i sin ordning, och förstås även ingång för ström. Förutom detta har den två omärka DIN5-honor ("MIDI"-kontakter). Åttakronorsfrågan är, vad sjutton är detta?

Inte min bild, utan en framgooglad:

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/01/24 :  12:15:53  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Skulle kunna vara in- och utgång i fall du har skivspelare och/eller förstärkare med DIN-kontakter.
Öppna och titta hur de är inkopplade.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2016/01/24 :  15:10:43  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message  Reply
Aha, det finns ljudsignalstandard med DIN5-kontakt? Ja då är det förstås det. Men visst, skadar inte att undersökas. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000