HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nätkablar av olika fabrikat i samma anläggning ?.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/19 :  22:15:45  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Jag tror att orginalkabeln som följer med produkten är den bästa kabeln för den produkten.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2004/03/19 :  22:35:02  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Om vi nu ska ta historian om min inställning till nätkablar som radikalt ändrade sig på en kväll för ca. 3 till 4 år sedan.
Jag hade innan dess inställningen att:
"hörrödu, jag är elektriker och en vanlig nätsladd ger fullt tillräckligt med ström till även mycket dyra och fina anläggningar. Mig kan du inte lura på något dyrt hokuspokussladdéri som ska ge någon som helst skillnad i någon anläggning på denna jord"

Jag var hemma hos Jonas D. som du CC känner väl och kan få bekräftat att jag hade den inställningen då.

Jag var alltså hem till Jonas för att låna hem signalkablar och Jonas frågade då om jag inte skulle passa på att prova ett par nätkablar också. Han skulle sälja dom begagnade till ett mycket bra pris. Det var Transparent super av den typen med 3 st. "klumpar" på kabeln. Han hade 2 st. att sälja för 1800 kr/st. Det var då jag uttalade det som jag sen fick svälja.