| Author |
Topic  |
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 12:11:15
|
Har ni en lista över saker ni ska göra innan ni dör? Typ, besöka en viss plats som ligger långt bort och är svårt att ta sig till. Hoppa fallskräm, eller som Austin Powers, idka samlag med två japanska tvillingar samtidigt? (Austin Powers in Goldmember) Har ni mål över saker ni vill se, äga eller göra innan ni dör?
Jag har ett par som jag klarat av; Studerat i Usa Flytta till Japan (var min stora dröm när jag som ung tränade karate)
Min lista är inte så mycket längre än så, förutom att jag ska köra över 300kmh i bil och motorcykel. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 13:40:45
|
Skoj tråd!
Hoppa fallskärm Flytta till ett litet hus Besöka kina Bygga en super7 Lära mig allt Bli nöjd Lacka högtalarna |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
Edited by - vemsom on 2005/06/09 13:42:10 |
 |
|
|
jonasz
Member

2543 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 14:19:43
|
Besöka New York, Rio de Janeiro och Tokyo (klarat av NY hittills). Äga en Saab 900 Aero -88 eller en Saab Sonett II Ha eget hus. Bli RIKTIGT nöjd med livet. Sen en grej liknande Austin Powers som jag inte vågar skriva...
|
You'll Never Walk Alone... |
 |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 14:21:24
|
quote: Sen en grej liknande Austin Powers som jag inte vågar skriva...
Hehe. jo. Man får väll spara lite till fantasin. |
// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - - // Min "läggning" |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 14:33:47
|
| Egentligen har jag bara en dröm kvar att uppfylla och det är att åka till USA och köra från kust till kust i en sportig cabriolet. Det närmaste det jag kommit var en tur i en Mustang '98 och åkte nedcabbat hela vägen från Orlando och ut till kusten sedan småvägarna utefter kusten ned till Key West och sedan över Everglades tillbaka - det var förvisso också väldigt väldigt trevligt. |
/Jonas
|
 |
|
|
Mahler
Member

1782 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 15:59:08
|
Tjaa,
Hus i Sverige Sommarhus i Slovenien. Bio/Hifi rum
Och sist men inte minst
En natt med Kylie förståss!      |
----------------------- Tabula Rasa! |
 |
|
|
filikoster
Member

692 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 16:44:56
|
| Åh jag ser att vi har en saabfantast! Saab Sonett ja, vilken bil. Den som vill se ett fint exemplar i Göteborg kan åka till Bekö Bil i Sisjön som har en i sin entré. Själv kör jag med stolthet en 9-3 Aero -01! |
Never trust someone who claims to be God. |
Edited by - filikoster on 2005/06/09 16:45:12 |
 |
|
|
ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 17:40:45
|
Det absolut häftigaste i mitt liv är Binne och Mudde, mina två barn. Allt med dom är så skoj och så livsberikande att det lätt överglänser alla egocentriska matrialistiska äganden och göranden. Men att:
Bygga och avnjuta ett eller flera bashorn. Gärna ca 10 meter långa och STOOOR öppning. Rak återgivning till 5 hz och matade med multipla Stroker 18, JBL 2242 eller liknande. Digitalt delade och frekvenskorrigerade och drivna av en eller flera bipolära 600 watts Circlotronkonstruktioner med mina initialer på. 
Klättra "ANKLES AWAY" i The Needles i Amerikanialand.
Klättra "1096" i Yosemite.
Klättra....
Klättra....
Klättra....
Är aldrig fel heller.
|
 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 18:32:34
|
quote: Klättra "1096" i Yosemite.
Ett av mina mål är att aldrig klättra upp där, dels är jag höjdrädd, och jag har varit där nere vid foten och såg två flugskitar som rörde sig där högt uppe. 1000 meter stup .
Tog väl ett par dar att klättra upp.
Mina mål.
Bygga en outstanding högtalare. Äga en Mustang. Åka till Skottland. Åka till USA igen. Bli ekonomiskt oberoende.
|
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 19:26:30
|
Finns, tack och lov, fortfarande några saker kvar som man vill göra..................
Liten promenad i Nepal, "Annapurna Trail" 300 km på hög höjd och bland det vackraste i naturväg jag vet.........

Snorkla med en liten fisk i Thailand. Valhajen blir upp till 15 meter och är harmlös. Såg inte till några senast i April men sticker i December igen och då jeflar..........

En fisk till men denna skall krokas. Har alltid velat fightas med en marlin. Bara att hoppas att turen står en bi.........

Finns säkert fler saker men inga som jag "dagdrömmer" om 
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
|
jari
RödaTråden vinnare

4556 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 20:46:29
|
Att kunna bjuda med sig några golfspelande vänner och spela ett par rundor på Augusta banan. Att få köra en äkta Cobra. Att resa jorden runt med familjen så länge andan faller på och under resans gång bjuda vänner till några av de trevliga platser man hamnar på. Det skulle vara trevligt om de gick i uppfyllelse. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6804 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 20:58:27
|
En dröm som jag håller på att förverkliga är att åka till Belize och fiska och då gärna få en grand slam men det är några kronor till som skall sparas. Bygga mig ytterligare en hot rod som skall stanna kvar i min ägo. Samt ett litet hus med stor länga (loge) så att jag har möjlighet att bygga norra europas största horn anläggning men den som lever får se.
/Anders
|
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 21:40:39
|
quote: så att jag har möjlighet att bygga norra europas största horn anläggning
KONKURRENT!!!!  |
 |
|
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 21:42:25
|

Mycket mycket mycket vackert Snoddas!!! |
 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 21:47:04
|
Skulle vilja vinna/ärva/hitta/få snuskigt med pengar.. sen skulle jag göra allt jag vill.
Alla fysiska saker med diverse donnor har jag redan avklarade  |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 00:16:34
|
Jag tycker väl att jag har lyckats med alla mina mål utom 1.
Det är att åka till Indonesien o åka runt i djunglen o leta efter reptiler. Små ormar , STORA ormar , giftiga ormar. Allt som har med ormar får mig att "gå i gång" 
Till detta båtluffar man mellan dom olika öarna som finns. En sådan resa skulle vara i ca 2 månader.
Usch nu blev jag deppig , vill åka NU !!
  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
vemsom
Member

6618 Posts |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 02:32:31
|
Kul att så många har saker de vill göra, och ännu mer kul att många av er har gjort de sakerna redan.
jonasz; jag har en liknande grej avbockad från min lista, men den behåller jag för mig själv. 
jari; köra en riktig Cobra blir nog svårt, det finns inte så många i världen. Och de som finns kvar kostar ofantliga summor. Jag har sett en till salu i Tyskland för runt 10 år sen, han skulle ha runt 4 miljoner sek för den. Men det är ett fint mål att ha på sin list.
snoddas; ser hur härligt ut som helst. Hmm, kanske snor den från dig och lägger den på min egen lista. 
vemsom; var är den bilden från?
|
Nu i North Carolina, USA. |
 |
|
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 02:48:18
|
quote: vemsom; var är den bilden från?
Nu e ju inte jag "vemsom" men jag har inget att göra så här kommer det.......
Norra Kanada, långt ute i ingenting. Klippan kallas "Ottawa peak". Jag vill också dit  . Inte hoppa, bara ströva runt  |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6804 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 11:10:50
|
KONKURRENT!!!!  
Japp! bygger du större så river jag ut och börjar om.  
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
|
m_persson79
100.000-klubben

787 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 14:34:58
|
| Att en endaste gång inte ha ett problem att oroa mig för. |
Edited by - m_persson79 on 2005/06/10 14:35:33 |
 |
|
|
Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 15:03:04
|
| Skaffa inget hus isåfall........ |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 16:07:01
|
Tjaaa.... Leva lite längre  
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts |
Posted - 2005/06/10 : 17:00:41
|
Ett mål som jag hade var att klå Mayros Denver, men det fixades i veckan  |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
 |
|
Topic  |
|