Author |
Topic  |
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 06:39:12
|
Passerati: Sexig va?? Min tjej tycker inte det.... Förståeligt men tråkigt.
JonasY: Det blir lite dyrare, men inte farligt. Man kan ofta hitta lamm till extrapriser. 69 - 89 kr/kg. Grädde kostar ju typ dubbelt så mycket som mjölk, men är så mycket mer enegirikt att det framstår som bortkastade pengar att köpa tex just mjölk. Efter en månad så äter man så lite volymmässigt att det blir inte dyrare. En påse nudlar innehåller så lite energi och näring att en 3 dl grädde framstår som ett kap i jämförelse. Vilken tror du du klarar dig längs på ??? När kroppen är anpassad så räcker en skiva fläskkarre och 2 dl grädde till frukost, å den står man sig länge på. Total kostnad om man jagar lite är väl runt 15 - 18 kr. Då räcker den frukosten i 6 timmar och man är pigg och allert hela tiden. Jag märker först att jag är "hungrig" då jag blir lite darrig och okonsentrerad. Kul upplevelse för mig som har levt i ett tillstånd av permanent hunger. (sötsug)
Johannes. |
Edited by - Circlomanen on 2007/10/29 06:39:32 |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 06:42:23
|
113,6 kg idag på morgonen. Helgen har varit lite fuskig. Mindre fett och mer grönsaker. Jag behövde bromsa viktnedgången lite. Får se om jag får fart på den nu i veckan igen. |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2007/10/29 : 17:27:02
|
Det tror jag nog att du fixar.Det är början som är det svåra. Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2007/10/29 17:27:18 |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/10/30 : 06:52:45
|
Mådde pytonorm igår och väger 114,4 kg idag på morgonen......
|
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2007/10/31 : 16:01:59
|
Circlomannen
Jag gillar luddet i naveln  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
plind
Member

1378 Posts |
Posted - 2007/11/02 : 07:30:07
|
Hur går det Johannes, är du vid liv  |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2007/11/02 : 09:45:02
|
quote: Jag gillar luddet i naveln
Finns det någon vetenskaplig förklaring varför luddet alltid är blått i olika nyanser  |
Artphotography |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2007/11/02 : 10:21:09
|
Dan
Ja det är rätt närkligt men stämmer.. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Ryssen
100.000-klubben

9058 Posts |
Posted - 2007/11/03 : 18:28:30
|
quote: Mådde pytonorm igår och väger 114,4 kg idag på morgonen......
Då jag för ca 13 år sedan slutade med kemiska saker,(i fytande (etanol)och fast form(benzo).)gick jag raskt upp till 110-115kg,har tränat styrketräning sporadiskt större delan av livet,som minst har jag vägt 76 vältränade kilo,men, men,115 kilo med hårdare träning ett par år..var jag nere i 90 starka kilo igen,tyvär började tankarna mala om det som nämnts ovan,att "behöva göra detta 3-4ggr i vecka resten av livet för att behålla massan,den försvinner fort!så jag la av med träningen.. Nu pendlar jag mellan 100-110kg trivselvikt.. Att väga sig varje morgon är inte att rekomendera(egenupplevt)då blir man bara besviken,men kanske varje månad eller nåt. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
Edited by - Ryssen on 2007/11/03 18:31:02 |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/11/04 : 07:29:53
|
Jag går på regelbunden provtagning på Sahlgrenska och håller på att trappa upp medicin, så kosten ligger på is tillsvidare. Orkar inte göra allt på en gång. Det kommer väl igång igen, då just kött å fett är det för mig bästa sättet hittills. Det är ju så överlägset gott med gräddiga såser och ryggbiff.
Johannes. |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2007/11/04 : 07:55:16
|
quote: Finns det någon vetenskaplig förklaring varför luddet alltid är blått i olika nyanser
Mitt navelludd är faktiskt rött för det mesta, jag gillar röda T-shirts.  |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 02:06:51
|
Nu har jag också testat Skaldemans diet i några veckor och jag måste säga att jag är förvånad.
Jag har gått ner fem kilo utan att offra någonting tycker jag. Ägg & bacon till frukost, massor av kött, ost, parmaskinka och annat gott... Grädde i kaffet är rätt ok också när man vant sig.
Jag känner mig betydligt piggare och starkare.
En helt osannolik diet detta, som dessutom funkar perfekt. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 04:02:51
|
Tja, fin diet men det är inte hälsosam diet, du går ner i vikt men äter dåliga fetter. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 04:33:12
|
Man kan ju fråga sig varför kroppen själv lagrar fett i "dålig" form om det är så skadligt? En annan fråga är ju varför eskimåerna som äter fetast mat i världen inte har hjärt/kärlsjukdomar. Jag är skeptisk till vad alla dessa "experter" säger för det de sagt har aldrig fungerat på mig. Däremot tycker jag att Skaldemans bok är rent kusligt logisk. Kost-"experternas" korthus rasar ju, det ena efter det andra. |
MVH Bernt Mitt system
|
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 10:43:46
|
Kul Bernt att det funkar bra för dig. Jag älskar att vara lite kontroversiell på jobbet. Jag sitter och vräker i mig bacon och ägg och påpekar glatt att det är så otroligt gott att banta. Äntligen får man ju äta det man vill.
Har nu varit igång sedan förra söndagen. Då vägde jag 119,8 kg, å kände mig influensig och sjuk i hela kroppen. Nu en dryg vecka senare så väger jag 118,2 kg men mår BRA. Visst blir jag trött som f.n efter ett par timmar men jag har ju min ?#164;#%#164;W%#% ämnesomsättning som bråkar. Håller fortfarande på och går till Sahlgrenska och testar mina värden regelbundet. Eftersom att min ämnesomsättning är ur funktion så går jag upp jättemycket på normal kolhydratbaserad kost. Jag blir tröttare och känner mig sjuk av den, men denna ljuva ketogena kosten gör att jag känner mig frisk och jag får mycket mer energi.
Håller med Bernt angående Sten-Stures bok. Den strimlar "experterna" i wok-färdiga bitar med sin logik och rättframma stil. Dessa "expert"-kostråd har aldrig funkat för mig. Jag blir fet, sjuk, trött och grinig av en potatis och pasta baserad kost. Kött och fett gör mig pigg och glad. Kroppar brukar inte reagera så på felaktig kost.
Mvh Johannes. |
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 15:48:58
|
Att ni går ner i vikt är ju så enkelt att äta mindre än det man gör av med? Jag tror att det är överdrivet med fetternas farlighet, men för min del, jag gillar verkligen inte den typen av mat ni käkar i den här dieten, jag äter annat.
Äter lite fett, mycket kolhydrater, väger lika mycket nu som för 17 år sen, längd minus 107.
Men det är jag det, alla har ju olika ämnesomsättningar och förutsättningar, man måste ju bara hitta något som fungerar.
Det jag blir tveksam till, med den kosten, pallar ni att äta så resten av livet? Jag tycker att man ska hitta sin vikt med "normal" kost, speciella dieter är jag sketisk till, hur ska det gå i det långa loppet? |
|
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 16:10:05
|
Den bugen (mage=skånska) är inte att leka med.
Jag har själv gått ner en hel del 186cm 112kg till 94kg men aldrig på det viset att äta de mängderna mat. Jag gjorde som så att jag har skrivit ner vad jag åt och korrigerade under tiden mängden mat inte kalorier och annat utan bara matens mängd.
T.ex grönsaker, rotfrukter fick ätas obegränsat medan mitt godis intag nästan försvann men det är svårt att bli av med sitt sockermissbruk och nu är jag inne på min andra omgång minskat sockerintag dvs nästan noll och jag mår så mycket bättre.
Lycka till med viktreduceringen så kanske du har ett par slimmade speedobadbyxor på nästa sommar .
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 17:29:47
|
quote: En annan fråga är ju varför eskimåerna som äter fetast mat i världen inte har hjärt/kärlsjukdomar
Förklaringen är enkel: De äter rätt sorts fett (enkel- och fleromättat) som finns i fet fisk. Denna sorts fett sätter sig inte lika lätt på kroppen som överflödigt fett (samtidigt som det motverkar hjärt- och kärlsjukdomar), till skillnad från mättat fett som tex finns i bacon, chips etc (och som istället ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar).
Dessutom kan man ju anta att de flesta eskimåer rör på sig mer till vardags i sina arbeten än vad vi svenskar (de flesta) gör. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2007/12/12 17:31:18 |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 21:44:15
|
Kolla upp dina fakta matte76, de stämmer inte. Eskimåerna äter väldigt mycket annat förutom fisk. T.ex isbjörn och sälspäck.
Läs t.ex här: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit
quote: Det jag blir tveksam till, med den kosten, pallar ni att äta så resten av livet? Jag tycker att man ska hitta sin vikt med "normal" kost, speciella dieter är jag sketisk till, hur ska det gå i det långa loppet?
Saknar inget tycker jag, jag trodde jag skulle få problem mad sockersug men det har helt uteblivit. Med den dramatiska förbättringen i allmäntillstånd som jag upplever just nu så hade jag gärna stått ut med sockersuget, nu uteblev det helt - så mycket bättre!
Förresten, en sak saknar jag: knäckebröd!  Fast det får bli sedan när vikten normaliserats. Just nu gäller viktnedgång för mig - med hjälp av de fetaste rätterna.  |
MVH Bernt Mitt system
|
Edited by - Bernt Jansson on 2007/12/12 22:10:54 |
 |
|
Claes_Ireland
Member

2146 Posts |
Posted - 2007/12/12 : 23:08:10
|
Jag menar mer att äta så fett? Jag pallar att äta en sån frukost ni skriver om en gång om året. Det är det jag menar. Jag är inget sockerfreak alls.
Att de inte har hjärtsjukdomar beror nog på att de är aktiva och att det är rätt typ av fetter till största delen, som matte skrev. Val och fisk ger nyttiga fetter allihop väl? Förvisso är valar varmblodiga så då kanske fettet inte är nyttig, som firrens, som är kallblodig? Hmm, som svensk har jag aldrig reflekterat över nyttigheten i valkött. :) |
|
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2007/12/13 : 11:09:18
|
Går ner två hekto per dag i snitt just nu. Frukost idag: Fyra skivor bacon och tre ägg, sedan lite grädde i morgonkaffet.
Claes Ireland, jag har inga problem med att äta detta men skulle det vara så att jag inte känner för just den frukosten så kan jag nöja mig med en bit ost, en avocado och kanske några oliver. Det enda jag passar mig riktigt noga för är socker och kolhydrater. Potatis, pasta, flingor, bröd etc är tabu just nu.
Fisk är gott också förresten, rökt laxöring och lite grönsaker till middag häromdan. Exempel på annan favoritmiddag är en stor köttbit med ostgratinerad broccoli. |
MVH Bernt Mitt system
|
Edited by - Bernt Jansson on 2007/12/13 11:10:05 |
 |
|
hoktuna
Jultomte

2786 Posts |
Posted - 2007/12/13 : 22:59:38
|
Detta med vikt och ämnesomsättning är nog väldigt orättvist. Själv kan jag äta i stort sätt vad som helst,dålig dagens rätt,pizza,hamburgare.Jag dricker nog lite för många öl,gjärna rött vin och maltwiskey.Jag har socker i kaffet.Kl 9 varje dag äter jag smörgås o kaffe på nåt fik i stan. Jag äter sällan godis,chips och alldrig läsk. Vågen står på 80kg prick sen 7 år tillbaka. Jag arbetar hårt och är sällan vaken efter 21.30 på vardagar. Tränar alldrig och är 180cm. |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/12/14 : 08:56:05
|
117,4 kg nu på morgonen. Mår bara bättre och bättre. Det känns som kroppen hamnar i balans igen efter en lång tids förgiftning. Igår blev det ca 100 gram smör, 300 gram bacon, 2 ägg, 3 fläskkotletter, 100 gram spenat, en lök och 2 dl grädde. Lite kryddor å sånt förstås. Mums!! Hur kan man tröttna på så god mat???? Det är gott att banta! Extremt gott!!! Helstekt Oxfile med Gorgonzolatäcke låter ju godare än havregrynsgröt???!!! Peppar och ingefärsglaserade revbenspjäll låter godare än skinkmacka???? Jag förstår inte varför man skulle tröttna på det som är gott????
Mvh, en allt mindre Johannes. |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2007/12/14 : 10:59:36
|

Frukost: Bacon, hackad spenat, en halv lök, lite grädde samt tre ägg. 30 gram smör. |
 |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2007/12/14 : 11:38:43
|
Hua, jag blir illamående bara av att se en sådan frukosttallrik  |
/Jonas
|
 |
|