HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 116,6 kg. +14,4 kg på 5 veckor!!! LCHF.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/12/14 :  18:08:17  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Sätt till 0,5l buljong så har du spenatsoppa och hacka i äggen, gott
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/12/14 :  19:03:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Äggen såg jättegoda ut!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/14 :  23:14:09  Show Profile Send Eref a Private Message
Undras om det där skulle fungera på mig? Ser ju gott ut.

Såg ett engelskt TVprogram som handlade om bantning med liknande diet.
Där hävdades att när man jämförde personer som gick på vanlig kost med de som utelämnade kolhydrater och frossade i fett och proteiner så fick i själva verket de sistnämnda (trots "frosseriet") helt enkelt i sig mindre fett. Man "orkar" tydligen få i sig betydligt mer när man blandar fettet med kolhydrater. Denna teori motsäger ju egentligen inte de "traditionella" kostråden, mindre fett mera motion.

Angående fettets kvalitet när det gäller t.ex. eskimåer, så gissar jag att även deras konsumtion av vilda däggdjur innehåller stora kvantiteter av Ohmega3 och andra nyttigfetter. T.o.m viltkött och kött från frigående däggdjur i Sverige innehåller betydligt större andel nyttigfetter än "fabrikskött" enligt aktuell forskning.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/15 :  06:59:50  Show Profile Send Eref a Private Message
Här en intressant artikel om fettkvaliteer. www.medikament.nu/PDF-filer/1-05/Hitta%20fettet.pdf

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/12/15 :  11:27:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Och här är en hel bok, skriven av en engelsk läkare:
"Eat Fat And Grow Slim" av Richard Mackarness
http://www.ourcivilisation.com/fat/index.htm

Bra site: http://www.lowcarb.ca

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Edited by - Bernt Jansson on 2007/12/15 11:34:07
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/12/15 :  11:57:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den här svenska siten verkar också intressant:
http://www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/12/17 :  19:39:45  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Lunch idag: 1,5 paket bacon, en burk musslor, en gul lök, 1 dl grädde, en klick smör å lite kryddor fick fräsa ihop sig ett tag. Mums!!!

Middag idag. 500 gram lammstek som stekes i smör. Kryddas med rosmarin, svartpeppar och salt, å så en st cocktailtomat till det. Också mums!!

Har inte vägt mig på ett tag men byxor sitter bättre och jag svartnar inte för ögonen av att böja mig ned och knyta en sko.

Framsteg framsteg.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/12/17 :  21:14:50  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag påbörjade min egen lilla diet idag, har smugit upp 13 kilo under det sista året och det är inte alls bra, speciellt då jag hade lovat mig att jag inte skulle gå upp igen efter förra bantningen som tog mig med 28 kilo från 110 till 82 kg.

Jag kör dock helt annan metod än dig, kanske inte den mest hälsosamma - men jag tror din metod här har sina mörka sidor den med

Hur som helst, börjar på mina 95 idag, får se hur det går men min bestämda inställning är att det ska gå finemang!

Min metod är, absolut inget godis under veckan, detta får bara förekomma på lördag, alltså lördagsgodis som de små. Godis är en av mina stora laster och det blir väldigt mycket av detta, tyvärr. Såg att du skrev att godis ska mätas i kilo någonstans och så är det här också. Vi är två som äter av det men tyvärr äter min fru bara några och jag vräker i mig resten. Under sista tiden har jag dessutom gått över till tyngre droger, det började med ett paket Pringles och en påse kexchokladrutor, övergick till pringles och två påsar för att sedan byta ut kexchokladpåsarna mot 1 eller 2 st 200g Marabou chokladkakor Sista halvåret har jag tröttnat på Pringles och nu blir det bara Kexchoklad toppat med lösviktsgodis, närmare bestämt ett 8 pack + godis tills jag håller på att spricka Detta är alltså i princip dagligen...

Mycket pizza och hamburgare blir det också, ibland både och lunch/middag och självklart toppat med godis.

Har lite problem med magen också, det får man ju gärna när man äter gott, men jag har haft det sedan jag var i 13-årsåldern. Har hög syraproduktion så jag har käkat Rennie när det behövs men ju mer jag går upp ju värre blir det och det är inte speciellt roligt när man måste trycka i sig 8 st Rennie åt gången och det hjälper ändå inte. Övergick nyligt till att prova något syrahämmande istället för sådant som neutraliserar, Inside heter det och funkerar skitbra. Åkte bort i helgen och då blir det äta av och glömde mina tabletter vilker resulterade i att jag satt-sov natten till söndag då jag höll på att brinna och jag fick mycket tid att reflektera till mina gastronomiska synder Bestämde mig att göra en rejäl satsning och inte bara hela tiden säga "imorgon börjar allvaret" eller "efter helgen...", "när vi har ätit upp den här laddningen godis..." osv osv.

Det är också lite ekonomiska aspekt med här i bilden. Det är inte så att jag inte har råd med detta ätandet, men när man räknar lite och ser att man köper godis och skräpmat för 6-8000 i månaden så är det något galet. Tänk va mycket fin hifi man kan handla för dom pengarna!

Så, nu blir det hårda bud, lagom före jul. Mitt sikte ligger 1 kg under min minsta notering i mitt vuxna liv (81 kg), så jag har således 15 kg att tappa.

Mina metoder, kanske inte det bästa; hårt och snabbt!

Upplägget är som sådant:

- Frukost: en 1/3 grov mörk och tråkig fralla utan smör + vatten (detta har varit min standard-frukost de senaste 3-4 åren)
- Lunch: Luft eller eventuellt 1 st frukt.
- Mellanmål: En 1/2 l flaska vatten och undantagsvis ett äpple (beror på om det finns fräscha äpplen på jobbet).
- Middag: Löjligt lite, kanske 5-7 cm i kvadrat på tallriken och så platt som möjligt. Till fattigdomen lägg på en skiva wasa sport med minimalt med mini lätta (mer syns skull än smak, med den lilla mängd smakar det inget ändå)
- Kvällsmål: inget!

Utöver detta? Inget! Och absolut inga frukter eller dylikt som substitut till annat, en del av poängen är att vänja magen vid mindre, således bli mindre hungrig.

Det är alltså omvänd taktik, din stora fettkonsumption accelererar förbränningen av fett. Min diet kommer med all logik resultera i att min ämnesomsättning minskar till den grad att jag helt enkelt inte går ned i vikt -- vi får se

Lördag är dock undantaget, då är det ok att äta lite mer normalt, men tanken är att även då utöva viss återhållsamhet.

Hoppas du inte har något emot att jag skriver här i din tråd -- det känns lite mer motiverande och lättare att "hänga med tåget" än att tuffa på helt på egen hand

Eftersom jag är lika med noll variation så omfattar detta allt. Det blir i princip bara viktredovisning fr.o.m. nu.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2007/12/17 21:19:04
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/12/17 :  21:37:26  Show Profile Send JonasY a Private Message
Eh.. skall du inte äta nått? Det är nog den sämsta möjliga sättet att gå ner i vikt ... räkna med att inte orka nånting och vara gnällig som en pms-tant. No offence alltså. Ät normalt, skit i godiset, och motionera minst 1h per dag så kommer du må mycket bättre (om än inte rasa i vikt).

Problemet med att svälta sig själv är att kroppen reagerar med att spara *allt* fett du äter, eftersom den tror att det är dåliga tider på g.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2007/12/17 21:39:47
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/12/17 :  21:46:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Skippa godiset är helt rätt! Men svältmetoden tycker jag är alltför plågsam för mig.

quote:
Har hög syraproduktion
Hmmm, det var intressant att du nämnde det. Det slår mig att jag har helt blivit av med samma bekymmer genom att byta till Skaldemans GI=0 diet. Jag hade inte ens tänkt på att problemet var borta! Gaserna i magen har upphört helt de också.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

9058 Posts

Posted - 2007/12/17 :  22:04:42  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Lite gaser har väl ingen dött av.
quote:
Inside heter det och funkerar skitbra.

Var finns dessa?Rennie kan ju likställas med sockerpiller..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/12/18 :  07:41:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
quote:
äkna med att inte orka nånting och vara gnällig som en pms-tant

Hehe, nja, jag är inte lagd åt det gnälliga hållet. Det jag blir gnällig av är när sockret går ur systemet, kroppen skriker efter socker och jag blir lite tystlåten och visst har jag lite svårt att undvika en konfrontation om någon annan initierar den. Värst är kanske huvudvärken, men det är som sagt var bara en dag innan man är glad igen och den dagen är redan förbi (igår)

Inga problem med humöret efter hand, allt är faktiskt bättre än om jag fortsätter äta. Man (JAG) mår riktigt taskisgt efter jag ätit mig full.

Allt sunt förnuft säger alltså att det inte fungerar bra! Svälta är kanske inte rätt ord, utan äta lite. Jag äter dock precis samma mat som tidigre med undantag för pizza och hamburgare, bara i mindre portioner. Visst ställer kroppen in sig att förbränna mindre fett men det går fint ändå.

Fungerar? Det gör det och det har jag 28 kg viktnedgång i bakfickan för att backa upp metoden

Säger dock inte att den fungerar på någon annan utan detta är mig.

1,4 kg ned på vågen idag, beror naturligtvis på att man "tömmer systemet" första dygnet. Magen känns underbar, har sovit utan medicin i natt och som en liten baby.

Den stora utmaningen kommer naturligtvis över jul med julgodis, julfika och massor med mat. Jag kommer naturligtvis släppa till men man kan ju nöja sig med en lussekatt, en eller ett par knäck och måttligt med mat, inte mängder av allt tills man knappt kan sitta, vilket är det vanliga.

Ryssen: Inside finns receptfritt på Apoteket Det står att man bara ska äta dem i 2 veckor utan konsultation med läkare men jag har frågat om det och det skriver dem för att få ha det receptfritt och att det finns människor som går på dessa år ut och år in. Att jag ätit Rennie till nu är mest av gammal vana, man kör ju på med det man är van vid. Åkte in på gastroskopi några år sedan när det var som värst och de konstaterade det inte var bra så jag fick Losec MUPS och Nexium vilket jobbar med syran istället och det var kanon - så det var med den erfarenheten i bagaget jag bytte nu för någon månad sedan. Kostar dock ~5 kr / tablett men det är det lätt värt. Det blir heller inte speciellt billigt att trycka i sig 8 Rennie så...

Bernt: Jag delar din erfarenhet av fet mat, det får jag inte magbränna av, inte heller kryddor som många tror utan det är godis och annat sådant "gottis" men värst av allt är nog kakor och bullar.

/Jonas

Edited by - EuphoniC on 2007/12/18 07:44:22
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/12/18 :  13:00:12  Show Profile Send U1 a Private Message
quote:
- Frukost: en 1/3 grov mörk och tråkig fralla utan smör + vatten (detta har varit min standard-frukost de senaste 3-4 åren)
- Lunch: Luft eller eventuellt 1 st frukt.
- Mellanmål: En 1/2 l flaska vatten och undantagsvis ett äpple (beror på om det finns fräscha äpplen på jobbet).
- Middag: Löjligt lite, kanske 5-7 cm i kvadrat på tallriken och så platt som möjligt. Till fattigdomen lägg på en skiva wasa sport med minimalt med mini lätta (mer syns skull än smak, med den lilla mängd smakar det inget ändå)
- Kvällsmål: inget!

Detta lät på gränsen till farligt! Ät ordentligt men sunt så trillar kilona av och du mår bra under tiden. Förstår inte varför alla blir så radikala när det skall bantas, oftast så är det en omläggning av kost samt att man rör sig lite då och då som krävs, annars kommer bara problem tillbaka igen.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/12/18 :  13:31:59  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hehe

Förstår att det låter lite provokativt men skillnaden från tidigare (t.ex. förra veckan) mot denna vecka är i praktiken inte så stor för mig. Frukost, lunch och mellanmål förblir oförändrat medans jag drar ned (i och för sig rätt hårt) på samma middag som tidigare men däremot ryker en fantastiskt stor del gott och slask.

Förmodligen är det inte speciellt sunt att göra så här heller

Därför rekommenderar jag heller detta som metod som "man bör prova" utan det är mitt eget lilla självplågeri. Kanske lyckas det ännu en gång, kanske inget, det återstår att se. Det är så lätt att falla för frestelsen, men nu när jag snackat upp detta här så blir pressen hårdare att hålla god diciplin

/Jonas

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/12/18 :  20:21:36  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Hoppas det går bra för dig EuphoniC!
Det lät ganska radikalt, men jag hoppas det funkar bra. Om inte så köper du en rosa bok av Sten-Sture och 3 kg lammstek, 5 dl grädde och lite kryddor.

Själv har jag inte rört mig mycket på vågen, men jag har ju en låg ämnesomsättning än så länge. Mår bättre och bättre, byxorna sitter lösare och jag får inte en stroke varje gång jag vill knyta skorna.
-2,5 kg på två och en halv vecka. Största vinsten är hälsan och orken.

Johannes.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/12/19 :  07:26:16  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Absolut

Fick ett litet återfall i går på knäck- och kolabrickan... Sabla jultider! ...men lyckades hejda mig efter 3 knäck och ett tiotal kola

Min förbaskade fru fick till både knäcken och kolan helt otroligt bra i år, inte stenhårda, ingen bränd smak, men så pass hårda att när de väl segnat kan man tugga och tugga utan att känna "nu är det dags att svälja" -- det kan man ju faktiskt se som bantar knäck/kola i jämförelse med de som är så lösa så att man bara tugg-tugg-svälj och vräker i sig några dussin på samma tid som man äter 5

Vågen rapporterade i morse 91,8 kg (-1,8 kg sedan igår). Det rasar förstås till att börja med men det lugnar sig till slut och man (jag) når en tröskel som är svårare att ta sig förbi. Får se vart den tröskeln ligger nu, förra gången låg den på 91 kg men då vägde jag betydligt mer, hoppas den ligger mycket lägre ned nu.

/Jonas

Edited by - EuphoniC on 2007/12/19 07:29:52
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/12/20 :  18:11:54  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
EuphoniC:
Julgodis är en riktig killer! Akta dig!!!
Visst är det typiskt att godis och andra lockelser blir perfekta när man inte får äta dem. Bara låta fusket stanna vid ett fusk å fortsätta som det aldrig hänt.

Själv började jag dagen med varm choklad gjord på hälften grädde, hälften mjölk, kakao och stevia. Några prinskorvar, 200 gram älgfärs - stekt i mycket smör. Lite stekt lök och en klick tomatpurre för smaken.

117,2 kg.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2008/01/19 :  16:53:01  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
"Socialstyrelsen ansluter sig till professor Bernes yttrande och bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av "lågkolhydratkost" till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet."

http://pagina.se/filer/SocvsDahlqvist.pdf
http://pagina.se/filer/berneyttrande1.pdf
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Intressant.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/01/19 :  17:32:04  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Circlomannen har en förbränningsstörning och äter mat av väldigt speciell karaktär. Om ett år vet vi om det fungerar. Hans exempel tjänar knappast som ljus i mörkret åt någon annan.

Euphonic skall börja svälta sig med luft till lunch och skippa godismissbruket.

Bernt letar rörelektronik-logik bland kolhydrater och dieter

Bromsa nu gubbs!!

I princip ALLA "metoder" har ett slut och med det slutet kommer vändningen, dvs viktökningen. Nästa gång du är motiverad står samma "smarta" litteratur i hyllan och väntar på att göra sig ett namn och "klä av" expertisen.

Jonas Y skrev det:

Euphonic:
Ta i lagom. Skit i missbruket av godis så är i princip hela bekymret borta under förutsättning att man för resten av livet också tar en långpromenad per dag.

Redan i högstadiet lärde vi oss att äta efter tallriksmodellen, dvs en tredjedel grönsaker, en tredjedel kohydrater och en tredjedel proteinrik mat. Lägg på motion på precis vilket sätt som helst och du har inga bekymmer.

Det är vårt överflöd som ställer till problemen för oss. Vi har RÅD att käka de där 200 grams chokladkakorna, RÅD att ta en efterrätt ofta. Men vi är också okunniga och lata och tror att skiten Mc Donalds serverar kan kallas för MAT...

Behöver jag lägga till att dagens kids sitter i koma framför speldatorn i stället för att jaga livet ur varandra med cykel utomhus.

Atkinsmetoder hir och GI-modeller hit. Snacka om profit på ett problem som handlar om något helt annat. Men de som följer dessa är alltid så smarta , det intelligenta sättet att banta på, med fett och sås haha (sug på den era bantande idioter )
Ja, ni fattar hur jag menar, även om jag är timid

Get a life, lev det som man skall leva och skit i alla gurusar som vill tjäna pengar på er med diet hokus pokus. ALLA metoder fungerar.

Ett tag.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/01/19 :  17:33:06  Show Profile Send JonasY a Private Message
Mycket intressant, men knappast någon överraskning. Detta är känt sedan årtionden tillbaks men livsmedelsindustrin vill tyvärr inte veta av denna kost ...

Edit, konsultens inlägg kom emellan.

Jag ogillar egentligen namnet GI-metoden, som jag tycker mer är förknippat med häftiga Aftonbladet-löp än vad det egentligen går ut på. Metoden kommer från behandling av diabetespatienter där blodsockerkurvan är a och o, och alltså inte alls någon slags mirakelkur för att bli smal.

Tallriksmodellen är bara något som ser bra ut på pappret, och som vid en snabb anblick verkar vettig - den har dock inget med vetenskapen att göra.

Att den verkar vettig är för att vi är uppväxta med myten att fett gör oss feta. Det är precis som att man för ett par tusen år sedan trodde att jorden var platt, som tur är vet vi idag bättre på båda punkterna.

Den traditionella bantingsmetoden är den sk svältmetoden, dvs, att man äter mindre än vad man behöver. Detta är en otroligt jobbig metod som gett oss mystiska produkter som t.ex. Nutrilett.

Vikten går naturligtvis ner så länge man klarar av att svälta sig själv, men när man sedan går tillbaks till normal kost går man upp igen. Fakta är att YTTTERST få som bantar lyckas hålla sin vikt.

Som jag skrev innan är ett stort problem med metoden att kroppen ställer om sig själv till svält och spar på allt fett man stoppar i sig. Inte så bra kanske om det är fettet man ville bli av med ...

Äta kolhydratsfattig mat är en väldigt bra metod om man vill gå ner i vikt eftersom man fortfarande kan äta sig mätt. Problemet är att det är rätt bökigt eftersom i princip alla maträtter man ätit tidigare måste göras om eftersom de till största delen innehållit kolhydrater.

Som jag skrev längst upp är livsmedelsindustrin anledningen till att detta inte är normen idag (+ våra kolhydratrika mattraditioner). Sedan så vill naturligtvis inte alla läkare/dietister etc erkänna att de har haft fel i alla år. Precis som tobaksbolagen har de fört en massiv lobbyingkampanj för att motarbeta denna nya information, men man kan väl säga att bubblan sprack för ett par år sedan ...

Själv är jag dock på tok för lat för att lära mig laga kolhydratfattig mat, plus att jag inte längre är speciellt fet. Men det finns en till otroligt bra anledning, det är att slippa känna sig helt knockad efter tex lunchen. Tänk så mycket produktivare Sverige skulle bli om alla åt rätt!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2008/01/19 17:53:20
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/01/19 :  17:39:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det låter så bra det du säger, men om det var lätt så skulle alla lyckas att gå ned i vikt

Nyårslöfte för mig är totalt godisförbud och även pizza/hamburgare. Det går jättebra! Det är mycket enklare att sluta helt än att säga "det är ok på lördagar", suget föd ånyo efter lördag och det är samma plågosamma några dagar som följer

Ersättning till godis... apelsiner.

91.2 kg på vågen -- inte mycket mindre än när jag skrev sist, men det barkade iväg fullständigt under julen och vipps var jag uppe i 96 igen

/Jonas

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2008/01/19 :  17:54:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sex kilo ner nu, skönt att slippa svältbantning a la viktväktarna. Nu äter jag ungefär
vad jag tycker är gott och så mycket jag vill, går samtidigt ner i vikt.

Undrar vem som tjänar pengar på mig pga detta?!? Förstår inte vart HC vill komma.

Håller med Jonas Y, bra skrivet där.

MVH Bernt Mitt system

Edited by - Bernt Jansson on 2008/01/19 17:56:39
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/01/19 :  18:05:54  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Jonas Y:

Om GI-metoden tillkom för att behandla diabetes så är den väl ganska extrem. Precis som alla andra metoder fungerar den även som bantningsmetod, vilket du också tycker är förkastligt som idé.

Tallriksmodellen har väl allt att göra med vetenskap. Kroppen är en organism som behöver alla delar som bjuds av den. Det behövs inte skruvas en massa modeller och revulolutionerande sätt att äta på. Det vanliga sättet fungerar alldeles utmärkt och ger vare sig för mycket eller för lite fett, för mycket eller för lite kolesterol, övermåttan av vare sig socker eller kolhydrater.

Problemen att få ordning på begreppen kommer sig ju av att vi slutat röra oss och stoppar i oss mängder av fel saker. Och då skall det konsumeras nya sanningar för det är ju så väldigt mycket mer spännande än det gamla vanliga.

GI har knappast inneburit att det vanliga sättet råda i kostfrågor blivit omodernt, bluff och båg eller mindre giltigt.

Bernt: Jo, klart att det fungerar. Det gör alla metoder. Ett tag.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2008/01/19 :  18:13:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
När slutar det fungera menar du? Jag har inte planerat att byta tillbaka till mina gamla vanor.
Jag saknar inte sockret för fem öre faktiskt, inte potatisen heller.

MVH Bernt Mitt system

Edited by - Bernt Jansson on 2008/01/19 18:14:22
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/01/19 :  18:21:22  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Ryggbiff och grönpepparsås är godare än potatis!

Varför återgå till potatis då???
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000