HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Strömrenare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/03/15 :  21:44:39  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag undrar om någon har erfarenhet av strömrenare.

Det systemet som kan få en strömrenare i present är ett högupplöst system bestående av:

Roksan cd drive + Squeezebox
Benchmark Dac 1
NuForce P8 försteg
NuForce Reference 8.5v2 monoblock
Intelligent Sound IS6 pro mk2
Ihopsnört med Silk och Silspeak

Jag vet inte hur mycket en strömrenare kan förbättra ljudet.

Om vi pratar kablar. Så har jag inte hört så stor skillnad mellan olika signal och högtalarkablar jag lyssnat på under tidens gång.

Kanske är min hörsel inte de mest finstämda instrumenten för att höra sådana skillnader.

Men hur mycket kan en strömrenare förbättra ljudet?

Om vi pratar om ljudförbättringar som kan jämföras med att skaffa bättre kablar så lägger jag ner direkt

Men finns det en seriös ljudförbättring som tom jag hör så kan jag ha en beg strömrenare för 1500 pix på G...

Som sagt. Mitt system är upplöst och mycket detaljerat i karaktären, så förutsättningar att kunna höra en förbättring finns i bästa fall...

Jordade uttag har jag också...

Någon som har en åsikt?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/03/15 21:46:11

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/03/15 :  22:02:50  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Nja, vet ju inte vad det är för strömrenare men tror inte att en förbättring är att vänta.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2009/03/15 :  22:28:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vad är det för någon strömrenare? Det är ju omöjligt att svara utan att veta detta.

Jag kör med isolertrafo till signalkällan och det ger en tystare bakgrund i musiken. Jag hör tydlig skillnad på det i alla fall.

Men som sagt, mer data om vad det är för något skulle ge ett bättre svar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/03/15 :  23:16:19  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Oj förlåt. En PS Audio UPC-200 med nypris 4000kr.

Pris nu 1500kr

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/03/16 :  00:38:32  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det där är ju beroende på flera faktorer, det är ju svårt att säga vad just denna kommer att göra hos dig i din rigg. Som vanligt är det bästa att prova, själv skulle jag låtit bli den så länge jag inte hade spikar så kraftiga att jag riskerade grilla elektroniken.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/03/16 :  07:53:50  Show Profile Send CC a Private Message
På mina system hemma genom åren så har det alltid varit lätt att höra skillnad mellan olika strömrenare. Jag hör i o för sig skillnad mellan olika kablar med... Men det finns tillfällen strömrenare gjort större skillnad än alla kablar tillsammans hemma hos mig.

Däremot är det inte alltid givet att det låter bättre, det är så pass många variabler så att det finns inget givet svar, bortsett från att det helt klart är värt att testa. Är det ett bra pris på den (vilket det verkar vara?) så är det nog inte svårt att sälja den vidare om inte den faller i smaken?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/03/16 :  10:09:20  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej eftersom du ju som du själv skriver inte hör skillnad mellan olika kablar så skulle jag inte tro att den tillför något direkt för din del men det är endast vad jag tror.mvhKristofer
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/03/16 :  10:29:07  Show Profile Send CC a Private Message
Ditt kabelval tillhör absolut bland det bättre oavsett prisklass, var själv inne på att köra vidare med den kombinationen tills jag var tvungen att abdikera. Alternativet var snordyrt och ibland undrar jag om jag är riktigt klok...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000