Nån som testat? Jag köpte en flaska och vaxade bilen igår,och måste säga att det var nog det enklaste vaxet jag testat nån gång Så otroligt enkelt att applicera(tunnt som vatten) och lika enkelt att polera av.Blir inga vita rester och kan användas på plast och gummi. Kan till och med användas i direkt solsken.Jag är helnöjd i alla fall.Plastlisterna blev som nya de med. Jag orkar ALDRIG hålla på och krångla med såna vanliga vaxer som man måste passa plasten osv.. men nu jäklar...kan man dra på ett lager ibland när det är så enkelt.
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Har kört med Sonax hårdvax, funkar kanon och är mycket lättarbetat. Konsistensen är nästan som vatten och det är lätt att torka bort vaxresterna. För några år sedan kom snabbvaxerna som man sprutade på med pumpflaska och torkade av med sämskinnet men dom gav inte särskilt bra skydd jämfört med ett riktigt vax. Men det kan ju vara värt att prova Turtle Ice, jag vågar inte göra någon bedöming av det innan jag testat själv.
Jag är hellre ingen putsnisse.Har haft min bil i 2år utan att vaxa en endaste gång.-det är ju så trist,men nu blev jag banne mej nöjd.Den var som ett 40-korns sandpapper efter vintern så jag fick plåga mig genom den enklaste vaxningen någonsin efter en rejäl avfettning då förståss.Fattas bara ice shampot också,så rinner vattnet av utan att behöva torka så noga.Låter bra i mina öron Hoppas bara att glansen är kvar efter första tvätten då
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!