HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Leo Arietis [nya bilder, sid 3] tweak
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

kutte
Member

95 Posts

Posted - 2004/11/13 :  19:29:55  Show Profile Send kutte a Private Message  Reply
Tack Leo Arieti för beskrivningen, skall löda ihop ett par kablar och byta snart.

Hälsningar Kutte

Den som inget frågar får heller inget veta!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/05 :  16:30:28  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Nu har jag blivit Nautilusägare så jag uppdaterar bild på systemet. Samtidigt passade jag på att äntligen montera upp dämppanelerna som tidigare stått lite slarvigt lutade mot väggen och flyttade på tube-trapsen.














Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2005/02/06 :  19:38:40  Show Profile Send wallraff a Private Message  Reply
Och hur låter det?

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/02/10 :  20:18:51  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Är det nautilus 804 eller 803:or du skaffat?

Misstänker att det är hög klass på musikåtergivningen!
Hoppas du är nöjd.
Go to Top of Page

kryddstek
Member

144 Posts

Posted - 2005/02/10 :  23:19:35  Show Profile Send kryddstek a Private Message  Reply
Många smarta och effektiva lösningar du gjort. =)
Några frågor, Hur gjorde du när du monterade dioden på volymratten? Har också stört mig på att man inte ser vad volymen står på, hade en liten gul klisterlapp ett tag men det håller ju inte i längden =P Vart anslöt du dioden? och hur monterade du den? Sen är det väl bara seriekoppla den med en resistor med rätt värde så den får sin arbetssröm/spänning. Är det mineralull som har de bästa akustiska egenskaper? Ska snart bygga ett paar dämppaneler själv =) Finns det någon bra ritning på dessa? Och till sist, din bygel, vad använde du för rca-kontakter där? Och längden beror väl på den halv styva kabel, eller? (håller verkligen med om att rums-akustiska förbättringar är den rätta vägen)

I väljudets mening. ( oj vad mycket det blev =P )
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/17 :  15:32:18  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Det är ett par Nautilus 803 som jag har köpt begagnat och bussgods stod för transporten.
Jag hade möjlighet att jämföra CDM-NT7 mot 803:an under några dagar innan de såldes iväg till Karlskrona.

Orsaken till att jag köpte 803 och inte den något mindre golvmodellen 804 var efter mycket kontakt med andra ägare av 803 (Tack till f95toli och en annan ägare som skall få förbli anonym!) och idogt läsande av recensioner på internet. Nästan samtliga säger att 803 har större dynamik och betydligt mer bas och just basen var ju något som jag gärna ville får mer av. Att byta till 804 kändes som om ett alltför litet hopp helt enkelt och jag visste ju redan hur pass svårt det är att få till bra subs till B&Ws snabba och torra bas. Det var lika bra att lägga mellanskillnaden på högtalarna direkt i stället för att också köpa en subbas. Ytterligare ett skäl är att 804 kostar lite mindre, men just därför ligger 804:an i ett prissegment där många är med och bjuder, alltså är begagnatpriserna på 804 relativts sett högre!

Vad får man då för tre gånger pengarna jämfört med CDM-NT7?
Exteriört så tycker jag att kabinettet och faneret är snyggare, däremot är CDM ganska så mycket mindre och nättare vilket ofta har lite högre WAF. Färgskillnaden mellan de två paren var ganska markant och vilket man gillar bäst är ju en smaksak och beror säkert på vilket individuellt träd som fick släppa till med stammen till faneret.

CDM har basportar både fram och bak i olika höjd vilket gör den extremt lättlyft med bra balans. Nautilus 803 väger 8 kg mer och är större på alla håll. Den runda formen, fler element, bara en basport som dessutom sitter långt ner gör det betydligt svårare att få grepp och sedan lyfta högtalaren.

Ljudet:
Somliga upplever CDM:s diskant som lite för påträngande, men detta är inte fallet med 803 men bägge är lika detaljerade så här blir det 1-0 till Nautilus. Jag kan hålla med om att B&Ws diskaner har tendenser till att emellanåt bli lite essiga och att man därför bör matcha dem med lite varmare elektronik. Nautilusen känns dock med min förstärkare och CD inte ett spår vass tycker jag.

Mellanregistret tyckte jag var en av CDMs stora styrkor med mycket hög naturtrogenhet. Jag tycker karaktären är väldigt lik emellan högtalarna och vid första provlyssningen tänkte jag är det inte större skillnad än så här? Efter lite mer lyssning visar dock 803 vad de går för med betydligt högre detaljeringsgrad och lite bättre släpp. En ganska stor skillnad är att CDM spelar mer på (flyttar fram ljudbilden) medans 803 är mer återhållen men ändå inte laid-back. Jag vill påstå att vad gäller stereoperspektiv i djup och bredd så är matchen jämn. Det är troligt att mer plats skulle kunna fälla avgörande. Ibland möblerar jag om och spelar på andra ledden vilket ger en friare högtalaruppställning och då upplever jag ännu större ”rymd” med 803.

CDM har torr fin bas som i mitt tycke slår lilla men ändå kapabla pIP på fingrarna, men kampen mot Nautilus 803 blir övermäktig. CDM har inte mycket att sätta emot tyngden och djupet som Nautilus kan prestera. Större element, större låda och marixstagning tar ut sin rätt och det med bred marginal. Varje enstaka Hz under 40 med bibehållet upplevt ljudtryck betyder mycket för botten i musiken. Bra klassiska inspelningar låter dig inte bara ana konsertsalens storlek utan även känna den! I basen har Nautilus en betydligt mer massiv men ändå torr attack, något som kommer väl till pass när det skall rockas loss eller till filmtittande.

Jag bedömer båda högtalarna som lika svåra att driva, dvs inte överdrivet svårt att få högt ljud, men i alla fall CDM behöver en strömstark förstärkare för annars försvinner basen! Jag har inte hunnit prova annat än min Electrocompaniet ECI-4 till Nautilus och för mina behov som boende i lägenhet tycker jag det räcker.

Var det värt pengarna? Helt klart kostar Nautilus väldigt mycket pengar även begagnat, åtminstone med mina referensramar men det är kul att någon gång kunna unna sig något riktigt extra och det känns som om jag har fått god valuta för investeringen. Märket och namnet borgar dessutom för ett bra andrahandsvärde.

Mitt lyssningsrum är för litet för vilken som av dessa högtalare och absolut den stora begränsande faktorn nu. Med en friare uppställning så kan båda bjuda så mycket mer men jag får väl kanske ha lite och växa i eller försöka fixa akustiken ännu mer. Nästa uppgradering blir något från Svanå Miljöteknik.


Till sist en liten anekdot. För några år sedan var jag och min far på hifi-klubben för att kolla på högtalare som ersättning till några hopplöst omoderna burkar. Pappa är ju inte någon som kan beskyllas för att vara audiofil även om han har ett visst musikintresse. Vi strosar runt i butiken för att försöka hitta något med hög WAF och som har lagom budget. Helt plötsligt ser jag pappa som står och försöker lyfta av diskantelementet som sitter monterad ovanpå ett par Nautilus 804!
Han frågar mig ”Varför sitter den här mikrofonen fast här?”

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2005/02/17 15:57:31
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/02/17 :  15:54:45  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Som svar till Kryddstek
quote:
Några frågor, Hur gjorde du när du monterade dioden på volymratten? Har också stört mig på att man inte ser vad volymen står på, hade en liten gul klisterlapp ett tag men det håller ju inte i längden =P Vart anslöt du dioden? och hur monterade du den? Sen är det väl bara seriekoppla den med en resistor med rätt värde så den får sin arbetssröm/spänning. Är det mineralull som har de bästa akustiska egenskaper? Ska snart bygga ett paar dämppaneler själv =) Finns det någon bra ritning på dessa? Och till sist, din bygel, vad använde du för rca-kontakter där? Och längden beror väl på den halv styva kabel, eller? (håller verkligen med om att rums-akustiska förbättringar är den rätta vägen)

Byggbeskriving till dämppanelerna hittar du här! -> http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35518

Tweak av volymratt
Jag drog av volymratten från axeln (drag rakt ut). Borrade hål och monterade 3mm lysdiod i svart panelhållare av plast. Löd fast två tunna isolerade ledare, klipp av diodens ben och drag ledarna 1-2 varv runt axeln och in bakom panelen in i lådan, montera lagom motstånd. Jag tog ca 4 kOhm till en blå diod för att den inte skulle lysa för starkt utan vara i balans med övrig frontbelysning. Till en ljussvagare mer normal LED räcker ca 400 Ohm. Till vänster fram på stora kretskortet finns en lång 10(?)-polig kontakt till en flatkabel som går till frontpanelen. Löd på smala stift, tex de avklippta benen från lysdioden eller motståndet i andra änden av kabeln. Stick in stiften i +5v och ground i flatstiftkontakten. Stiften får rum brevid de ordinarie kablarna och fäst sedan med lite smältlim när du får kontakt.

Kabelbygeln till NAD-förstärkaren mellan pre-out och main-in (för och slutstegsförbindelsen) är två vanlig Supra som jag lödde ihop med 4 vanliga RCA-kontakter. Jag gjorde dem lite längre för att kunna använda dem som vanliga signalkablar. Skärmstrumpan kring de två signalledarna är bara ansluten i ena änden för att leda störningarna tillbaka och inte in i mottagaren.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/02/20 :  14:30:29  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Intressanta intryck!

Så du har alltså fått möjlighet att lyssna på piP nu? Kul!
Som sagt, du är välkommen hit för lyssning också om du har lust någon gång (intryck av högtalare ändras ju alltid från rum till rum!).
Hos mig går piP ner till 30 hz med i princip full stryka, fast ljudtryckskapaciteten är såklart inte lika kapabel som hos nautilus 803, däremot tycker jag faktiskt piP på intet sätt låter sämre än nautilus 803. Både presterar en väldigt bra musikåtergivning.
Nu har jag i och för sig bara lyssnat på nautilus 803 i butik, med allt vad det innebär. Vore kul att höra dem under mer optimala omständigheter.

Angående diskanten är min uppfattning att nautilus (och piP) har en väldigt "korrekt" diskantåtergivning; anledningen till att det ibland kan låta lite ssss-igt har nog snarare med inspelningskvaliteten att göra eller dålig kringrustning.
När dessa högtalare är inspelade låter det väldigt bra i de övre registren enligt min uppfattning. Inspelningskvaliteten avgör hur bra det blir!
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2005/05/10 :  19:45:54  Show Profile Send Slupen a Private Message  Reply
Hej!

Kul att du satsar så mycket på rums akustik. Blev riktigt fint då du tog dig för och monterade upp dämpningen mot väggen.
Blir nästan lite avundsjuk på dina fina högtalare. Minst sagt ett rejält bygge nautilus, bara man inte tar bort mikrofonen

Flexybänken ska jag helt klart titta vidare på.
Vet du vad den kostar?

Lite HIFI om dagen är bra för magen!
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/27 :  18:15:36  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Under sommaren har det handlats ganska mycket elektronik. Närmare bestämt så är signalkälla och förstärkare utbytt. Dessutom har jag köpt lite nya akustikprylar.

Närbild på slutsteg:

Lysdioden är tweakad!

Så här ser den ut på baksidan:

Rejäla muttrar håller spadarna i ett (guldplätterat?) järngrepp!

Slutsteget fyller ut flexybänken ordentligt.

Lägg märke till att den är moddad, dvs fronthandtagen är borttagna då jag tycker att WAFen blir lidande med stora handtag, ett par kupolmuttrar är mer diskret.

2*300 W behöver kylas.



När man uppgraderar eller förändrar så är flexybänken verkligt superb! Givetvis behöver man lite verktyg.


Så här har jag löst fotproblemet på flexybänken.

Den nedre muttern hänger ner under gängstången och då muttern är svagt rundad på kanterna repas inte trägolvet.


Lite ovanför slutsteget finns




Jag använder alltså en integrerad Primare A30.1 som försteg. Det visade sig ganska snabbt att A30.1:an inte riktigt orkade med Nautilus 803, men med Classé-slutsteget så är det problemet löst.

Kontroll är viktigt och äntligen har jag fått tag i en fjärr som både är snygg och känns trevlig!


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/03/05 18:48:10
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/09/27 :  18:51:19  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Som källa tjänstgör Primare D30.2. En neutral spelare med rejäl botten i basen och i mitt tycke korrekt. Spelaren har också CD-text. CDn har både balanserat och RCA ut, jag använder balanserat mellan försteget och CDn.




För att komma till rätta med en basresonans så har jag två stycken Svanå V4.



Här är så hela systemet:


På golvet står lite saker som skall säljas av och man kan också skymta de avmonterade handtagen till slutsteget.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/03/05 18:47:15
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/09/27 :  19:24:24  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Snyggt och låter nog fantastiskt. Skulle varit kul och besöka dig och lyssna på din anläggning

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/27 :  19:45:43  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
WOW vad "fullt" det blev i hyllorna...ser fint ut...

Bäst blev det ju med kupolmuttrarna du har på steget ju.. ärligt så ser det väldigt fint ut utan handtagen ju... trodde ja inte ..

Men du hade rätt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2005/09/27 :  20:13:18  Show Profile Send mucke a Private Message  Reply
Hur tycker du att v4:orna funkar?
Hur stora är dom?

Mvh Mucke
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/27 :  20:37:30  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Smart uppgradering du gjort med en classé. Den kan jag tänka mig gör övrig utrustning rättvisa.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/27 :  20:46:48  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Har du någon koll på hur mycket dina V4:or dämpa i dB i det lilla frekvensområdet du ställt in dem för?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2005/10/06 :  22:49:54  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
V4 är ungefär 1100*430*430 mm, de kan fås i lite olika folie eller fanér mot tillägg. Vikt är nog runt 30 kg.

Pga vikten så har jag inte testat så mycket med att flytta in och ut dem, men jag har en känsla av ett en baspuckel reducerades. Om någon har möjlighet att komma förbi och mäta så kan det nog fixas en liten kompensation för besväret!

Enligt tillverkaren Svanå så skall en V4 dämpa mellan 1,5 ända upp till 5-6 dB med lite tur... detta beror på frekvens och hur den är inställd och var i rummet den är placerad så det varierar då mellan olika rum. Spalten kan ställas i olika lägen och det styr vilken frekvensband som V4 blir mest aktiv i. Ju smalare öppning desto lägre frekvens, men också sämre verkningsgrad. Jag reglerade spalten till ett läge där jag tyckte att luften i spalten vibrerade lite mer, och då ganska långt ner. Det finns en större modell som heter V5, den är ca 100mm större i kvadraten.


Ett biffigt slutsteg var precis vad som behövdes. Direkt kändes det som om basen blev både djupare och tightare och mer kraftfull än tidigare. Drivet i musiken höjdes lite också och bastoner hänger kvar i stället för att bara presenteras i själva utbrottet. Jag kan nämna att Primaren var något sämre i basåtergivning än Electrocompaniet och det berodde mest på att ECIn kunde ge lite mer ström, och den var också lite högre specad vad gäller Watten. ECIn som försteg och Classén som slutsteg gav ett mycket trevligt ljud, så bytet till Primaren var inte helt utan vånda, men chansen att få CD och förstärkare på samma fjärr tippade över, och i min smak så är A30.1 den snyggaste av alla integrerade förstärkare som jag har sett. Givetvis är ECI också läcker och jag förstår alla som tycker om den designen. Den ser exklusiv ut, och har ett mycket bra ljud som är en fantastiskt bra matchning mot B&W.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/01/03 :  23:27:41  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Du vet väl att när Classén lyser grönt så har en säkring gått.
Så är det iaf på de modeller jag har haft.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2006/01/04 :  00:04:48  Show Profile Send daja a Private Message  Reply
Det man inte tycker om gör man om. Rött blir lätt till grönt... Har jag rätt?

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/01/04 :  11:45:08  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
quote:
Du vet väl att när Classén lyser grönt så har en säkring gått.
Så är det iaf på de modeller jag har haft.

Jag har moddat slutsteget genom att vända den trebenta lysdioden så funktionen är motsatt, grönt när allt är i ordning och rött när skyddskretsen slår till. Lysdioden sitter monterad i en 3-pin IC-hållare så den kan enkelt vändas. Grönt matchar bättre till primare och känns mer logiskt i sammanhanget.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/01/04 :  12:21:26  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Lite nyheter har kommit in.

Jag har gjort ett DIY-strömfilter med dioder och kondensatorer. Det skall eventuellt kompletteras med drosslar och kondingar.

Den integrerade förstärkaren är utbytt mot ett rent försteg av samma märke, Primare Pre30 som har balanserade utgångar.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/03/04 :  12:17:14  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Dags för lite nya bilder.

Försetget Primare pre30



En snabbgenomgång:
NAD370 mot Electrocompaniet ECI-4 : ECI4 har rejält mycket högre upplösning, speciellt vad gäller förmåga att återge perspektiv och mikrodynamik och tystnad. Då är skillnaderna STORA. Skillnad i klang där ECI är varmare.

På N803:
ECI4 mot Primare A30.1, Primaren kanske ännu mer detaljerad men ECI4 har betydligt bättre resurser att hålla ordning på basen, om än att den är något mindre distinkt. ECI lite varmare i klangen. Primaren mer neutral. På låg volym har Primaren en liten fördel, på högre volym drar ECI-4 i från med sin större råstyrka och kontroll i basen.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad som igentligen låter bäst... Electrocompaniet skall verkligen inte underskattas!

Classé CA300 slutsteg mot övriga där A30.1 och ECI4 användes som försteg:
Bergfast kontroll på basen som upplevs gå betydligt djupare och mer kraftfull genom hela basregistret. Märks inte minst på låga volymer. Går att spela betydligt högre än vad rummet och jag (eller grannarna) tål utan att högtalarna börjar låta ansträngt. Återigen frågan om inte försteget i ECI4 är sjukt bra, och dessutom finns balanserat ut! (ECI-4 kör hel-ballat invändigt precis som A30.1 men A30.1 har inte bal-ut från försteget som utgång.) Ett bra bud gjorde att jag sålde av ECI4 så testperioden blev kort.

Nu kör jag med Primares Pre30 som försteg (helballad) och är mycket nöjd, men det hade varit kul att jämföra med ECI4 som försteg... och då båda i balanserat, en match mellan två lite olika stilideal.

Slutsats: NAD-370 har nätt och jämt kraften, men får se sig direkt och brutalt besegrad på sin begränsade upplösning... den så omtalade "filten över högtalaren" finns där. Å andra sidan går den nu en match mot 2-3 gånger pengarna! Motståndet spelar i en högre division och det märks.

ECI-4 funkar fint till N803, men det finns mer att hämta med starkare slutsteg. Primare A30.1 går nätt och jämt och det blir en kompromiss med att inte få tillgång till högtalarens hela baskapacietet. Primaren har en gnutta högre tydlighet i mellanregistret.


Nautilus 803 och 804 svarar på det du sätter in i kedjan, det må vara källa, kablar eller förstärkare och för att få ut maximalt bör man ge dem tillräckligt med effekt och ström.

Akustik-tweak 1, ny större matta på 2*3m. Indo-Gabbeh och den är mjuk och tjock och skön att gå på.


Detalj


Akustik-tweak 2, sänkt flexybänkens pelare så att mellanregeister och diskant blir friare från påverkan. Jag upplever en bättre ljudbild.



Radio, DVD och bandspelare finns under TVn.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2007/03/09 21:08:21
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/03/05 :  18:12:55  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Lite fler närbilder:



CD-spelaren i Standby, men den värmer fortfarande utgångssteget så att spelaren är redo direkt vid start!




Försteget har separat ställbar volym för varje ingång. Om jag skaffar surround så kan man koppla förbi förstegets volymkontroll.


Inte stereo, men en kul orchidé som jag har och bladen är vackrare än blommorna.


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/03/05 18:16:58
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/03/05 :  18:23:59  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
Sedan några veckor finns också en basabsorbent.

se http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=45952 för information.

Översiktsbild på systemet.



Kabeldragning från dämptavla och klotlampor är tillfixad.


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/03/05 18:47:31
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/04/19 :  19:15:58  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message  Reply
En sub har landat. Intrimmning pågår.


Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2006/04/19 19:17:18
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000