HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Kimber Select 1021 Vs Marcus Cable Silver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2005/02/11 :  18:05:47  Show Profile Send everwake a Private Message  Reply
Förutsättningar:
Nu är det dax för en uppdatering i mitt kabeltestande, har tidigare jämfört Kimber Select KS-3033 med Xindak FS-1:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32763
och kimber PBJ, nordost och kimber select lågnivåsnören:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31919

Nu är det dax för del 3, Kimber Select 1021 Vs. Marcus Cable Silver Streak

Testsystem

källa:Cayin CD-15A
stärk:Cayin A-88T integrerad rörförstärkare
högtalare:1 par JMlab Electra 906
högtalarkabel: Xindax FS-1
lågnivåkabel för test: Kimber Select KS-1021, Marcus Cable silver streak
Övrigt: Solid Tech discs of silence, JPC2.5 strömsladdar


Lyssnad musik:
Sarah Mclachlan - Surfacing, främst spår 7&8
Alison Krauss + Union Station - new favorite, spår 2&3
plus mängder av andra goa vax

Testförfarande:
Först några snabba A/B jämförelser, och sedan har respektive kabel tillbringat en vecka i mitt system, för att sedan byta tillbaks mitt i en intensivlyssningssession. total tid för testen var ca 3 veckor.

Resultat:
Kimber Select KS-1021 och Marcus Cable Silver Streak ser snarlika ut, de använder samma typ av kontaktdon, och båda har svart kabelstrumpa, Kimber har några granna guldtrådar i strumpan, och en snygg låda på magen, men hur låter det då?

Tja...det är nu "problemet" med denna rescention uppenbarar sig, jag kan nämnligen inte peka ut några som helst ljudmässiga skillnader mellan dessa kablar, i vissa stunder under de gångna 3 veckorna har jag fått för mig att den ena eller andra haft vissa fördelaktiga musikaliska kvaliteter, bara för att få mina illusioner raserade vid nästa kabelbyte.

Även om skillnaderna i de tidigare testerna inte precis varit av astronomiska proportioner, så är det dött lopp denna gång.

Finns tyvärr inte mer att säga om den testen
Marcus Cable är den kabel som passar min plånbok, så den stannar i systemet så kan jag sitta nöjd med iaf kabelval ett tag till.

Kimber vs. Marcus Cable
Ljudronden: 1-1
utseende: 1-0
pris/prestanda: 0-1



  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000