HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Designidé?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/15 :  09:58:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag fick en länk av CH häromdagen, jag tycker det här var en ganska trevlig idé:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=diy2;action=display;num=1112794938

Kolla även: http://sgauge.free.fr/ikeasub.html


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:13:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Här är lådan, billigt också - 249 spänn:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&langId=-11&productId=16119

Basnarkomaner väljer denna, för 499 spänn:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&langId=-11&productId=15923

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:16:18  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Kul och framför allt snyggt!!!
Frugan kanske blir lite misstänksam när man glatt föreslår IKEA en lördagförmiddag och dessutom köper 4 st sådana "korgar"!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/05/15 :  10:49:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message


Hade vi inte en tråd som var inne på inredning kontra HIFI? Tja, IKEA verkar ha bidra med sin del av lasset?! Heja!

M
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/05/15 :  11:09:22  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message

Gillar när man bygger hifi av som som är tänkta för något helt annat.
Ikea är en attans bra insperationskälla till alternativa lådor
Själv har jag byggt en nätdel i en servettlåda från Ikea
Någonstans ska jag även ha en påbörjad tube gainclone som ska byggas in i en värmebricka (en sådan där sak man har värmeljus i)


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/05/15 :  12:52:01  Show Profile Send ILLY a Private Message
Aha! Det är så man gör för att bygga en barnsäkrad och petskyddad dipolsub med hög WAF! Den ska jag lägga på minnet... Skallrar det inte i porslinet när man drar på?

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/05/15 :  12:53:52  Show Profile Send ohmega a Private Message
Jag är inne på samma tankebana som CH....och rannagarden. Visst är det bra om man kan "gömma undan" en del, om det behovet finns - å samtidigt få det snyggt å trevligt.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/05/15 :  13:14:58  Show Profile Send mace a Private Message
Jädrans vad smart
Skall genast föreslå svågisen & svågesinnan denna lösning när jag ersätter deras JUMBO-toarulle med 2st Peerless SLS 12" med en bättre (för MIG !!) begagnad Audio Pro sub

TACK !!!!!!!!!!!

Magnus

(Ja! det skall ju bli dipolbas á lá esl )

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000