| Author |
Topic  |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 10:20:44
|
Med de förutsättningarna kan det i alla fall enbart bli positiva överraskningar ikväll EuphoniC!
/Jörgen G
...som normalt har HV som favoritlaget i Elitserien - men som inför de kommande matcherna också känner för att SAIK ska klara av sin uppgift. |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 13:16:30
|
Tack, det känns bra med lite support från "motståndarsidan" Hoppas HV-spelarna känner lika  |
/Jonas
|
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 17:26:11
|
Jag håller på och packar för en norge tur...
Nu kom jag på det att jag har inte packat ner nått apotek än. Kan ju vara bra att ha med det när man ska ligga i tält. |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 17:38:25
|
jupps finns färdiga kit 1 hjälpen kit på apoteket men "färdiga" då du måste komplettera med.
|
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 18:21:16
|
Hehe... Jag tror att Jerico tänker på ett helt annat apotek. (= Eftersom han ska ligga i tält i norge så behövs ju något värmande. eller har jag fel din lilla luring  |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 18:28:09
|
Jag kommer inte ha någon sprit med mig... Men däremot en massa förstaförband och en trave piller ala panodol odylikt.
Tur att man har ett skapligt föråd här hemma nuförtiden med förband.
Jag ska ta med mig kameran och plåta lite. Lovar.  |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 18:39:13
|
Vilken tråkig resa det kommer att bli  du får se till att komma hem med alla delar i behåll, det skulle bli tråkigt att ärva din stereo... ... ... ...VAD ÄR DET JAG SÄGER!!!! |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
 |
|
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 19:49:53
|
Men tror det skulle bli vansinnigt trångt hemma hos dig med 3 staplar... 
Nu har jag ätit matsurugat. Snabb mackisar och mamma scans köttabullar! |
Mitt system
 |
|
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 20:19:25
|
Hmmmm du får ju skicka ut lite bild tråd när du kommer från norge...
Så vi andra får se vilket pucko du är...  |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 21:33:42
|
Gick ju bra det där EuphoniC - fast viss somlig blir ju lite orolig inför slutspelet...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 07:26:04
|

Ske-å såg starka och fina ut, det är fascinerande att formen kan vända så fullständigt. De kämpade riktigt bra genom hela matchen och då ger det ju utdelning.
Vid varje långsam puck mot Hadelöv höll vi andan, men han skötte sig ju exemplariskt 
Hoppas nu bara att det räcker fram, krävs ju att Frölunda inte vinner mot Timrå och att vi tar poäng mot HV igen på imorgon Det känns inte helt hopplöst.
...och idag är det besök till banken + hämta nya bilen - MUMS! 
*neverna darrar på alla fronter* |
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2007/03/01 07:26:34 |
 |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 13:12:12
|
Tjoho brum brum! Fattig men en glad förare  |
/Jonas
|
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 14:15:49
|
elbrand hemma där utrustningen var kopplad.
allt stinker brunnen el.
finns bara 2 ord jag vill nämna eller 3 *satans jävla skit* |
 |
|
|
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 14:58:31
|
| Asimov66: Aj fan, trist! mkt som gick åt h-e eller? |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket  Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 19:11:31
|
mayday: drog ut allt snarast vädrade och stack sen till en annan stad för en stunds total förnekelse. Stack och lyssnade på sladds demo :)
hade supras grendosa imellan grenuttaget och utrustningen den löste ut. skall byta säkringar i alla maskiner lyfta på locket och testköra imorgon. So far det jag vet är kasst är dvd+grendosan.
jävla ikea....det var deras lampa som satte fyr, den smälte lampans sockel av elen du alltså metallen smälte.--- |
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 23:35:58
|
Jaha, då var det bestämt... i morgon (fredag) börjar installationen av Gentoo på denna fina burk. Hoppas jag får igång spelen sen. SÅ trött på microsoftprodukter så att jag nästan spyr. |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 23:47:03
|
| ett nätagg 4 säkringar och en ny grendosa blev räkningen...med andra ord jag är överlycklig ! |
 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4163 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 07:55:06
|
Har haft en sån där klassisk familje-natt, som alla unga singlar har som föreställning av att en småbarnsfamilj har det. 
Stora tösen började kräkas kl. 4.20... Blev lugnt på torpet. Tills... hon kräkte ned våran säng. Upp och städa. Byta lakan, kläder, täcken och allt som hör sovrum till. I uppståndelsen vaknar lillebror... Vill inte somna om.
Mer kräks. Upp och kissa. Törstig. Kan inte sova. Kräks ned den nya kudden. Lillebror vaknar igen. Städar igen. Handdukar och kuddar och burkar med inga trevligheter i bär bort och sköljs ur. Klockan är 5.40  
Läget lugnar sig lagom för en liten slummer. Blir väckt. Tösen är kissenödig. Vi går upp. Klockan är 6.20... Tänker tja, va f-n. Kan lika gärna vara uppe nu - man är redan mentalt knäckt. Sätter tösen i soffan. Vänder mig om och hör hur hon kräks. Får slänga soffans kuddöverdrag i tvätten. Skurar vardagsrumsgolvet. Klockan är 6.40   
Sambon kommer upp med lillebror, som är pigg som en mört. Sambon ser ut som något tösen frambringat ur nattens magtömningar.   Maler kaffe. Hinner just få igång bryggaren lagom tills tösen vänder upp det lilla hon har kvar i magen. Låter sambon ta hand om den biten. Tar mig en kopp och loggar in på HF...
Klockan är 7.15 och sängen känns lika lockande nu som den gjorde när man gick och lade sig vid ett tiden. Man skall ta vara på den tiden man har med barnen. De växer så fort.  
/M |
Edited by - rannagarden on 2007/03/04 09:06:34 |
 |
|
|
short_cuts
Member

560 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 18:39:01
|
LOL Tack Rannagarden! Jag behövde höra det! Vissa har det jävligt bra - andra bra jävligt... Hoppas det ordnar sig för familjen! Nya tag o nytt tvättmedel  |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
 |
|
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 18:49:28
|
| hahahahahaaha den sista kommentaren rannagarden var en klar 10 poängare, fan vad jobbigt... |
 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2007/03/03 : 18:55:57
|
quote: Hinner just få igång bryggaren lagom tills tösen vänder upp det lilla hon har kvar i magen. Låter sambon ta hand om den biten. Tar mig en kopp och loggar in på HF...
En sann entusiast  
Det var lite av den anledning som vi valde att köpa skinnmöbler, lätta att torka rent, när det är dags för "lära vara utan blöja" tiden..
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4163 Posts |
Posted - 2007/03/04 : 09:09:48
|
Läget är bättre idag... En natts sömn kan göra underverk för trötta föräldrar. Nästan lyx-känsla av att få sova en hel natt. quote: En sann entusiast
Det var lite av den anledning som vi valde att köpa skinnmöbler, lätta att torka rent, när det är dags för "lära vara utan blöja" tiden..
Klart man är! Skinnmöbler är för fegisar.
/M
|
 |
|
|
byakugan
Member

707 Posts |
Posted - 2007/03/05 : 05:27:01
|
Ja, här sitter man nu, en tidig måndagmorgon och väntar på att bli avlöst efter denna långa natt av övertid. Inget intressant har hänt denna natt. Har iofs inte kollat tidningar, sådan intresserar mig inte. Men här på forumet har det varit dött. Det har varit ensam hela natten, om man räknar bort de två lackerare som har målat våra processpumpar som vi gör här på företaget.
Jag kan i alla fall lita på att A-ha piggar upp mig om nätterna. |
 |
|
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2007/03/05 : 05:45:26
|
Månnnndaag ...ser redan fram emot morgondagen... |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006

4163 Posts |
Posted - 2007/03/05 : 09:35:55
|
Cirkeln är sluten. Lillebror i familjen fann sig kräksjuk igår eftermiddag = små barn har inte så bra koll på vart de skall lägga sina kroppsliga situations-kommentarer = torka kräks högt och lågt. Under natten vaknar en annan med misstänksam kista. Det var bara att inviga natten i de våndor kräksjukan medför. Fick ett par timmars sömn som plåster på såren vid morgontimmen.
Man kanske borde våga sig på lite fastare föda så här dags? En balja Kenya kan nog ordna upp tillvaron. 
/M |
 |
|
Topic  |
|