HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Tomten kom tidigt i år... :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  21:40:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply





Och ut ur låddan kommer det en Rysk effekttriod som fram till att det damp ner en MIG25'a i Japan någon gång i mitten på sjuttiotalet enbart varit en spökhistoria i väst...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  21:49:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



6C33C-B står det och det är precis det det är. Detta är en extrem dubbeltriod.

Det som gör den så extrem är att den har en ordentligt hög transkonduktans. Detta kopplat med låg inre resistans och hög strömtålighet gör den snudd på ideal för effekt applikationer...

Den är designad för att sköta kraftregleringen i MIG 25'ans radio så det kanske inte är så konstigt om den har den typen av karakteristika...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  21:54:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det fanns fler lådor!




"Sovteg"??? Ja inte kan de stava i alla fall! Sovtek är det vi brukar kalla dem för...



6H8CDe där krylliska tecknen kan vara riktigt jobbiga...

6SN7GT, ett "standard" rör som gjort tjänst länge. Men som med alla rör finns det "favoriter" bland oss melomaner och audiofiler. Personligen tycker jag väldigt mycket om de Sylvania som gjorts för US Navy.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  21:59:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Det sista röret för ikväll var en väl bevarad Rysk hemlighet fram till för bara några år sedan....








// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/12/06 :  21:59:39  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5F5

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  22:23:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


he, he, he...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  22:26:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply



Detta är ett 6H30DP tillverkat av Reflector fabriken. 6H30 var belagd med exportförbud ända in på 90-talet...

Den är en "vidareutveckling" av 6H23(=6922) som har använts i otaliga förstärkarkonstruktioner. Den första kommersiella audioprodukten som använde 6H30 var Balanced Audio Technollogy's VK50SE. Och som Viktor Khomenko skriver " Det var genom att använda så avancerade kommunikationsverktyg som vindruvsjuice som Balanced Audio technollogy lyckades få reda på att röret existerade..."

Idag är röret mer spritt och återfinns i allt från CD-spelare till slutsteg. Balanced Audio technology, Audio Research, Opera Audio, ...
är några av tillverkarna som använder röret.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/12/06 :  22:54:59  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Jag gissar på två nattaktiva svartingar av försvarlig storlek Störst i klassen
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  23:20:31  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Jodå, nog är de rejäla alltid.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  23:35:28  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Äsch Knaak har hosta så här i julkulstider

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/12/06 :  23:37:17  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Men du Pac... Nu har du sabbat min nattsömn så nu får du snällt fortsätta med STORM steg så jag hinner till jobbet iaf....

Kul att se alla dina bilder som håller en hög klass i vanlig ordning.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/06 :  23:43:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tyvärr blir det avbrott här till imorgon. Knaak har fått vinterförkylning som får kureras innan vi kan gå vidare. Synd, men sådant händer. Det kommer en fortsättning.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/12/08 :  15:27:03  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
quote:
Äsch Knaak har hosta så här i julkulstider


RÖRigt värre blev det Kom igen PAC och posta på, Knaak-servern är uppe och redo för fler bilder

/Cyber


Edited by - Cyber on 2005/12/08 15:35:58
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  16:45:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


He, he, ja men då fortsätter vi väl då?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  16:47:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Lite reservdelar fick man ju på köpet också;



Säkringar, extra skruvar och en torxbit var vad tillverkaren anser att man behöver...

Och så en bruksanvisning...





// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  16:50:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ja nu behöver man ju inte fundera på vem tillverkaren är. Det är Viktor Khomenko på Balanced Audio Technology (BAT) som har konstruerat med alla dessa rör.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  16:54:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Reservdelspaketet ligger ju fortfarande lite "strategiskt" på bilderna...

Men, nu tar vi bort det med!




Det är ett par VK150SE som letat sig upp på våra breddgrader. Mig veterligt finns det bara några få par i Sverige och därav anledningen till att jag fick vända mig utomlands för att hitta ett par. Dessa är Sålda i Frankrike och ägaren hann flytta till England innan det blev dags att sälja.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2005/12/08 :  17:00:16  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
F5, F5
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/12/08 :  19:16:50  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Aj aj aj, vilka trevliga monoblock. Har aldrig hört dem, men gillar BATs design skarpt!
Grattis Per!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/12/08 :  20:38:02  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Nice!! Och bilderna är bara såååååååå bra.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  22:42:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Grattis Per!


Tackar! Det var Julafton i flera dagar där i November när de dök upp.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  23:02:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Tja, nu skall jag inte dra ut på detta i onödan så det blir inte "rör för rör"-bilder utan vi smyger oss på ett fullmonterat och provspelat monoblock direkt...



"Special Edition" betyder att det är ett annat ingångssteg än den vanliga modellen och annan kraftförsörjning.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2005/12/08 :  23:04:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ingångstegsförändringen är att det sitter ett 6H30 rör istället för en av 6SN7'orna. Kraftaggregatet har fått en separat transformator till linjesteget och en 6V6 som shunt(serie eller parallell vet jag inte....)




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/12/09 :  00:10:52  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Då är ni två i Götet som kör Bat 150 SE
Helt underbara slutsteg som t.o.m hörs bättre än vad de ser ut och det säger inte lite det
Skall du köra dessa på dina QUAD 63órEller är där något i görningen där också

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/09 :  00:14:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Makalöst bra förstärkare!

BAT VK150SE är bland det yppersta jag hört, förmodligen det bästa.

EAR, de driver Magneplanar 3.6

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000