HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY-Träffen i GBG den 22/4 - Vad tar ni med er?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/08 :  21:57:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jaha, nu har vi fått 99% klart med lokalen. Den kvarvarande procenten är reservation för att bolaget som äger lokalen skulle kunna få den uthyrd. Vi får använda lokalen helt efter deras välvilja. Men lokalen har stått tom ett år sen sist vi hade träff så har vi mycket goda chanser.

När nu detta är sagt, så vill jag med den här tråden ge er möjlighet att skriva vad ni vill ta med er till träffen, som vi alltså anordnar den 22/4.

Själv kommer jag om allt går väl ta med mig ett trafokopplat försteg och antagligen också mitt OTL-slutsteg.

Vad ska ni ta med er

Annat allmänt snack, frågor mm tas i den här tråden:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48853

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/03/08 :  22:05:56  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
1674 försteget.20w pp rörslutsteg med lundahl 1660.Wadian om den behövs.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/03/08 :  22:12:05  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Även jag tar med ett 1674 försteg, med TVC, om de blir levererade i tid,
annars med en annan volymkontroll.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/09 :  01:06:06  Show Profile Send edison a Private Message
Måste fixa ledigt från jobbet bara, så jag kan ta mej ner till Götet och detta trevliga evenemang...

Jag lär isåfall ta med mej mitt par "NÅLEN"
...och nog blir det Edison 60 som får driva, matad av CDP-X3000ES

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48740
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47974

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/09 01:11:45
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/09 :  01:11:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Får se om jag hinner få ihop nåt bygge,, annars kanske det kan bli lite diffusorer och annat

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/03/09 :  05:40:21  Show Profile Send Kmj a Private Message
Nu har jag vridit armar och bankat hårt i bordet så jag har fått ändrat mitt schema, så ett par Herukor kommer. OM (Resonans observera: OM) etstank osv blir levererat av trimlog så kanske mitt Grounded grid kan komma med. Ett var ju med förra året men det skadar ju aldrig att ha med igen.

Då jag har lite olika saker i kartonger utan lådor så kanske det kommer med lite annat med men då jag inte vet hur det går så låter jag det vara osagt.

Så:
Högtalare: Heruka med Fosteg 168EZ-sigma
http://www.audio-resolution.com/zhorn/herukamain.html
CD: Jungson Moon harbour
http://www.jungson.com/content/product_pages/hdcd.htm
DAC: Xindak DAC-3
http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=230
Vinyl:Thoréns 166 MKII med Grado-Black puppa. Men inga skivor, eventuellt inget RIAA och omonterad puppa.
Kablar: Fyrflätade silverkablar till signal och flätade EKK till högtalarna

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/04/03 03:05:32
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/03/09 :  07:34:39  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Följande saker hade jag tänkt ta med.

Kaffemskin
Kaffekvarn

Min nya hörlursförstärkare (Tridentförsteg med 6H30Pi o LL1689)
Rör försteg o riaa (konstruerat av Jax)
GC steg med 2xparallellkopplade LM3886:or

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/09 :  07:49:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Madrass o sängkläder o Goffes diffusorer om det får plats i bilen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

nelsson
Member

174 Posts

Posted - 2006/03/09 :  08:28:58  Show Profile Send nelsson a Private Message
Jag tar med min Pioneer-baserade CD-spelare, jag kan även plocka med mig en Zappulse, en volymkontroll och lite kablar.
/Johannes

Hifi, kaffe & arkitektur
nelssons stereo
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2006/03/09 :  10:31:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Mycket signalkällor... om det finns behov så skulle jag kunna ta med mina Seas-stativare, med H702 och H883. Det är inget spexiellt med dom mer än att jag tycker de låter bra...och att jag byggt dem.
Magnus

edit: Alltså, jag släpar bara med burkarna om det finns behov. Dvs. att det inte kommer andra mer intressanta hgt-skapelser med. Så någon i organisationskommittén, får anmoda medtag eller inte.

edit2: Hade tänkt hinna med en uppgradering/justering men jag hinner inte få leverans av beställda komponenter, så det blir inget att ta med. Jag släpar alltså inte med burkarna

edit3: Nu släpar man inte ens med sig själv, hoppas det blir en bra träff för er som har möjlighet.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2006/04/18 13:17:41
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2006/03/09 :  13:29:52  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Jag tänkte ta med följande:
X-Bosoz försteg, X'ad GainClone slutsteg. Om jag hinner få mina A-X klara tar jag med dessa också.

/Kari
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/09 :  16:30:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tar med ett par högtalarkablar som ni inom kort (nåja) kommer få se lite bildreportage om.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/03/09 :  18:43:17  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Ett par DIY PA toppar efter eget huvfud anno -98, samt en processor med mätmick och ett gäng slutsteg som kan tänkas lånas ut under dagen om behovet skulle falla på.

Basarna får nog så vackert stanna hemma, lite jobbigt att trycka in 2st 218 lådor i 740'n... oh ja just det, tjejen, hon som var med och byggde mina PA basar kanske hänger på också, men hon skall inte ställas ut.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/09 :  19:30:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag tänkte ta med mig ett par kassar vinylplattor till swapmeetet och en vinyltvättmaskin som jag kan tvätta skivor på för en symbolisk summa om någon vill få tvättat lite plattor(OM jag kan låna med den)

Jag kan också tänka mig att visa hur jag justerar en vinylspelare om någon vill se det.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2006/03/09 :  20:57:30  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
quote:
Jag kan också tänka mig att visa hur jag justerar en vinylspelare om någon vill se det


Ja det skulle jag vilja se.....jättebra "workshop"

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/03/09 :  21:42:26  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag kan ta med lite prylar så att de som vill kan få sin skivspelare inställd efter alla konstens regler + lite av mina nya signalkablar som inte är som alla andra ?

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/03/10 :  05:21:46  Show Profile Send Kmj a Private Message
Bubbel
Den där Herukaträffen kanske?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/03/10 :  09:37:42  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Kmj problemet är att vi inte vet hur vi skall åka upp och om det finns plats till att ta med dem så jag låter det vara öppet så länge håll tummarna.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2006/03/10 :  09:56:11  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Jag tänkte åtminstone ta med mina små hörlursteg där då det senaste är ballast. Om det är någon som vill klämma på något annat så säg till.

mattiasa lovade igår (tack för senast förresten, trevligt hemma hos dig) att ta med sig sin Pioneer DVD som ljudkälla. Himla käckt för min Yahama har kraftiga problem med snurreriet (det var därför jag fick den). Har någon sjyssta lurar så hade det varit trevligt också. Mina är ganska bra men smaken är ju olika.

Jag har också en hel del "säljes" men jag tror att jag tar detta via auktion och min hemsida..... när jag får tid. En digitalkamera är på inköpslistan för att underlätta dokumentationen. Det är åskilligt och en del fint, mest komponenter.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2006/03/17 16:00:37
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2006/03/10 :  13:50:46  Show Profile Send Resonans a Private Message
Jag tänkte ta med mig mina "nya" transmissionslinjer och få dem grundligt kritiserade och testade av Er. Det skulle vara förnämligt om någon kunde ta med sig mätutrustning.
Om Bernt tar med sin OTL så finns det väl ingen anledning att visa upp min, kanske som ett smakprov för de som funderar på att bygga en liten OTL.

Bubbel: jättebra initiativ, kanske kan du hjälpa mig med att justera in en TD160+SME3009S2i?

...music is the best...
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/03/10 :  14:28:27  Show Profile Send Kmj a Private Message
Oj, jag missade ditt erbjudande Bubbel. Min thoréns är för tillfället utan monterad puppa så det hade uppskattats

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/03/10 :  15:09:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Resonans, klart du ska ta med din OTL också. Tänk t.ex på att Linkwitz Orion ska ha många förstärkare!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/03/10 :  15:12:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message
OBS!!!

Ni som vill ha era skivspelare fixade sänd mig ett PM på vilka modeller och tonarmar ni har på så kommer jag att läsa på så att justeringen blir optimal och om det behövs olja fixar jag även det men då till självkostnadspris.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/03/10 :  15:24:13  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Resonans, ta med OTL, jag behöver kolla in några olika rörsteg.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/03/10 :  15:49:01  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Det är klart att det ska vara en färsk otl

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Bosse
Starting Member

44 Posts

Posted - 2006/03/10 :  23:09:42  Show Profile Send Bosse a Private Message
Jag tar med min rörprovare, AVO Mk4, för dom som vill testa rör till ett lågt pris.
Priset avgör ni själva.
/Bosse
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000