HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 DIY-träff i Göteborg 0704021, Bildtråd!!!!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/24 :  21:57:27  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Jäpp, 40-20k eller faktiskt närmare 30-20k för 6.5 tummaren och dom kan spela stora trummor på hög nivå med en otrolig auktoritet, man börjar leta efter var dom har gömt baslådan......

/Anders

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2007/04/24 :  23:45:05  Show Profile Send ockham a Private Message  Reply
så vad kostar de små läckerheterna?

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2007/04/25 :  00:15:36  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply
"bifilärlindade"
Jag antar att det betyder att hyllsan är lindad
på båda sidor.
Verkar som om man inte ville missa någon enda liten
möjlighet till perfektion så att det har skapats en
hel del overkill i detta element. Men skall det vara
bäst och dyrt så kanske man måste ta till alla knep.
Otrolig konstruktion i villket fall!

Edited by - linnar on 2007/04/25 00:19:50
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/25 :  09:20:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Någon liten bild till ska vi väl kunna klämma in.

Inuti Hoktunas slutsteg:

Inuti min OTL:

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/04/25 :  10:00:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Vad är det för sorts hålad metall chassit är byggt/bockat av?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

linnar

3623 Posts

Posted - 2007/04/25 :  10:19:32  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply

Bernt gillar att borra....

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/25 :  10:20:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Plåten är ett containerfynd. Jag vet inte var man får tag i sådan plåt annars. Den är väldigt
praktisk att bygga med så om någon vet var man kan köpa liknande plåt så är alla tips välkomna.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/25 :  12:30:44  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Har en prislista nånstans, ska leta reda på den men dom små 5tummarna på träffen kostar nånstans mellan 12.000-14.000 stycket å talar jag om vad jag betalt för mina och ni skvallrar för frugan så blir jag utkastad.....men det är ca dubbelt så mkt som dom små.

Det kommer dock enheter så småningom som ska vara lite mer entry-level och jag har lösa planer på att börja importera dom små djuren.

Vill ngn veta mer så skicka ett PM eller starta en ny tråd, vi börjar glida ifrån ämnet DIY-Träff.
/A

Blir lika ledsen varje gång ungarna tror att Zappa är att byta kanal på dumburken.......
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2007/04/25 :  13:00:35  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
små djuren

Hehe..mjau..
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/04/25 :  13:01:38  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Håller med Bernt, Den plåten är rena mekanot o arbeta med. Helt suverän. Har byggt en hel datalåda i detta material.

Bappe/ härligt att höra att du funderar på att börja ta in flera. mer välljud åt folket. Har man liknande ljudkaraktär (peaken) som tex lowther dras med, eller har man lyckats få bort den delen ? Var det inte Cleas som satte kniven i ett par sådana o modifierade efter behag ? (ursäkta OT)

Edited by - Stormen on 2007/04/25 13:06:24
Go to Top of Page

linnar

3623 Posts

Posted - 2007/04/25 :  13:10:17  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply
"om någon vet var man kan köpa liknande plåt så är alla tips välkomna."

Jag badar i perforerad plåt!

http://prislistor.tibnor.se/Navigate/Document.aspx?x&Catalog=Product&DocId=43&Style=BasePacToHtml

Här är en översikt över mer material
http://prislistor.tibnor.se/Common/Frameset.aspx?x&Profile=Sweden

Tror jag skall gå och ta mig ett dopp nu....

Edited by - linnar on 2007/04/25 13:13:01
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/04/25 :  20:11:43  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
TL:en som jag spelade på är hämtad från din hemsida
Måtten är inte på pricken efter din beskrivning,det fick bli lite efter dom skivor i furu som jag handlade från byggmax
Dom lät lite mindre vasst med glödlampa på grillspett framför

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/04/25 :  20:17:27  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Tack för länken, Linnar (Som ibland tar sig ett stålbad?).

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

bappe
Member

60 Posts

Posted - 2007/04/25 :  21:19:38  Show Profile Send bappe a Private Message  Reply
Stormen/ Dom dras inte med dom skrikproblem som tex Lowther utan låter mkt välbalanserat, så gjorde även Claes exemplar innan vi satte kniven i dom. Nu skriker dom lite men inte som en naken Lowther.

/Anders

Go to Top of Page

linnar

3623 Posts

Posted - 2007/04/25 :  21:20:55  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply
hoktuna:

He,he, jag frågade för jag var nästan säker på att det
var den Tl'en.
Det är nästan den enda Tl med porten så nära elementet.

Kul med grillspett och glödlampa. Lampors form är inte
att spotta åt. Duger bra som fasplugg.

Go to Top of Page

HNK
Member

278 Posts

Posted - 2007/04/25 :  22:09:15  Show Profile Send HNK a Private Message  Reply
quote:
Bernt gillar att borra....

Haaha

Edited by - HNK on 2007/04/25 22:09:54
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/04/26 :  22:45:00  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
Verkar ha varit riktigt kul i GTBG

Inga bilder eller kommentarer från rum 1. Nyfiken på Scorpions Visaton bl.a.?

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/04/26 22:45:47
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/26 :  23:19:16  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Scorpion fick förhinder.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/04/26 :  23:58:52  Show Profile Send Jolojl a Private Message  Reply
OK! Jag förstår! Kul tråd!

Johan
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/27 :  00:15:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Här är bild på en kul grej, det är ett avloppsrör med en bas i varje ända. Det spelade på ganska bra faktiskt.

I köket stod Tobbe Ls hörlursförstärkare:

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/27 :  00:18:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Mer från fikarummet:

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2007/04/27 :  00:22:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Sen har vi ett par byggen från highfive:

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2007/04/27 :  00:56:23  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej entusiaster!

Jag vill tacka alla för den mycket trevliga DIY-träffen, för extraordinärt gott kaffe och alla inspirerande välljudsuppställningar!

Suveränt!

Tobbes kaffemaskin fick hjälp att komma igång igen med hjälp av high-inrush-strömbrytaren från mitt slutsteg, benämnt underklumpen ovan.

Kaffe är viktigt!!!

Kanedaförsteget och underklumpen har tjänstgjort väl hemma och det var kul att få visa upp dem i avklätt skick, kanske kan layouten och byggstilen inspirera någon!

Här är en länk till Kanedans kretsschema:http://www.bonavolta.ch/hobby/fr/audio/kaneda_p.htm

Med vänlig hälsning highfive
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22008 Posts

Posted - 2007/04/27 :  07:10:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det var riktigt spännande att kunna lyssna på två bra hörlursförstärkare på samma gång. Det lärde jag mig mycket av. Stort tack till Bardis och Tobbe för att de tog med sig sina fina alster.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2007/04/27 :  10:41:31  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Hörlursförstärkarna var mycket fina byggen.
Tobbe Ls hörlursförstärkare var synnerligen fin, dock kanske inget för en småbarnsförälder...( kom inte matrialet från en båtbyggare Tobbe L? ).

Cambridge Audio verkade vara flitigt representerat på denna träff.
Var det bara Bernts Cambridge som var moddad, eller hade ni övriga också vart & pillat i era cd/Dac från detta märke?.
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000