Tack Mayday Det här är ju en väg att gå, men inte den enda. Och absolut inte den vägen som alla anser är den rätta Jag tror på att få komponenter och enkla kopplingar ochså ger ett "enkelt" ljud att lyssna på
Jag försöker tänka så att varje del i signalkedjan skall vara rättfärdigad, annars skall den plockas bort T.ex RE174an tillför antagligen inget annat än lite 2'a dist. Men jag gillar den lite varma färgningen detta ger, så den har fått stanna kvar.
Mvh /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
När det gäller moddning och olika lösningar så finns det nog lika många vägar att gå som det finns folk som bygger =) Men det är alltid kul att vidga sina vyer och ta in nya idéer.
Ni säger att skilnaden är stor men ingen beskrivning av vad ni hör? Jag vet att det kan vara svårt men på något sätt kan ni säkert beskriva skilnaden. Det vore intressant att höra. Väldigt snyggt som vanligt när Pix är i farten.
quote:Ni säger att skilnaden är stor men ingen beskrivning av vad ni hör?
Färg! Att ta bort OP-amparna ger en betydligt mer levande upplevelse Mvh Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.