HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 DSPeaker Antimode 8033 ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/01/23 :  09:54:55  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Från Finland kommer, förutom lyxiga blondiner, en liten dosa påstår sig kunna fixa till frekvensgången i basen på ett enkelt sätt. Det hela verkar nästan för bra för att vara sant.

Man behöver inte ge sig i kast med Windows, ha sladdar över hela golvet, svära över obegriplig programvara eller andra saker som kan få pulsen att gå upp på ett obehagligt vis.

Normalt sett är jag, som alla vet, skeptisk mot nymodigheter men sedan Petter mätte mitt rum och jag fått mina misstankar bekräftade insåg jag att något måste göras åt resonanserna.

Mikrofonen kopplas in, man trycker på två knappar och den lille dosan sveper rummet och ställer in frekvensgången, sen är det bara att hälla upp ett glas Ale och njuta av härligheten. Man behöver inte ens trycka "store" någonstans !

Det hela fungerade mycket bra, resonanserna i de lägre frekvenserna försvann och ljudet blev mer transparant över hela registret.
En bypassknapp finns också så man kan verifiera att man inte inbillar sig saker.
Jag tyckte det var bättre att ta hand om problemen innan de kom ut i rummet och det verkar fungera, en riktigt bra produkt till småpengar om man jämför med absorbenter och andra baskkorrigeringslådor.

Nackdelen är att den har endast en kanal men med en delning på runt 70Hz märktes ingen skillnad mellan mono och stereo. Rekommenderas starkt !

Lämnat forumet

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/01/23 :  10:59:06  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Va braa att den funkar, har funderat på en sådan till biorummet nu kan jag släppa funderingar på hype.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/01/23 :  14:29:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Finns det nån internetsite där man kan läsa om underverket?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/01/23 :  14:50:06  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Hur kopplar man in den?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/23 :  15:35:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Slänger in en fråga till:

Pris i Sverige? Eller är man hänvisad till utlandet?
(EUR 225 i mono, EUR 307 i stereo)

http://www.dspeaker.com/en/products/anti-mode-8033.shtml

Edited by - huzze on 2011/01/23 15:39:00
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2011/01/23 :  16:17:45  Show Profile Send Merry a Private Message  Reply
Jag använder Antimoden med framgång här hemma, det enda negativa med den som jag ser är när man startar grejerna i fel ordning, då vaknar man till kan ja lova
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2011/01/23 :  16:28:37  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message  Reply
Priset beror väl lite på modell, men om det är 8033C som avses så verkar det som de flesta tar 2890 kr. På en välkänd sida för prisjämförelser kan man hitta ganska många ÅF. Är det 8033S som avses så handlar det om en tusenlapp till.

Står även lite om Anti-Mode i den här tråden.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2011/01/23 :  16:41:58  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
http://www.sontec.se/favoriter/dspeaker-anti-mode-8033.html
Finns på Sontec.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/01/23 :  16:43:02  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jag handlade på Hifi-kit, inga problem. Det finns visserligen en stereoversion men det är bara en summering så man får ändå ut mono.
Man måste ha volymkontroll på förstärkaren, det kan bli lite roligare än man tänkt annars.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/01/23 :  17:38:48  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Köper man den med mätmikrofon? När man mäter in sin subwoofer med hjälp av den här Antimode 8033 så bör man antagligen koppla bort ordinarie högtalare. Jag antar att om man nu skulle ha en receiver med inbyggd EQ, så bör man koppla bort sin subwoofer när man ställer in sina fullbandshögtalare.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/23 :  17:58:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Det finns visserligen en stereoversion men det är bara en summering så man får ändå ut mono.
Då är den bara användbar till subbar, helt meningslös till ett par fullregistergolvare. Synd, annars hade jag gärna kopplat in den mellan pre-out/main-in på min NAD och fått ännu bättre bas i rummet. Den verkar ju inte släppa igenom högre frekvenser heller (<240Hz eller vad det nu stod).

EDIT: Fel tecken >

Edited by - huzze on 2011/01/23 21:33:52
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2011/01/23 :  20:53:27  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
huzze, köp två

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/01/23 :  21:32:49  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Frequency Range 5 - 250 Hz
De kanske kommer med en stereobox som släpper ut signalen i stereo upp till 20kHz. Då kan det vara interessant att testa.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/01/24 :  16:49:25  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jag vill inte ha något digitalt i signalvägen, det är mest bekymmer i basen. Mikrofonen följer med, koppla i när man mäter och sedan lägger man den i diverselådan.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/01/24 :  17:37:49  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Time skriver:
quote:
Jag vill inte ha något digitalt i signalvägen
Det var väl tråkigt att höra för det är ju där som man verkligen får möjligheter att påverka utan att först behöva bygga om rummet.

http://lake.labgruppen.com/
http://www.dbxpro.com/260/index.php
http://www.bssaudio.com/productpg.php?product_id=6

Fungerar inte det här fullt ut så får man väl gå vidare. Men innan så rekommenderar jag att det är nog bra om ni diskuterar fortsättningen med fru eller sambo.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/01/25 :  13:11:56  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jag håller ju på med små trioder och max tre rör från början till slut och då vill man ju inte hacka upp härligheten i småbitar.
Känns som att klippa upp ett konstverk för att sedan tejpa ihop det... men det tjatas från flera håll att det måste provas.
Kör faktiskt med grusförsteg (Pass) och det låter mycket bra men ganska livlöst, bygger frenetiskt på rörförsteget!

Analogt har oändlig upplösning men det har inte DSP, hur man än vrider på saken, nåt fel blir det.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/01/25 :  15:16:31  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Kan inte heller tänka mig att stoppa in en digitalburk i systemet upptill att rätta till fel genom att lägga till fel är inte melodin, i botten under 80hz är det däremot okej. Skall köpa en burk till biosystemet får välan testa den i hifisystemet oxå.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/01/25 :  15:58:29  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Och för min del så kan jag inte tänka mig att vara utan digitala filter. Man tillför bara ett måttligt "fel", om man nu kan kalla det för fel, men jag vill bara kalla det för en korrektion. Så gjorde man när man korrigerade synfelet på Hubble-teleskopet. Det är ju också det man gör hos optikern när synskärpan försvagas. De flesta av oss har varken plats, kunskaper eller råd att fullt ut bygga om lyssningsrummet. Alla bor inte heller i ett stort billigt hus på landet.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2011/01/25 :  17:32:33  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Vilken tur att man får göra som man vill ! hursomhelst funkar den lille snytingen fortfarande bra, man gör som vanligt felet att dra på för mycket bas men när man lugnat ner sig lite så sitter det som en pinne i en s**t

Lämnat forumet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000