Author |
Topic  |
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 18:14:05
|
Mitt blir att nu ta tag i rökningen mer bestämt.Och avsluta otyget.. .Jag har nu fått kabeltv. Så i morgon ligger jag o skriker i sovrummet .. tittar på tv. . o lider. Så kommer väl veckan se ut framöver... 
Det är mitt löfte...
Gott nytt år.. MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
edison
N.A.udiophile

2529 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 19:42:03
|
Ett Gott Nytt År & 'Lycka Till', mayro!
|
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
 |
|
DIESEL
Member

953 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 20:24:39
|
Tack... efter en knippe sk "försök" så skall jag denna gång lyckas.. Man får hoppas det inte är för sent bara. . Det piper oroväckande i lungorna då man ska sova. Så det nog fasiken "sista chansen" om den nu finns kvar..Man får hoppas i alla fall.. |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 21:06:42
|
Mitt löfte blir att dricka mer whisky oftare! |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 09:23:59
|
Jag skall bli en elakare och surare Pappa. Lägga mer av hushållskassan på skivor, komponenter och annan förströelse. Fler älskarinnor, mer sprit och mindre tid med familjen. Hänga mera tid vid datorn. Bygga större horn.
Det ser ut att kunna bli ett bra 2006 för mig! |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 12:12:07
|
Jag instämmer med Diesel & Martin 
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 13:05:37
|
Jag har lovat att inte äta godis mer än en gång i veckan, och det blir en utmaning som heter duga! |
 |
|
Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 16:10:50
|
quote: Jag skall bli en elakare och surare Pappa. Lägga mer av hushållskassan på skivor, komponenter och annan förströelse. Fler älskarinnor, mer sprit och mindre tid med familjen. Hänga mera tid vid datorn. Bygga större horn.
Det ser ut att kunna bli ett bra 2006 för mig!

/Cyber |
 |
|
Fisksmisk ola
Member

1763 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 16:14:26
|
Blir det större horn från Cirklo så blir det ett bra 2006 för oss alla.
Ska nog bli mitt löfte också, fler och större horn. |
Euroline - T-Amp - DIY |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 17:59:52
|
Skulle kunna följa med DIESEL och Llönnblom. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 20:17:54
|
ojoj vad svårt det är att följa dom lätt avlagda löften man ger Men än så håller det. .
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
svejk
NA addikt

3505 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 20:30:57
|
Att ge löfte om att sluta röka osv är inte lätt. Bästa sättet är att ge sig själv ett löfte dagligen. En dag i taget, att skjuta ciggen framför sig en dag i taget. Man blir aldrig fri från ett beroende, en gång rökare alltid rökare men det går att bli en rökfri rökare! Är det allt för djävligt kan jag gå ner på halva dagar eller tom timmar. Det allra viktigaste är att jag gör det för min egen skull. Har själv skjutit mitt beroende framför mig i drygt 4500 dagar, funkar utmärkt! |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
 |
|
Draken
Member

1550 Posts |
Posted - 2006/01/01 : 22:37:46
|
Nu då mayro? Snart har det gått en hel dag! Hela 24 timmar! Klarar du det, är det bra - sedan kan du börja om från början igen.
Ett bra knep: Ta stolen som vanligt och sätt dig vid spisen med fläkten påslagen - sedan "mins" du tillbaka i 5 minuter. Stäng sedan av fläkten och ställ tillbaka stolen. Gå till datorn med en mugg fika å "släng käft" med oss andra - då går det bra skall du se! |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 00:44:09
|
Vart tvungen att ta en cigg. Kroppen sa ifrån här.. Men detta är en delseger i alla fall ...
Så i morgon går dag två in.. Och jag vinner.. Inget snack om saken.. Men då jag satt o skakade o svetten rann så sa faktiskt Lena ifrån.. Vilket gift detta är....  |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 09:43:08
|
B-vitaminer och kalcium, magnesium och mycket C-vitamin är viktigt vid avtändning från gifter.
Stå på dig Mayro! Jag vet vilket helvete det kan vara att sluta med saker å ting. Godis och tea har varit mina laster.
Kom ihåg att varje dag som du vinner mot cigaretterna så växer du. Varje vinst är en sparring rond mot att bli "proffsboxare". All träning är tung till och börja med. Mycket träningsvärk osv... Stå på dig och njut av att bli starkare och friskare för varje dag. Sliten klycha kanske men vägen ut är vägen igenom. |
 |
|
Creative Audio
Member

2547 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 10:11:27
|
Tobbe, jag har en ask (av många kvar) "sluta-röka-plåster" och tuggummi, et värsta var att ciggen smakar ännu bättre efter ett par timmar !!!
//W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
 |
|
Loopen
Member

621 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 12:14:19
|
mayro: Du skall få ett bra råd av en före detta rökare.
ÄGNA INTE ALL VAKEN TID ÅT ATT TÄNKA PÅ HUR JOBBIGT DET ÄR ATT SLUTA RÖKA......
Aktivera dig, slå bort alla tankar, lev....
Lycka till och stå på dig. Detta fixar du galant. Det kommer en belöning efter ett tag. Smaker, lukter och välmående.
// |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 12:37:51
|
tack för allt stöd o uppmuntran grabbar.. 
Jag försöker sova bort den värsta abstinensen... Sedan har man kabeltv ju..
Då träffen är här skall jag ha klarat av att helt avstå.. inte ens ta en fuskcigg eller snus vid värsta krisen som nu...
Nu skall detta skit bort.
|
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
jerico
Member

1304 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 20:36:12
|
Mayro: Det svåra är inte att sluta röka, utan att ge =)/&/// i att börja igen. Blir lättare om du ger dig ut och springer 2 km när du känner rök suget. Du får igång kroppens belönings system efter en jogging tur och känner dig mera tillfreds samt att du snart kommer vara i ditt livs form. Om du ligger still så är det ännu jobbigare TRO MIG!!!!!
Men vilka fördelar kommer med att sluta röka då??? 1 man känner vad det är man äter. 2 man känner dofter på ett helt nytt sätt. 3 man blir piggare 4 man får bättre syreupptagning...
Nackdelar då???? 1 IRRITERAD!!!!!!!!! 2 man blir dummare (men det går över)
Så med 4 mot 2 är det bättre att sluta än att fortsätta med skiten.
Lycka till med dig. |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
 |
|
regner
Member

899 Posts |
Posted - 2006/01/03 : 19:28:39
|
mitt nyårslöfte är att jag ska ta byggningen på större allvar. Strax innan nyår passerade jag 100kg sträcket, innan nästa nyår ska jag upp till 107kg med samma eller mindre % kroppsfett. |
 |
|
denada
Member

501 Posts |
Posted - 2006/01/04 : 11:33:32
|
Samma löfte som alltid...
Att INTE sluta snusa... men jag hoppas alltid att jag ska kunna bryta det löftet... |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
 |
|
Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts |
Posted - 2006/01/04 : 12:18:28
|
Kan tyvärr inte lova något. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
 |
|
jojje_guitar
Member

701 Posts |
Posted - 2006/01/04 : 12:33:06
|
Köpa flera skivor! 
Köra fler mil med hojen!
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
 |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts |
Posted - 2006/01/04 : 13:32:42
|
Kör samma som vanligt . Att försöka hålla det jag lovar och att inte lova mer än jag tror mig kunna hålla. |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
 |
|
nahoj
Member

1542 Posts |
Posted - 2006/01/04 : 13:42:34
|
Jaj kör samma som förra året d.v.s vara mer medmänsklig, tänka på de som har det sämre, köpa alla nummer av faktum vilket förövrigt är riktigt kul läsning och pengarna går till något riktigt bra. mm.. |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
 |
|
Topic  |
|