HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Music Hall 25.2 CD en gång till.... Uppgraderad.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/16 :  20:00:19  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Jag var ute efter en rolig, liten spelare att trivas med. Till "andra"-systemet var det tänkt, först o främst... Nåt litet trevligt till min lilla trevliga rörförstärkare. Snyggt och prydligt. Ett rent två-kanalsystem. Ah, skulle bli härligt! Slippa allt bröte... Bara en enkel uppsättning... Kanske till sovrummet? Kanske till övervåningen? Kanske en till och med en cd att kika närmare på?



Och tja? Vad säger man?

Jag hade ingen lust att tränga mig in på Zalves tråd om 25.2:an, (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41940) så jag fick ta och kika på en egen. Hoppas det är ok? Mina bilder ter sig inte lika bra som i den länkade tråden dock. Kika på bilderna där - läs texten här.



det är inte svårt att greppa vad recensionen skall handla om...



Music Hall CD25.2









Det finns endel att säga, så vi kör direkt:

Efter att ha läst bla. Zalves res. och kikat omkring på nätet, så verkade MH´n ha några av de kvaliteter jag var ute efter. Verkade byggd för att hålla (är man lite svag för sånt så är denna spelare rätt ok ) - då menar jag både utvändigt och invändigt, var helt vettig i komponentnivå och hade ett pris som var överkomligt. Jag var nyfiken och ville bara ha!



Strosa som katt kring het gröt några månader, men slog till slut till. Paket levererades omgående efter beslut och jag fick en mysig känsla i kroppen när paketet kom. Trälåda ingick inte i priset, men väl Dubbla kartonger... Och DET är aldrig fel.





M




Edited by - rannagarden on 2005/11/09 00:28:47

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/16 :  20:21:11  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Missa att ta bilder när jag packa upp! Var för ivrig. Sorry...



Fjärren kom i egen svart, tygpåse. Här han den just slunkit ut...




Ger en rätt OK känsla... Ingen "Sälklubba" men duger nog som tillhygge i kampen om sweetspot med polarna.
Den har rätt balanserad vikt, lite "gummiaktig" undersida som är räfflat och ger ordentligt grepp och slamrar inte då man lägger den ifrån sig? Ovansidan är nog lite mer "plastig"(?), men imiterar alu rätt bra ändå. Knapparna har en bra känsla, man får trycka dem med avvägd beslutsamhet - inte bara nudda - för att byta låt osv (Detta gäller främst de lägre knapparna, längre ned på fjärren - de högre upp är lite mer "toppiga").

En observation jag gjorde var att när man skall hoppa låt, och använder "skip"-knapparna, så tar det ca. en halv sekund innan låten man lyssnar till bryts och hoppar till nästa. Är man van vid snabba ryck så blir det lite lustigt. OBS! Använder man sig av "sifferknapparna" för att byta låt så går det dock blixtfort, som brukligt.

Det är tydligen en "multifjärr" som skall fungera med matchande förstärkare från Music Hall. Var på det finns en del funktioner, så som tex. "power" och "volume" etc, som saknar funktion på 25.2 CD´n.


Spelaren då? Tja, exteriören är inte mycket att bråka om. Front som talar sitt egna språk. Lådan av 3mm plåt. Sobert Alu-front, borstat. Svart hölje, inga vassa kanter (Personligen gillar jag borstad alu och svart. Ger fina kontraster). Stabila fötter och hyggligt regid i det stora hela. Tyngden är fin.





Den runda displayen går att justera, men inte att släcka. Syns hyggligt på håll, men är spelaren lågt placerad är det svårt att se displayen om man står intill spelaren, för att ex. byta skiva, då fönstrets kanter skymmer siffror och dyl.






M



Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/16 :  20:34:28  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply



Inget knepigt med knapparna. Det vanliga finns med:

On, Off, Open/Close, Play, Stop, <Skip och Skip>





Baksidan erbjuder en fin uppsättning L/R Rca-kontakter och digitalt kan vi ta ut på både Koax och Optisk.





Nätbrunnen är en sådan med säkring och kontakterna på samtligt nätkablage testat med spelaren hålls fint på plats. Allt verkar vara i sin ordning.





M


Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/16 :  20:49:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply



Väl inkoppad. Den testkörs och alla funktioner kollas. Verkar inte ha problem att läsa olika skivor och fjärren lyder. Den accepteras in i hemmet och får spela...............



..........kontinuerligt efter inkoppling dygnet runt. Inspelning krävs - bara att inse.


OBS! FASEN är till Höger sett bakifrån!





Väl på tronen:




Jag måste ju ha nåt i släden!?




M
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/16 :  21:29:42  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply


Den skall enligt tyska tidningen STEREO ha vädigt lågt "jitter", en väldigt bra frekvensgång och en utgångnivå på 2.6V(?) (vilket jag tror är rätt så redigt, va? Tydigen nåt med 5.6 Ohm också - för att kunna slanga långt om så nödvändigt).

Den är bestyckad med en redig uppsättning interiör, vilket gör den mycket intressant:

Tydligen ett präktigt driv-verk från Philips, av värre modell - PHILIPS VAM1202/19 Och släden är faktiskt rätt så stabil (ingen VRDS, men bättre än MÅNGA). Det som är trevligast är ju att den "driver" stabilt och i rätt hastighet med väldigt lite "vobblande". Vilket i sin tur innebär mindre tidsfel och läsfel.

Jag är tvungen att slänga in en bild på´t. Dessutom är trafon så söt.



Sen en Burr-Brown PCM 1738 24-bit/192kHz DAC! Vilket får ses som trevligt.


4st OPA604 tar hand om signalen och passar den vidare till 2st OPA2134. Samtliga i SOCKEL! Mycket trevligt...





Efter att ha betat mig igenom några multispelare så var det rätt skönt att falla tillbaka på en ren cd. Dessutom så känns det ovant när det är så rappt i vändningarna? Tryck Open, och släden spottas fram direkt. I med en skiva - tryck Close - och den läses in på nån sek(!). Till skillnad från en del multispelare som tragglar i femton sec efter nåt jag inte vet vad? Har hit intills inte haft några "läsproblem" med spelaren. Rent av trevlig och lite "nice" även.



Jag börjar själva ljud-recensionen med att citera mig själv i ett mail:

quote:
Kom hem här nu och ser att spelaren gått kontinuerligt sen den startades. PAD-skivan några varv och nu med en Guldsäkring(!) över dagen... Det har utvecklats rätt fint får jag säga. Det enda som inte kommit igenom helt än är basen med den kommer nog med bättre kablage tror jag nog. Intryck:
Jag spelar den underbara skivan "Sing and Dance" med Sophie Zelmani. DIREKT slår det mig hur "kroppslig" den stålsträngade gitarren, strax bakom henne, till vänster är! Jag hör lådan ganska tydligt. Hennes röst är klockrent placerad och gitarren til höger är mycket bra placerad den med. Rumsinfo blir lite plattare än vad jag ville - men jag ser att det finns potential... Diskanten med vispen som kommer in efter ung. två min. är detaljerad och SOM SIG BÖR, hör man alla spröt på vispen på trumman induviduellt och tydligt.

Byte av skiva till Dave Brubeck - Take Five...

Rumsinfo fanns det gott om hör jag nu. När "trumsolot" på låten "Take Five" kommer smäller det som det skall då baskaggen klämmer till. Rumsinfot är bra här - och det är typ FEM meter bort till bakvägg!"





...Och sen gick den några dagar till...


M

Edited by - rannagarden on 2005/10/16 21:34:35
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/16 :  22:53:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

hahahaha.. nu blir det moddartråd.. det slår jag vad om .. du klarar inte hålla fingrarna borta....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/10/16 22:54:17
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/16 :  23:00:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mayro. Detta är en recensionstråd, inte en moddartråd.
(Att det sen kanske blir en moddning är en annan sak)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/16 :  23:05:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply



vadå. fick jag inte skriva att jag slår vad om att det blir en moddartråd eller

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/16 :  23:39:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Trodde du menade att detta skulle bli en moddartråd, ber om ursäkt i så fall,

Bjuder på en bild som bonus

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/17 :  00:06:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
zalve.ok....fin bild som vanligt....

Black Denver Rannagarden med en ny spelare.. Det kan bara sluta på ett enda sätt...

En tråd där varma lödkolvar blandas med heta texter om avklädande inpå bara dioderna o lytarna.. porrigt o skamlöst återgett via smaskiga texter där allt berättas inför våra lystna blickar..via bilder av klassen Playboy "diodmates"

Detta kommer bli höstens stora underhållning vi ser starten på här i resentionstråden ju....

O vi kan berätta för våra barnbarn vi fick vara med ända från start..

Go rannagarden go....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/17 :  04:42:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ha, ha, ha - Mayro. Nu tar vi en sak i taget.

Tack för bilden, Zalve.

M
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/17 :  16:32:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply



Jämför jag med min referens-spelare (och med "referens-spelare" menar jag inte referens som i - det bästa jag hört - utan som en spelare jag har tillgång till, lyssnar på ofta och vet hur den låter. Helt enkelt en utgångsnivå att jämföra från prisklass om kring 16-18nypris 2år sedan) så är MH´n en gnutta mindre "laid back" och en gnutta mindre snäll. Spelar du "tyken" musik, så får du det i nyllet med "smäll" och allt.

Oinspelad är den rätt kantig och burdus, men inte ens ur kartong direkt påträngande. Det är detaljerat och hyggligt snyggt... men kontinuerlig drift på en vecka eller så är MUMMA för spelaren och ger lön för mödan! Ingen kantighet eller ev. upplevd aggresivitet kvar - istället belönar den dig med fin ljudbild och "liv". Den (som jag upplevde det) började leva upp efter en vecka+ i drift-tid. Då hade jag kört rätt hårt med Purist Audios inbrännarskiva och musik dygnet runt!

Referensen får jobba hårt för att visa sig på styva linan. MH´n tangerar nog referensen i bakgrundstystnad och framhäver detaljer och luftighet i diskant, som är båda skir och hyggligt krispig. I mellanregistret spelar de lite olika. MH´n är väldigt "öppen" och visar både kroppsinfo på instrument och sång på ett mycket trevligt sätt. Lyssnar man tex. på Eva Cassidy "Songbird" och första låten "Field of Gold", så svävar rösten mycket fint mellan högtalarna. Det upplevs gott om rum. Eller på Blue Man Group "Complex" låt nr6, så kan sångarens röst te sig en aning "metallisk" och lite svårfångad. Med MH´n så är sångarens röst centrerad och har en grym närvaro - det blir plötsligt "kropp" från läppar till bröstkorg på snubben! Jag blir lite illa till mods och får koppla in "dunderkablaget" och köra digitalt ut på referensen för att ge MH´n en match!? Och då är det ändå strid om det... MH´n jobbar lent, lite "sammetklyscha" här men, men. Röster är en ren fröjd att lyssna på.





M
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/17 :  17:06:11  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jahopp när byts det mojjar???? Tror inte ett ögonblick att du inte har en lista på saker som du ska göra med den....

/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/10/17 :  18:54:48  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Har du jämfört med din blackdenver än eller känns det ens meningsfullt?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/17 :  22:34:59  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Jerico -

Jeppe72 - Jämförelse självklart gjord. Vi kan säga att Music Hall har lite mer koll på grejorna. Det är inte så att Denvern blir placerad i skamvrån, men den får dock se sig besegrad.







Basen har en god puls på dynamisk elektronika. Den markerar basgångar smidigt; och på Björk-skivan "Post" finns det gott om skumma basrytmer som kräver sin elektronik och högtalare för att kittla på rätt ställen. Det är inga problem att åka med. Fin "rondör", men saknar en liiiiten gnutta av den svärta referensen kan gräva opp. Registren spelar dock tillsammans och de har alla samma lite sammetskaraktär. Inte för att det inte kan ge punch!



Jag nämnde att om man matar den med tyken musik så får du det rätt i nyllet. Jag säger bara RAMMSTEIN! Spelar väldigt trevligt på denna spelare. Håller samman slamret väldigt tillfredsställande.



Och så en sak till - om jag inte tagit upp det redan - stålsträngade gitarrer låter ruggigt bra på denna spelare. Röster OCH stålsträngade gitarrer. Gillar man det så är det en sann fröjd att lira på MH´n...



Och så en sak till - den är härligt transparent och flyttar bakväggen, iaf hemmavid, flera meter bakåt. Rymden och klangen där i, känns ärlig på nåt sätt.



Slutligen kanske man skulle nämna nåt om hur den upplevs tonalt? Jag skulle nog bli tvingad att säga att den tippar kanske - väldigt kanske - en liten, liten smula åt ett svalare spelsätt. Men nu är det definitivt en fråga om gränsfall och skall man hugga en spelare, så lär inte "klangen" ge problem i nån anläggning. Kanske det beror på att min referens är lite mörkare i klangen, som det upplevs så? Music Hallen är nog rätt så neutral ändå...



Prisvärt? Tja, att min referens får jobba hårt för att försöka hitta nåt den är bättre på än MH´n, säger så. Jag kan försvara den prismässigt iaf. Sen tillkommer den osannolikt trevliga, interna uppbyggnaden som en bonus! Jag skulle definitivt kunna leva med denna spelare i många år! Men vad är det jag säger?! Det SKA jag ju!?






Vilken fin strömbank... Det är ju nästan så man vill in o peta lite...





M

edit - (tog bort tipset om Malmö-mässan)

Edited by - rannagarden on 2005/11/03 19:21:13
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/17 :  22:54:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


undrar om inte fabror wolfgang har med en moddad osså.. Tycker mig sett han skrev att han har en färdigmoddad ju.. tvivlar starkt på att den "glöms bort" då dom ju kommer säljas med modd såsom extra "tillbehör"...inklusive garanti.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/10/17 :  23:28:50  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Kommer om 5 dagar Tobbe. Du får klämma på den på söndag!!!!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/10/18 :  18:35:24  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Spännande för mig. Jag är inte så jätteointresserad av en inte alltför dyr, snygg och bra cd-spelare. Den ska testas det kan jag lova.

Bra och talande recension förresten.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/10/18 18:35:57
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/10/18 :  18:49:12  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
rannagarden rules :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/20 :  18:31:39  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Och alla ni som fortfarande tror att Shanling CD-S100 och Music Hall 25.2CD är samma kan sluta drömma nu. Internbilderna nedan talar sitt egna språk. HELT annan spelare - HELT annat kort.







MH´n använder som sagt ett drivverkt från Philips VAM 1202/19
Shanling använder en CDM1210

MH´n använder sig av en PCM från BurrBrown: 1738 som jobbar i 24/192
Shanling använder sig av 1732 som jobbar i 24/96

MH´n använder ett cd-servo-chip CD7.2
Shanling det äldre CD7

Sen är komponenterna på i MH´n mer påkostade "over-all".






I test i tysk press så hamna MH i samma poängklass som spelaren LINN GENKI(!) 1200 Euro, vilket får anses fint jobbat. Och jag misstror dem inte.


M


Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/20 :  19:18:40  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Lite av musiken som lyssnats på senaste veckorna. Naturligtvis mängder med mer, men detta var ett urval!




RAMMSTEIN
TRIBALISTAS
STORYTELLER
RIGMOR GUSTAFSSON
SOPHIE ZELMANI
STING
TIMBUKTU
LARS JANSSON
BLUE MAN GROUP
COME SHINE
BJÖRK



Intrycken har inte skiftat så där jättemycket, inspelningen gjorde gott, och spelaren har svarat bra på bättre kablage. Jag har huvudsakligen använt PURIST AUDIO DESIGN "Museaus" signalkablage. Som nätkablage har det brukats SignalCable MagicPower mestadels. Lite övrigt har också testats (inkl. medföljande lakrits).

( Apropå lakrits - så skall den nu erbjudas även i helsvart som alternativ till den borstade alu-fronten! )


Ingen musik har varit svårlyssnad, påträngande, vass (nja, gränsfall första dagen ang. att den var lite "kantig"), och lyssningströttheten har endast gjort sig påmind i och med sin frånvaro. Referens-spelaren har fått stå i stiltje sen nån dag tillbaka - till förmån för Music Hall.









M

edit: omformulering

Edited by - rannagarden on 2005/10/20 22:01:44
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/20 :  19:57:07  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Liknande intryck som hade upplevde.
EN ganska trevlig spelare överlag.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/09 :  00:27:19  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Just som man trodde man visste vart man hade den (MH´n) så visar det sig att den är uppgraderingsbar. Jajamensan! Visar sig att Creative Audio erbjuder uppgraderingar till Music Hall spelaren i form av byten av OP-Ampar. Det skall ske i två steg - två uppgraderingar (ev. skall ett tredje steg erbjudas oxå, men då är det beyond Op-Ar).



I praktiken: Ut med 2134 och i med dubbla OPA627 från BurrBrown på adapter.

Vidare: Plocka bort de fyra 604 Op:arna och platsa dit fyra 627.






Jo, det skall erkännas att OPA627 är en god gammal bekant. En favorit använd i flera applikationer - och om det skall flexas muskler och finlir sammtidigt så är den en höjdare. Skulle den komma till sin rätt i MH25.2?





Tja, de första Op:Arna på adaptrar sätter sig som en smäck i alla fall.



M

edit: inga 2604 2134 satt det i original.

Edited by - rannagarden on 2005/11/09 14:36:48
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/11/09 :  02:08:51  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Berätta....vad du får för intryck av modden?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/09 :  10:17:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
He he..

Modd och modd. Vill nog inte drista mig, med det är ju ett visst ingrepp som skett. Vill dock påpeka att i denna tråden blir det inget "lödkolvande".


Men, som sagt, locket lyftes och några viktiga komponeneter byttes. Vad hände?



Ja, vid första tonen av Bo-Kaspers "Kaos" skivan så hördes det att det blivit "stelt". Lite haltande och det påminde inte så lite om att stoppa in en ny kabel i systemet. Bara att nicka och sätta spelaren på "repeat". Lyssnade lite då och då. Jodå, visst hände det grejer. Efter en vecka var det att sitta ned med skivorna igen.

Trist att beta av dem igen? INTE det minsta! Snarare så att volymen helt enkelt åker upp! Man vill ha mer. Verkar som om det bivit "renare" i musiken? Svårt att förklara, men vi gör ett försök.


Musiken breddas. Att lyssna på live-plattor blev en annan upplevelse. Piano, som jag tycket var helt ok innan, blev ett snäpp naturligare. Ljudbilden både breddades bakåt och ut åt sidorna. Mer luft, volym och "rent" på "skräp" mellan tonerna.


En skiva som letat sig fram genom gömmorna och blivit lite ref.material: Nightwish SACD - From Wishes To Eternity - LIVE - blev till en helt annan skiva. Lite stel innan, men reste sig rejält nu. Dock skall tilläggas att MH´n inte spelar SACD. Utan det är det vanliga CD-lagret som spelas.


Det blev ett positivt intryck och snart vart locket av igen! En prydlig radda framför 627:orna på adaptrar.





Denna gången byttes de sista 604:orna som fördelar upp det till OPA627:orna i sina idaptrar. Skulle det bli nåt mer? Mer av samma vara? MER musik?


Jag hade mina misstankar... Skillnaden mellan 2134 och 627 var ju märkbar. 2134 lirade lite mer "återhållet" - på samtliga bredder. 627 öppnade ljudbilden mera.

Men med fyra till - kan det göra nåt?


M

edit: Haha - finns ju inga 2604 i MH! 2134 finns det däremot.

Edited by - rannagarden on 2005/11/09 14:31:16
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/09 :  11:20:35  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
MERA!!!

Jag älskar dina reportage, riktigt bra bilder och välformulerat som få.

Keep up the good work dude

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000