HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Entusiast-Harry 2006
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/22 :  13:52:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Dags för Harry-utdelningen för år 2006.

Harry-priserna är rena hederspriser och är vårt sätt att visa vår uppskattning av medlemmar som bidrar med något positivt på vårt forum.
De nomineras av våra medlemmar.

Till saken då, första Harryn för 2006:

Vad ska man ge för titel till en person som ständigt, ständigt, ständigt kommer med nya intressanta tekniska idéer? Som med en ohämmad och sprudlande entusiasm ger sig in i nya områden för att ta reda på mer om hur saker och ting funkar? Och dessutom delar med sig av sina idéer här på vårt forum.

Det får bli en Entusiast-Harry!

Ni ska strax få veta vem denne intressante medlem är.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/22 :  13:56:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Gissningar:
Fuling!? Circlomanen!?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:04:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vem testar volymen på sina högtalarlådor i mått av antal barn som får plats i lådan?







Japp, det finns bara en som gör detta, nämligen

CIRCLOMANEN

Circlomanen är en idéspruta av sällan skådat slag och är därför utseddd till Entusiast-Harry 2006.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:09:25  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
GRATTIS CIRCLOMANEN!
Välförtjänt!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:20:20  Show Profile Send mayro a Private Message


jäklar vilka mått låddorna får med tiden då barnen växer

Grattis!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:21:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För mig känns det väldigt kul att få presentera Circlomanen till utnämningen, han är en kär vän sen flera år tillbaka. Grattis!!!

Circlomanen har redan en hederstitel här på forumet, nämligen: "Överstepräst i HORNETS HELIGA"

så här presenterar han sig i Audiogruppen i Västs klubbstuga:

quote:
JAG: heter Johannes å bor i Rannebergen/Angered. Har två bustroll i 1 - 3 årsåldern. Dom tar nästan all min lediga tid å en stor kaka ur plånboken så jag hinner inte med mer än nån 1/100 del av allt byggande som jag vill. Jag arbetar på Bauhaus å sågar matrial för högtalare å sånt nästan dagligen.(Frustrerande!) Klättra gör jag oxå då och då i mån om tid och ork.

HIFI: tycker jag om. Det skall vara stort, spektakulärt och glädjeframkallande. Tyvärr så ingår inte JBL element i min budget just nu så min anlägning är inte som jag vill ha den.Tyvärr väldigt långt ifrån.
Jag började intressera mig för hifi när jag kom hem från USA 1986. Jag sprang runt inne på pappersbruket i Örebro och samlade tidningar, varav många var just hifitidningar.Där började mitt intresse att spira. När jag sen fick höra Klipschhornen inne på Hifihuset 1989 så började mitt intresse brinna ordenkligt. Sånt som jag vill ha finns knappt att köpa varvid DIY är en bra lösning.Jag ser mig själv nog som en ganska inbiten DIYare. Konstruerar egna förstärkare och unika kretskopplingar.

Min anlägning: är väldans trist. En gammal Mission Cyrus 1 och två Sony DVD spelare varav den yngsta även spelar SACD. En hemmabyggdad entaktskopplad klass A förstärkare som driver min lilla WO låda. En strömåterkopplad circlotronförstärkare som är en egen konstruktion. Skall snart bli ombyggd till SUSY.

Musik: lyssnar jag på en hel del. Rammstein, Bob Dylan, U2, Simple minds, Slipknot, Eva Dahlgren..... Som ni ser så är det en ganska stor variation. Är det bra så är det bra, men dansband är inte bra.

Horn: är väldans kul. Sedan Klipschhornens ganska brutala omskakning av min då 15 åriga kropp har horn ruvat i mitt sinne. Har aldrig hört något annat som gett samma känsla av tyngd och kropp hos instrument, samma fingertoppskänsla för skala i musiken, samtidigt som spelglädjen är så skyhög. Horn är helt enkelt hifins Ferrari.(eller ultrafräck sportbil enligt din egen smak)


För att belysa fenomenet ytterligare kommer här ett urval trådar från 2006, det mesta är mer eller mindre galna projekt under DIY.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49211
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54016
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49357
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=48208
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54676

Än en gång: Grattis!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:47:36  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Får infoga ett grattis jag med!

Barnen tas väl ut innan högtalarlådorna försluts?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:50:23  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Circlomanen är en idéspruta av sällan skådat slag och är därför utseddd till Entusiast-Harry 2006.


TACK!!!!!

Oj oj oj!!! Jag blir alldeles pirrig av glädje. Detta var oväntat men extremt roligt! Tack alla inblandade och alla på detta underbara forum!!!!! Vet inte ens vad jag skall säga (skriva) nu... Leendet är STOORT! Tack ännu ett par gånger!!!!!

Just nu är jag inne i en flytt, men med hus kommer utrymme, å med utrymme kommer..........?

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/03/22 :  14:56:41  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Grattis

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:05:32  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Grattis !!!!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:14:55  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Bara en sak att säga....GRATTIS!! Välförtjänt.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:22:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hatten av, Circlomanen.

Mannen som tagit tändsticksasken och vidareutvecklat den...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Revoxarn
Klubbmästare, Nerikes Audiofiler

806 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:34:10  Show Profile Send Revoxarn a Private Message
Ett stort GRATTIS !!!!!!
MVH Revoxarn
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:50:41  Show Profile Send Amatören a Private Message
GRATTIS från mig åsså!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:52:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
En riktigt passande Harry

Grattis Circlo

*edit*
Allt eftersom barnen växer så tar vi förgivet att byggena åxå växer

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/22 15:53:26
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:02:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Circlomanen får ju ha sin medalj också...



Tack för alla roliga upptåg du tog med oss på under 2006.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:17:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Grattis Cirklan!!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:29:16  Show Profile Send Vox a Private Message
ÄNTLIGEN!!



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:53:56  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
quote:
Allt eftersom barnen växer så tar vi förgivet att byggena åxå växer


Man har ju hört talas om att "Barnen växer ur huset", men aldrig högtalare.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:56:52  Show Profile Send govinda a Private Message
Ditt brinnande intresse möjliggör tänket att gå djupare, Vilket ofta återspeglas i din text.

....Grattis....och Tack

Mvh Anders.s
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/03/22 :  17:43:30  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Gratulerar till en välförtjänt Harry.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/03/22 :  17:48:46  Show Profile Send nahoj a Private Message
GRATTIS!!!

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/03/22 :  18:39:01  Show Profile Send classe a Private Message
grattis
aldrig fel med lite ideer

18 ska de va.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2007/03/22 :  19:34:54  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Grattis!

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/03/22 :  19:55:08  Show Profile Send B-200 a Private Message
grattis.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/03/22 :  22:04:12  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Grattis Hur du hinner få ihop alla projekt och samtidigt hålla koll på dom där
småbanditerna Dom ser ju iofs ut att kul dom också så jag misstänker att det
kommer mer från hela familjen så småningom

Grattis

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000