HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Harry-nomineringar 2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2005/06/23 :  14:41:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Hififorum delade ut Harry´s för bästa insats under 2004 i ett antal kategorier. Så här såg en av priserna ut:



Här ger vi dig en tråd att nominera personer och insatser som är värda en Harry. Kategorierna är inte huggna i sten så motivera även varför och till vilken kategori du vill ge priset.



Vi börjar med mickeman och hans nominering

quote:
Jag vill nominiera Lennart till en Harry, inte bara för sin monstruösa Mary Shelly-skapelse till slutsteg, utan också för sin sakliga, ödmjuka och pedagogiska diskussionsstil i harmoni med stor kunskap och byggkänsla! Det är sådant här som får mig att läsa formet 3-4 ggr per dag


Här är tråden där du hittar Lennarts häftiga bygge:
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40580&whichpage=1



Du är välkommen med ditt förslag under hela 2005.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2005/06/23 14:42:56

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/23 :  16:10:25  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag nominerar. Lennarts monster
och (förlåt jag inte minns vem som gjorde det) DIY-kylflänsarna

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2005/06/23 :  16:18:52  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Du menar den här tråden??

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38423&whichpage=1

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/23 :  16:49:11  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Just precis den!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/06/23 :  19:16:02  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Vafasen vemsom,minns inte vem

Skämt åsido,det kommer mer.Var så säkra.......Dock ingen fortsättning i den tråden.Det blir en ny.

Jag vill nominera Per-G Jeppsons TL och Dahlbergare:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39238

Edited by - Llönnblom on 2005/06/23 19:46:15
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2005/06/23 :  20:48:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Llönblom, har du en motivering till din nominering?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/06/23 :  21:26:41  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Hehe,är inte så bra på det där men ska försöka.

Härmed nominerar jag Per-G Jeppson till en harry för att han har kombinerat gammal beprövad teknik(TL) med moderna element plus en fantastisk DIY banddiskant och alltihop i otroligt vackra kabinett.


Edited by - Llönnblom on 2005/06/26 22:15:01
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/23 :  21:31:37  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Jag vill nominera vemsom. Han har gått från ingen kunskap om byggande till att ha byggt klart HFLS-1, dipolbas, is-slutsteg och försteg. Önskar jag själv hade den energin.

Jag har bara provlyssnat is-slutsteget som drev HFLS'arna och det lät bra. Sen sa jag något om för lite bas och då triggade vemsom direkt och byggde dipolbasar.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/06/23 :  21:36:29  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tack bosse! Jag lovar att pula ihop dem så snart affärerna öppnar så jag kan köpa mig en ny löddspets! (min gamla har oxiderat och dött )

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/26 :  21:43:50  Show Profile Send U1 a Private Message
Vi får bara inte glömma Times imperial horn.

Vemsom håller jag på för årets flit harry då han färdigställt HFSL-1, is, nagref 5 min försteg, dipolbasar och en massa kablar och en otrolig entusiasm plus skapandet av eoJeud.

Jag tycker även att en ny kategori borde vara möjlig. Nämligen för den person som med stor kunnskap, entusiasm bidrar till att göra forumet till en gemytlig plats. Helt enkelt en person som delar med sig av sin kunskap på ett väldigt possitivt sätt. Jag skulle även vilja nominera Linnar för kategorin.

Mvh
Johan
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/26 :  22:26:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Johan, kan du utrycka det i ett ord, som vi kan sätta på "Harry medaljerna" ? =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/26 :  22:52:09  Show Profile Send U1 a Private Message
Ska jobba på det... Första iden är Gnaritas Harry men jag skall hitta något mer passande. Kom gärna med förslag, jag antar att ni vet vad jag är ute efter.

/J
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/06/26 :  23:21:01  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Även jag nominerar Linnar för en "delad kunskap"-Harry.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/28 :  17:21:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Ge inte Vemsom en Harry , snälla ! Han kommer att bli helt omöjlig i så fall

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/06/30 :  13:45:21  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag vill nominera MasterOfPuppetz till

- envisaste DIY:ar Harryn
- bästa bildrepeortage Harryn
- bakflyts Harryn

alternativt en kombination av dessa för hans bildreportage om sina nya små krabater:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38103

Inspirerande att få ta del av MasterOfPuppetz outtröttliga envishet och entusiasm för att färdigställa sina högtalare medan tingen ständigt jäklas med honom.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2005/07/05 09:14:44
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/05 :  13:22:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
U1 / Bossebula: har bara varit medlem 5 månader. Så det är en grej i månaden ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/07/12 :  23:09:07  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har nya förslag

Per Jeppson ska ha en Kompis Harry för han ställde upp till 100% när jag nu byggde diffusorer

Sen kan jag gott få en med för det var mitt absolut första DIY pryl

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/07/12 :  23:30:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Har du redan glömt vem som hjälpte dig bära teven? *lip*

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/07/12 :  23:47:09  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Såklart LENNART skall ha en harry för sitt rörsteg men egentligen för hans informativa och trevliga sätt att skriva. Han får iallafall mig att vilja mer, å jag tror inte att jag är ensam om att uppleva det så.Han verkar ha en glödande () passion för sitt DIYande och det är smittsamt.

Sen borde han ha en RESPEKT-HARRY för att bygger med 1300 volt anodspänning.RESPEKT!!!

Edited by - Circlomanen on 2005/07/12 23:49:59
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/13 :  10:40:35  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
TIme ska ha en Horn-Harry för imperialsen tycker jag.
Och Lennart en Mästar-Harry! The Harry of all Harrys.
Circlomanen tycker jag ska ha en outside-the-box-harry.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/07/13 :  11:08:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
verkar bli MÅNGA KOMPIS Harrys iår ;)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/07/14 :  20:48:02  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Circlomanen borde få en Kamikaze Harry, eftersom han bygger sina Wo hemma i köket (nuff said)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2005/08/03 :  10:30:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
En Humor-Harry nominering;

Humorn formligen flödar över i Mayro's reportagetråd från besöket i Stockholm i Juli.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41708

Mycket trevligt och intressant reportage.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/08/19 :  19:16:11  Show Profile Send svejk a Private Message
Varför inte en Musik Harry till någon som sprider mycket tips om detta som är kärnpunkten MUSIKEN

Varför inte en Citron Harry eller Saida Harry till de magsura resp dom som har hört fast dom inte har hört!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/20 :  10:15:35  Show Profile Send ILLY a Private Message
Jag vill nominera följande individer:

Först ut är hififorums egna Nelson. Gissa vem? Circlomanen, förstås! Hur många andra sitter på bussen till jobbet på Bauhaus och ritar fungerande, välljudande och nyskapande förstärkarkopplingar? Dessutom vänlig nog att scanna och dela med sig av när han kommer hem på kvällen, istället för att kasta sig på telefonen och ringa patentverket med dollar-pupiller.
Nelson-Harry: Circlomanen

Som flit-harry får jag hålla med några tidigare talare och lägga min röst på vemsom. Allvarligt talat, 2500 poster på ett halvår, flera färdigställda projekt samt klubbmästare. Det måste vara någon sorts rekord?

Lenn Art: Kommentar överflödig. Brutal-Harry, utan tvekan.
Dock blir det isåfall svårt att veta vilka kategorier vi ska placera times Imperial och Llönnbloms kylflänsar, någon form av hedersutnämnande tycker jag allt de förtjänar.

Som nominerad till massiv Kunskaps-Harry har jag lagt en bubblare, dock inte så oväntad: Gignos.
Därför att: (hf*ke)^3=Gignos där ke=kunskap, erfarenhet och hf=hififorums övriga medlemmar

Slutligen vill jag nominera mig själv till årets mycket-snack-och-lite-verkstad-Harry!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2005/09/20 :  11:47:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Bra förslag och bra motiveringar. Kul

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000