HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Artister ni vill se live men inte gjort ännu?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2007/03/19 :  14:38:03  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Ja, vad finns det för artister ni vill se live men som ni av en eller annan anledning inte lyckats med ännu?
Kanske kan ge lite uppslag för oss musiktokar.

Själv är jag för närvarande sugen på:

Beth Hart, mer talang och glöd får man leta efter. Problemet är att hon inte direkt brukar vara i Sverige utan man måste pallra sig till Danmark för att se henne oh då blir det genast betydligt mer tids- och kostnadskrävande om man nu inte råkar bo i Skåne då förstås.

Nana Mouskouri är en artist som jag verkligen skulle vilja se och snart går sista tåget då hon ska lägga av efter pågående turné vilket är förståeligt med tanke på hennes ålder. Verkar även här som man får leta sig utanför Sveriges gränser. Farsan är sugen också så då kanske det går att göra en joint-effort. Den "fuskmakaren" har dock sett henne på Stockholms Konserthus för länge sedan.

Bruce Springsteen men här är problemet att han har så stora spelningar normalt sett och jag är ju inte lika mycket för spelningar av typen fyll hela Stockholms Stadion eller Ullevi... Men det får man väl ta kanske.

Emmylou Harris har jag förvisso sett men det var så länge sedan att jag knappt kommer ihåg det. Var ju inte sådär överdrivet gammal då om vi säger så.

Maria McKee, men hon kommer till Sverige i vår och i sommar så det ska man väl kunna fixa. Har för mig att hon skulle spela på Nalen och någon festival.


Edit:

Vaya Con Dios som kommer till Sverige i vår men konserten är fullbokad. Såg den alldeles för sent.

Lara Fabian, helst framförandes Perdere L'Amore. Men det lär väl inte hända i Sverige i alla fall...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/19 :  14:48:46  Show Profile Send matte76 a Private Message
* Ozzy Osbourne, gärna tillsammans med övriga i Black Sabbath
* Metallica
* Thåström tillsammans med Gurra och Fjodor dvs Ebba Grön. Tyvärr lär det förbli en dröm.
* Van Halen med David Lee Roth
* Neil Young
* Pearl Jam
* Sator
* Soundgarden om de återförenas

Detta var några exempel, fler finns dock...kommer inte på de just nu bara.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/19 :  15:06:50  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Beach boys... Attans, de var ju i Sverige på 90-talet har jag för mig. Nu finns det ju inte så många kvar av dem...

Pink Floyd - om det ser ut och låter som på "Pulse"... vilken show!

Opeth... jisses, om deras musik överhuvudtaget går att spela live... (har dock sett klipp att det går...)

Jean Michel Jarre vid pyramiderna på millenieskiftet, där skulle man varit med...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/19 :  15:53:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Pearl Jam o Neil har jag inte sett men resten har jag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/03/19 :  16:08:19  Show Profile Send garmen a Private Message
David Bowie och Björk är nog dom två största jag vill se. Har haft turen och se många av dom man gillar. Dock inte alltid i sitt esse, men man kan inte få allt. Jag har ju faktist en chans att se Björk i sommar. Vi får se vad som händer.

Kom på dom största :P KLF ! Oj det skulle vara häftigt. Men som någon talare ovan, det kan man ju glömma :/

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2007/03/19 16:09:51
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2007/03/19 :  16:36:32  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Pink Floyd: Har sett dom tidigare men skall definitivt se dom igen frågan är bara var, en varm sommarkväll på Nou Camp i barcelona låter som en plan

Gotthard: Har dom på dvd och det ser ju rätt så kul ut

Natalie Merchant: Har fått för mig att det skulle kunna vara riktigt, riktigt bra

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/03/19 :  16:39:49  Show Profile Send Kmj a Private Message
Loreena McKennit, fick jag bara se henne så hade jag inte ångrat om jag så inte såg en enda konsert till efter det.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/19 :  16:49:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ozzy Osbourne, Joni Mitchell, JJ Cale, The Who och Stevie Wonder hade varit kul. Chick Corea också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

milesahead
Member

97 Posts

Posted - 2007/03/19 :  16:51:07  Show Profile Send milesahead a Private Message
- Dizzy!
- Destinys Child!
- Marvin!
- Aretha!
+ en jävla massa andra sköna lirare!
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2007/03/19 :  17:23:02  Show Profile Send alpinist a Private Message
ztenlund: Rekommenderar starkt att se McKee live!

Såg henne i Malmö för några år sedan, och
hon avslutade med en fantastisk, akustisk version av "Life is Sweet", hennes absolut bästa låt.

Själv skulle jag gärna se U2 live någon gång, och
Jennie Abrahamson som jag tjatat om ett par gånger
här på forumet

Mindy Smith och The Like är 2 fynd från USA
som jag är klart nyfiken på live!

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2007/03/19 :  17:39:17  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
garmen:

David Bowie och Björk är nog dom två största jag vill se. Har haft turen och se många av dom man gillar. Dock inte alltid i sitt esse, men man kan inte få allt. Jag har ju faktist en chans att se Björk i sommar. Vi får se vad som händer.

Kom på dom största :P KLF ! Oj det skulle vara häftigt. Men som någon talare ovan, det kan man ju glömma :/


Björk tycker jag verkligen att du ska se om du har chansen. Såg henne för 3,5 år sen. Riktigt bra var det.

För att se KLF behövs väl bara fred på jorden?? Var det inte ett krav för att dom skulle återförenas?? Har för mig att jag läst något om det.

Finns hur många artister som helst jag vill se live, t.ex:

Skinny Puppy
Yelworc
Pink Floyd
Shpongle
Process
Chemical Brothers
Killing Joke
Eric Clapton
Transwave
m.m m.m

Har väl haft turen att se väldigt många också, som tur är. Säkert uppe i 100 olika artister nu.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning

Edited by - myskankan on 2007/03/19 17:45:30
Go to Top of Page

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2007/03/19 :  17:46:06  Show Profile Send snakeman666 a Private Message
madonna
Springsteen
Dixie chicks
Mötley crue

Go to Top of Page

Aldhissla
Member

63 Posts

Posted - 2007/03/19 :  18:01:21  Show Profile Send Aldhissla a Private Message
Högst på önskelistan
- Bruce Springsteen
- Therion

Önskar man hade sett
- Queen
- Johnny Cash


Fredrik

Evigt han vakar, betraktar, denna tysta och nattliga trakt
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/19 :  19:24:14  Show Profile Send huzze a Private Message
Frank Zappa Hann aldrig R.I.P.
Nirvana Hade biljetter men han ville inte turnera mer R.I.P.
Dream Theater Det ska väl kunna bli av?

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2007/03/19 :  23:29:44  Show Profile Send Fisherking a Private Message
AC/DC
Av någon anledning har jag aldrig tagit mig för att se detta band.

Jewel
Fast det blir ju tufft då hon inte turnerar i Europa alls nuförtiden.

Nick Cave
Gruvar mig varje gång jag inte tar chansen att se denna legend.

Peter LeMarc
En poet jag gärna vill se live.

I övrigt tycker jag att jag fått chansen att uppfylla ganska många av mina konsertdrömmar. Det man gärna skulle få uppleva igen är känslan jag hade första gången jag såg Tori Amos. Det var en upplevelse jag nog aldrig glömmer.

Springsteen är en artist som man alltid får känslan av att "Det här är unikt". Det är det enligt mig bara han som klarar av.
Go to Top of Page

qvisten
Member

123 Posts

Posted - 2007/03/20 :  07:39:00  Show Profile Send qvisten a Private Message
AC/DC - att man inte har sett dom är ju konstigt

Roky Erikson - tyvärr är hjärnan hans sönder bränd och om man ska tro att live klippen som finns på han på senare år inte är helt missvisande så låter han inte alls bra

Stones - förutsatt att dom bara spelar material fram till mitten av -70talet

sir lord baltimore - spelar inte live nå längre men efter förra årets skivsläpp så kan man ju altid hoppas, tyvärr så har inte herr garner kvar rösten han hade på -70talet.

Wille nellson - en riktigt cool snubbe helt enkelt

David allen coe - outlaw country då den är som bäst

Dom som jag önskar att jag hade fått se:

Johnny cash - the man in black, behöver man verkligen motevera varför man vill se han

Higwaymen - Cash, Jennings, Nelson och Kristofferson...alla dom stora outlaw artiserna i ett band

hendrix - mannen med guran
och måååååånga fler

Edited by - qvisten on 2007/03/20 07:39:45
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/03/20 :  09:41:39  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Har redan sett det mesta som jag velat se (Metallica, Rolling Stones, springsteen, Neil Young (solo), Ramones, The Pogues, Depeche Mode, Ryan Adams, Radiohead, Morrissey, Tool mfl)

Men där finns några kvar som jag gärna vill se och det är

Pearl Jam
U2
Queen of the stoneage
Neil Young tillsammans med Crazy Horse
Pink Floyd
Sufjan Stevens
Tom Waits
Lucinda Williams

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2007/03/20 10:42:06
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/03/20 :  10:27:20  Show Profile Send svejk a Private Message
Har hunnit med väldigt mycket sedan jag 1966 såg Hep Stars med morsan. Grämer mig över att jag inte fick uppleva SRV och Hendrix


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/20 :  20:24:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hendrix ja. Jag har en väninna som sett honom spela i Lund, jag är avundsjuk.

Får trösta mig med att ha sett Frank Zappa och Mothers of Invention fyra gånger. Så får andra vara avundsjuka också...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/20 :  23:14:46  Show Profile Send Eref a Private Message
Skulle vilja se Kate & Anna McGarrigle med familj (Martha och Rufus Wainwright m.fl.) och "vänner" Emmylou Harris, Lucinda Williams, Linda Ronstadt. John Prine och Jesse Winchester kunde väl få vara med på ett hörn också och Loudon Wainwright förstås.
Jimi Hendrix får man väl hoppas stöta på i sitt nästa liv...
Bland det bästa jag sett: Bob Dylan (bland det sämsta också, olika gånger) Clifton Chenier och T-Bone Walker och James Booker och...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/03/20 :  23:19:04  Show Profile Send Hornta a Private Message
Dream Theater, Pain of Salvation, The Flower Kings, Karmakanic och Bruce Springsteen och många många fler...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/03/20 :  23:28:14  Show Profile Send jonasz a Private Message
AC/DC

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/03/21 :  07:03:46  Show Profile Send iroise a Private Message
Jimi Hendrix. :-)
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2007/03/21 :  16:04:23  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
The Flower Kings

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/21 :  19:23:56  Show Profile Send Eref a Private Message
Kom på några till jag gärna hade sett:
Sandy Denny och Fairport Convention
Syd Barrett och Pink Floyd
och Otis Redding och Sam Cooke förstås!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:39:50  Show Profile Send ThinMan a Private Message
Naturligtvis Captain Beefheart, men det lär ju aldrig hända tyvärr. Fenomenalt underskattad artist som aldrig fick det genombrott han var värd, han är tveklöst mycket bättre än Zappa som enligt mig blev totalt ointressant i och med 80-talet.

Bop til you drop
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000