HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Får andra använda din anläggning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:07:41  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Känslig fråga, men som måste ställas:

Ja hur är det. Får andra peta, trycka och använda era anläggningar?

Jag tänker mest på era respektive, vänner, gäster och barn.

På ett sätt känns det helt ok att sprida glädje. Men är det okej att någon använder anlägginigen när ni inte är hemma tex. Jag menar, skall den som använder anläggningen förstå vad denne gör när denne trycker på knappar och vrider på reglage. Tänk om något skulle hända och så står personen där som ett frågetecken och inte vet vad denne skall göra.

Bara det som att elektroniken skall sättas på i viss ordning kan få ödesdigra konsekvenser om den inte sätts på just så. Jag menar att våra anläggnngar har ju kostat både tid, blod, svett, tårar och PENGAR.

Med risk för bli personlig så ställer jag frågan: Vem får röra dina grejer?

Själv är jag ganska generös. Men ibland känner jag obehag att lämna "bejbyn" i någon annans händer så att säga

Ytterst tacksam för reflektioner och andras erfarenheter.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2010/03/10 22:09:26

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:08:37  Show Profile Send B-200 a Private Message
Absolut får de det. Flytta vad du vill använd fjärren hur mycket du vill.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:18:36  Show Profile Send bearwik a Private Message
Ja, min sambos dotter (15 år) får använda min anläggning om/när hon vill om jag inte spelar själv.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:28:11  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Min dotter (18) var väldigt oblyg när det gällde att hantera anläggningen, så länge hon bodde hemma, grabben (15) är mer försiktig.

Kompisar är oftast rädda för att pilla på apparaterna, men de får gärna göra det.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/03/10 :  22:47:50  Show Profile Send byZan a Private Message
Visst får andra använda apparaterna, men det är ingen som törs.
Så därför är det bara jag själv som handhar dessa, men när den är igång så är skivsamlingarna väl betittade och önskemål om lyssning framförs gärna och ofta


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/03/10 :  23:13:42  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Visst får dom det. Det är inte dock inte så lätt alltid. Hembion får nog ingen annan än jag igång just nu. Ska fixa så det blir lite lättare... Iofs sätter vår 16mån dotter igång försteget i hembion, och slår av det. Och igång det.. Osv..

Hifi-systemet har nog satts igång fler ggr på sistone av fru och barn.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2010/03/10 :  23:19:46  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Ja för fasiken, jag tycker det känns dumt att den bara står där om inte jag är hemma och spelar på den. När så mycket tid läggs ner på att få den att låta ok så borde det vara strängt verboten att den skall vara avstängd.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2010/03/10 :  23:20:08  Show Profile Send Zombie a Private Message
ALDRIG. Skaffa en egen.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/03/10 :  23:23:53  Show Profile Send huzze a Private Message


Ja vem som helst får lira, anläggningen är hyfsat idiotsäker. Koppla får bara jag göra (ingen annan vill heller för den delen).

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/03/11 :  00:09:46  Show Profile Send svanbo a Private Message
Min 1,5 åring får INTE pilla. Min sambo får det men vill inte.
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2010/03/11 :  05:47:47  Show Profile Send Staffan a Private Message
Nej.




Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/03/11 :  07:10:06  Show Profile Send brewitz a Private Message
Visst får de det, om de har klivit över min döda kropp först.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/03/11 :  07:16:39  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Självklart får de det.
Universalfjärr är bra saker

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2010/03/11 :  07:51:40  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Nej

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/03/11 :  07:55:19  Show Profile Send Kmj a Private Message
Min stängs aldrig av så det är bara att skicka runt PDAn och välja musik, allt är konverterat till FLAC numera samt på hårddisk.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:00:41  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Intressant. Fler gärna berätta och inspirera

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:03:21  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Visst får andra använda om de kan.... , min DIY rigg är inte direkt användarvänlig, single button on-off vad är det?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:24:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag är försiktig med vem som pillar, trycker och spelar. Egentligen tror jag mitt svar är "Nej" men visst händer det att HiFi-kompisar tar över fjärrkontrollen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:32:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det får dom.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:35:54  Show Profile Send Eref a Private Message
Mina vuxna barn får men vill oftrast inte. Min svåger får inte peta på den. Jag gillar inte när folk vill sätta på anläggningen och bara skvalspela för att det inte skall vara tyst. Han måste alltid knäppa på nåt så han får ta TVn. Mitt 2 och 1/2åriga barnbarn får göra vad hon vill för hon är så gullig. Lite försiktig med min Torlaipickup dock... Hennes favorit är ett gammalt Akai kassettdäck som hon får mixtra med så mycket hon vill. Nån gång kanske hon får ärva mina grejer. Jag har en discjockeykompis som älskar min musik men han får hålla fingrarna borta från min skivspelare... Fast jag gillar när nån verkligen vill lyssna på nåt, då får de göra nästan vad de vill.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/03/11 :  08:51:13  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Det är fritt fram för de som vågar

Mina barn får pillra, men bara om jag är med.
På blöta fester så är det bara jag och min sambo som har tillträde - folk blir så förvirrade redan av skivpucken till CD'n.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:08:03  Show Profile Send 24U a Private Message
Min sambo får och gör, men hon väljer endast digitala media. Vinylen är det bara jag, eftersom sambo inte vågar och ungarna har ett min säkerhetsavstånd på 10 fot. Min son kan få saker att gå sönder trots att han "aldrig" rörde saken. Det har fått mig inse att att han behärskar telekinesi och därmed inte får vistas närmare än de nämnda 10 foten, för där verkar gränsen gå. Fjärrkontroller ramlar i små
bitar på hans rum utan att han ens var nära den, ännu mindre rörde den. Det är därför jag kommit att tro på paranormala fenomen, klärvojans och andra ockulta inslag också när det gäller hifi och provar gärna diverse ormolja. Min son har bevisat dess existens och att det inte alls handlar om placebo...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:14:49  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Håller med Magils. Visst får de, om de kan...Vinylen(när den nu blir spelbar...) kommer inte alla få röra.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:56:08  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Alla får röra hur mycket dom vill här.
Jag har inget att direkt vara rädd om. Jag vill bara inte att barn och folk öht ställer koppar och glas med innehåll på mina OA-116. Saft eller kaffe på högtalarelementen gör nog inte vare sig mig eller högtalarna (spel)glada.
Jag kanske får spel då.

Men högtalare som ser ut som små sideboards har ju den nackdelen.

Det kommer väl bli en lite mer seriös anläggning framöver, men jag har nog inte tänkt låta den bli så svåranvänd att endast jag får/kan röra.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/03/11 :  09:59:24  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
quote:
På blöta fester så är det bara jag och min sambo som har tillträde - folk blir så förvirrade redan av skivpucken till CD'n.

På blöta fester är ju dator och mp3 givet, tycker jag.

Enda problemet brukar bli när det blir för många DJ's. Efter att inte fått höra en enda hel låt på en timme så brukar jag ruttna.
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2010/03/11 :  10:08:19  Show Profile Send markusA a Private Message
När det gäller köpegrejer så är det ganska fritt fram för alla förutom möjligtvis på fester...
Men när jag ansluter oprovade ej idiotsäkra diy saker så kommer det mer restriktioner.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000