HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 CES 2009, watch out...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

jonash
Member

299 Posts

Posted - 2008/11/30 :  21:56:10  Show Profile  Visit jonash's Homepage Send jonash a Private Message  Reply
Focal....om man har taskiga öron

CES är en rätt rolig grej om man e lite "prylbög", men det är fullständigt värdelöst om man vill försöka utvärdera produkter, för utställarnas rum är helt värdelösa för det syftet.

Så, fotografier är väl det som är mest aktuellt..

De borde dessutom flytta det från den där skitstaden! För det är väl hopplösa Vegas fortfarande..

/Jonas
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/11/30 :  22:01:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

På Venetian towers fick de till det för två år sedan så jag hoppas på fler bra än dåliga rum.

Det börjar ordna till sig. Badgen(=inträdesbiljetten) dök upp för några veckor sedan och boendet är bokat. Nu är det flyget och visat som återstår.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2008/12/06 :  11:10:27  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Det finns mycket att välja bland och det finns inte en chans att hinna med en bråkdel ens om man har lagt upp ett program som den japanska grupp som hade en lång lista och kikade in en minut för att ta några bilder och gick vidare till nästa.

Jag, Marten och Tim de Paravicini med EAR-apparaterna finns på Venetian Towers våning 29 rum 137. Det blir en del nyheter som kommer att premiärvisas i vårt rum.

Här är lite att planera efter.
Det finns minst lika många utställare inom CES avdelningen "High-Performance Audio" till i bottenvåningen på Sands/Venetian och en del andra ställen också i Las Vegas.
Och räcker inte höprestanda audio avdelningen till så finns det tusentals utställare av andra hemelektronikprodukter.
Och räcker inte det så finns det silikontuttar i massor att beskåda på porrmässan som brukar gå samtidigt med CES.
Porrmässan var en del av CES tidigare.

Peder, vi ses väl över ett glas cocacola i baren som vanligt

http://www.cesweb.org/docs/2k9_CES_Floor_29_Fplan_10_31.pdf
http://www.cesweb.org/docs/2k9_CES_Floor_30_Fplan_10_31.pdf
http://www.cesweb.org/docs/2k9_CES_Floor_31_Fplan_10_31.pdf
http://www.cesweb.org/docs/2k9_CES_Floor_34_35_Fplan_10_31.pdf
http://www.cesweb.org/exhibits/2009_floorplans.asp

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

Edited by - Jorma on 2008/12/06 11:11:03
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/04 :  13:22:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Så där ja!



Nu är allt bokat och jag har börjat packa så smått. Det skall verkligen bli roligt att åka denna gången.

Det kommer att bli en otrolig mängd bilder och reflektioner. Jag kommer att försöka köra live från mässan, men de mesta kommer att komma när jag kommit hem. Oj, oj, oj, det här kommer att bli hektiskt.

Här är mina tidigare reportage:
- CES 2007
CES 2006:
- CES i största allmännhet
- Swedish statement rummet.
- Lyngdorf Audio.
- Audio Research
- Balanced Audio technology
- Emmlabs, Dartzeel & Von Schweikert
- Mcintosh

Och här är några reportage från tidigare år:
- 2005
- 2004


Nej, nu skall jag tillbaks till packningen och bränna mig en bra testskiva.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2009/01/04 :  13:42:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Mighty Sam är suverän skiva!

Lycka till och tack för att du bjussar på repportaget!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2009/01/04 :  14:57:50  Show Profile Send Staffan a Private Message  Reply
Har för mig att Martin Logan ska visa sin
nya Summit X
Kan man redan önska bilder,Pac?

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/04 :  18:35:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Hej Staffan! Jo, det hade varit skoj att få se Martin Logan. Men, jag sökte efter dem både på CES och T.H.E Show, utan resultat... Vet du var de ställer ut

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/01/04 :  19:44:14  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Ska bli intressant att få följa dig här på forumet, det blir säkert som vanligt ett kanon reprtage Känn igen stor press nu, bara för att vi på hemmaplan väntar med stor spänning på vad du ska förmedla.

Ha en trevlig vistelse och jobba inte ihjäl dig, vi ska ju höras/ses om någon månad eller så

//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/05 :  17:24:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tackar tackar, var det en freudiansk felskrivning som inte blev helt färdigskriven? Skulle det stå "Känn igen den stora pressen nu..."?


Pass Check!
Pengar Check!
Biljett Check!
Hotellbokning Check!
Visa ansökan Check!
Kamera Check!
Blixt Check!
Batterier och batteriladdare Check!
Dator Check!
Löparskor och lediga kläder Check!
Ta med PG Jeppson Fick inte plats i handbagaget
Tja, nu gäller det bara att få ner allt i väskan också...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/01/05 :  17:38:46  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Du får tolka det som du vill, jag menade det som jag skrev......
känn igen den vanliga pressen och gör nu ett riktigt bra reportage så som vi alla förväntar oss
quote:
Tja, nu gäller det bara att få ner allt i väskan också..

En väska? vad ska du ta hem allt du ska köpa i?
Aha, du skickar allt med båt i en stor container.

Ha det bäst!



"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2009/01/05 :  17:47:27  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Shit,jag vill med

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/05 :  19:35:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tyvärr väskan är redan full Hokis.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/01/05 :  20:20:11  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
quote:
Peder, vi ses väl över ett glas cocacola i baren som vanligt

You bet ya

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2009/01/05 :  20:21:02  Show Profile Send JMlab a Private Message  Reply
Hej Pac!
Är inte så lite avis på dig!
Kommer ihåg det som igår när jag var där häromåret!
Hoppas du får en givande mässa!
För min del får du gärna ta lite bilder+intryck av de nya Focal Utopiorna!
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/05 :  20:35:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det börjar bli många rum som skall besökas nu.

Jag skall kliva in hos Peder så får vi se vad han har att bjuda på.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/05 :  20:38:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vad är det här som en Admin smyger in i mina poster???
quote:
Ta med PG Jeppson Fick inte plats i handbaget
PG, du är inte riktigt så liten och nätt...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/01/05 :  20:43:11  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Jag känner mig inte större än en normal laptop .

Och ha det kul i Las Vegas.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/01/05 :  22:43:24  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
I relation till Las Vegas, är allt smått här i Sverige.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2009/01/05 :  22:55:56  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Allt är stort i USA utom hockeyrinkarna.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/01/05 :  22:59:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Vi har tagit fram resväskan, passen, biljetter...

Ordnat katt- kanin- och fiskvakt.

Vi har pratat om att vi borde packa men vi kollar forumet först.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2009/01/05 :  23:17:53  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
I morgon 9:45 så lyfter kärran till Vegas, det tar en hel timme och en halv att flyga från Oakland Sedan är det bara att kavla upp kjort armarna och börja packa upp

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2009/01/07 :  17:51:18  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Har du checkat in Pac?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/07 :  18:55:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Japp, incheckad, soven och klar för registrering på CES.
Jag satt och funderade lite på flygplatsen.
quote:
Då satt man på en flygplats igen. Jag tyckte att jag hade packat allt och jag hade till och med en checklista. Men det är klart, jag är inte van att resa med kameran och datorn samtidigt. ANtingen reser jag för jobbet med min dator, eller så packar jag fotoväskan och ger mig ut på ett HiFi-rportage. Att packa dator och kameraväskan för att åka världen runt och uppleva världens största HiFi-mässa är inte vardagsmat så det är klart jag glömde något. Jag säger bara en sak, det är tur att en CF-kortläsare inte kostar särskilt mycket.

Även om jag reser en del för mitt jobb så är det på hemmaplan jag trivs bäst. Jag brukar tycka om att sitta hemma i sweetspot och njuta. Att resa är helt enkelt inte riktigt min grej. Men denna gången är annorlunda. Denna gången ser jag fram emot att få resa. Att sitta några timmar på Shiphol känns inte så tungt. Just nu väntar jag på att få borda flyget till Detroit.

Detroit ja, "Motor City" lider svårt idagsläget. Skönt att bara vara på genomresa denna gången. Jag landar i Las Vegas strax efter 21.00 lokal tid. Då har jag hållt på att flyga i många timmar och får hitta en transfer till hotellet. Jag bor på Motel 6. Det är ett enkelt Motel som har justa priser. Om man skall kunna resa på det här viset så får man hålla "shoe string budget".

Nu är det dags att borda. Äventyret går vidare.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2009/01/07 :  19:03:54  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
quote:
det är tur att en CF-kortläsare inte kostar särskilt mycket


annars hade vi nog kunnat skramla ihop till en här

ser fram emot detta reportage väldigt mycket

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/01/07 :  19:54:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jodå, en holländsk flygplats...



... och en nyinhandlad kortläsare.



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000